3

آمادگی جهت خدمت رسانی به زائران ایرانی در سوریه/چشم‌اندازی برای بازگشایی حج عمره نداریم

  • کد خبر : 273668
  • ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۹:۵۴

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به اینکه سوریه در حال رسیدن به شرایط عادی برای اعزام زائران است،‌ گفت: در این زمینه صحبت‌هایی با دولت سوریه مطرح شده و ما در این زمینه آمادگی‌های لازم را داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به اینکه سوریه در حال رسیدن به شرایط عادی برای اعزام زائران است،‌ گفت: در این زمینه صحبت‌هایی با دولت سوریه مطرح شده و ما در این زمینه آمادگی‌های لازم را داریم.

آمادگی جهت خدمت رسانی به زائران ایرانی در سوریه/چشم‌اندازی برای بازگشایی حج عمره نداریم

محمدتقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات جمعیت هلال‌احمر در ایام اربعین، اظهار داشت: این مأموریت بسیار سنگین بود و خوشبختانه خدمات قابل توجهی به زائران ارائه شد.

وی افزود: هنگام ثبت‌نام زائران برای سفر به کربلا حدود ۵ هزار تومان برای ارائه خدمات درمانی از آنها دریافت شده است که قطعاً خدمات ارائه شده بیشتر از میزان دریافتی است و خوشبختانه خدمات بسیار خوبی به این افراد در ایام اربعین ارائه شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به اینکه به طور کلی هلال‌احمر سه درمانگاه ثابت در کربلا، نجف و کاظمین دارد،‌گفت: بر اساس حجم زائران در طول سال هتل‌هایی برای ارائه خدمات اجاره می‌شود تا بتوانیم خدمات بیشتری را به زائران ارائه کنیم.

وی در مورد حج عمره گفت:‌در سه ماهه پایانی سال جاری قطع به یقین هیچگونه اعزامی به مکه و مدینه نداریم و برای سال آینده نیز این مسئله بستگی به روند اقدامات صورت گرفته دارد ولی به طور کلی چشم‌اندازی برای بازگشایی حج عمره نداریم.

حلی‌ساز در مورد اعزام زائران به سوریه گفت: در این زمینه صحبت‌هایی با دولت سوریه مطرح شده و ما در این زمینه آمادگی‌های لازم را داریم. به نظرمان سوریه در حال رسیدن به شرایط عادی برای اعزام زائران بوده و اگر بحث زیارت فراهم شود ما می‌توانیم خدماتی را در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران به زائران ارائه دهیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در ارتباط با اینکه آیا پایگاه‌های درمانی هلال‌احمر در سوریه به دلیل جنگ در این کشور دچار آسیب شده است یا خیر، گفت: هلال‌احمر در سوریه ملکی نداشت و همه به صورت اجاره‌ای اداره می‌شد و در صورت ارائه مجدد خدمات پایگاه‌هایی به صورت استیجاری در نظر گرفته می‌شود.

وی در مورد تمهیدات نوروز برای زائران در کربلا و نجف گفت: هر ساله ایرانی‌های زیادی هنگام تحویل سال به عتبات عالیات سفر می‌کنند که پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز حدود ۱۰۰ هزار نفر از ایران به عتبات اعزام شوند بر همین اساس تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و اقدامات مناسب را جهت کمک به زائران انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=273668

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر