4

تحقیقات دادستانی تعطیل‌بردار نیست

  • کد خبر : 2737
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱

عباس جعفری دولت‌آبادی در خصوص رضایت مردم در رسیدگی به پرونده‌ها با بیان اینکه میان رضایت ما و رضایت مردم تفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: تحقیقات دادستانی تعطیل‌بردار نیست و همکاران ما در همه‌ی شعبات دادیاری و بازپرسی تلاش می‌کنند که تحقیقات در رسیدگی به پرونده‌ها با دقت و سرعت پیش برود. در راستای انجام […]

عباس جعفری دولت‌آبادی در خصوص رضایت مردم در رسیدگی به پرونده‌ها با بیان اینکه میان رضایت ما و رضایت مردم تفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: تحقیقات دادستانی تعطیل‌بردار نیست و همکاران ما در همه‌ی شعبات دادیاری و بازپرسی تلاش می‌کنند که تحقیقات در رسیدگی به پرونده‌ها با دقت و سرعت پیش برود. در راستای انجام تحقیقات پلیس، وکلا، کارشناسان و مردم نقش حائز اهمیتی دارند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص پرونده ۶ مدیر نفتی با بیان اینکه این پرونده چندین سال است که مطرح است، گفت: این پرونده یکی از مهمترین پرونده‌های اقتصادی است و به لحاظ جنبه‌های داخلی و خارجی تحقیقات آن به سختی پیش می‌رود. دلیل این امر نیز این است که مبلغ قرارداد بسیار سنگین است و همچنین برخی از مسائل مربوط به کشورهای همجوار می‌شود.

وی گفت: به رئیس دادسرای امور اقتصادی و قانون رسیدگی کننده با این پرونده تاکید کردیم که در یک فرجه زمانی این پرونده به نتیجه برسد. بازداشت‌ها نیز در همین راستا صورت گرفته است و حتما احضارهای دیگری نیز در این حوزه انجام خواهد شد. البته نتایج بسیار خوبی به دست آمده ولی رضایت‌بخش نیست.

جعفری دولت‌آبادی در ادامه با اشاره به بازداشت ۱۲ نفری که پیش از این خبر آن در رسانه‌ها منتشر شده بود، گفت: از این ۱۲ نفر برخی مرتبط با عوامل دولتی یعنی جزء کارکنان دولت هستند. اتهامات مربوط به مسائل مالی است. دو نفر از این تعداد آزاد شدند و تحقیقات از ۱۰ نفر دیگر همچنان ادامه دارد. البته تحقیقات ما به این ۱۰ نفر محدود نخواهد شد و کسانی که جرایمی مرتکب شده‌اند حتما تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه افراد در برابر قانون مساوی هستند، گفت: در برابر عدالت هیچ کس مصون نیست و هر کس خطا کند تیغ عدالت به سراغش خواهد رفت و هر مقام و مسئولی در مراجعه به دادسرا باید القاب خود را پشت در بگذارند.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های کودک‌آزاری و پیگیری دادستانی تهران در این زمینه یادآور شد: در دو ماه گذشته دو سه مورد حاد در تهران داشتیم. در حوزه کودک‌آزاری این اطمینان را به مردم می‌دهیم که پیگیری این موضوع از دغدغه‌های جدی ما است که البته در بیان مسائل تفاوت‌هایی ایجاد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به سوالی در خصوص مسئولیت دادستانی در رابطه با گرانی فقط به این پاسخ که بسیاری از ریشه‌های گرانی به مردم باز نمی‌گردد، اکتفا کرد و از توضیحات بیشتر خودداری کرد.

وی همچنین پرونده تعاونی مسکن اداره برق را مورد اشاره قرار داد و با اعلام اینکه ۹۰ درصد اقدامات تحقیقاتی این پرونده انجام شده، گفت:‌ این پرونده در مراحل آخر کارشناسی است. حدود ۵ نفر در این رابطه در بازداشت به سر می‌برند و امیدواریم طی یکی دو ماهه آینده پرونده به دادگاه ارسال شود.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حادثه رهاسازی بیماران در حاشیه شهر تاکید کرد: در یک نظام اسلامی هیچ کس نباید به دلیل عدم توانایی، مورد بی‌مهری قرار گیرد. دادستانی تهران در صورت مواجهه با موارد مشابه موضوع را مورد پیگیری قرار خواهد داد و با مرتکبین برخورد می‌کند. این پرونده نیز به دادگاه ارسال شده است و تلاش شد که مسائل پنهان آن روشن شود.

وی که دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود، با اعلام این خبر که متهمان پرونده مستند «ظهور نزدیک است» در چند روز اخیر آزاد شده‌اند، گفت: تحقیقات بسیار گسترده‌ای در این خصوص انجام شد. امیدوارم با رفع برخی نواقص تحقیقاتی، پرونده آماده ارسال به دادگاه باشد البته یکی از متهمان روحانی بود که این بخش در دادسرای ویژه روحانیت دنبال می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر