3

نسل سوم انقلاب شجاع‌تر از نسل اول هستند

  • کد خبر : 27403
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷

آمار خروج نخبگان از کشور پس از انقلاب کاهش پیدا کرده است

فرمانده ناجا گفت: در کشور ما هیچ وقت کسی را به زور دستگیر نکرده و به سربازی نیاوردند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم اختتامیه دومین جشنواره «سرباز نمونه» با اشاره به برخی فیلم‌های ساخته‌شده با موضوع سربازی گفت: این افراد اطلاعات کمی دارند چرا که نه در دوران جنگ و نه در دوران حاضر هیچ‌کسی را دستگیر نکرده و به سربازی نفرستادیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: در زمان جنگ هیچ‌گاه از طریق ایستگاه‌های ایست بازرسی سربازان فراری را دستگیر نمی‌کردیم و آنان را به خاطر عدم‌شرکت در عملیات مجازات نکردیم.

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس کشور عراق به پادگانی بزرگ تبدیل شده بود گفت: در این کشور در طول هشت سال دوره سربازان را از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی احضار و به مناطق عملیاتی اعزام می‌کردند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه از ۲۰۳ هزار شهید ۶۰ هزارنفر آنان را سربازان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هیچ سربازی، به خاطر سستی و کوتاهی مجازات نشد که البته ممکن است برای این افراد تنبیه‌های انضباطی در نظر گرفته شود که البته آن هم معمولا اجرا نمی‌شد.

وی با بیان اینکه جهاد امروز تنها دفاعی نیست خاطرنشان کرد: سرباز باید آمادگی دفاع علمی، سیاسی، امنیتی و … را نیز داشته باشد.

فرمانده ناجا درباره سرباز معلم اظهار کرد: برای نخستین بار سرباز معلم در مناطق جنگی که مدرسه نداشت و آموزش و پرورش نیز به دلیل امنیتی نمی‌توانست به آنجا نیرو اعزام کند مستقر شدند و این افراد شب‌ها درپایگاه‌ها بودند وصبح‌ها با لباس سربازی به کلاس درس می‌رفتند.

هسته اصلی پیشرفت‌ها در کشور جوانان هستند

باید به جوانان اعتماد کرد

احمدی‌مقدم با اشاره به اجرای ده‌ها هزار پروژه علمی توسط جوانان کشور خاطرنشان کرد: باید به جوانان اعتماد کرد چرا که هسته اصلی پیشرفت‌ها و اختراعات جوانانی هستند که بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند.

نسل سوم انقلاب شجاع‌تر از نسل اول هستند

فرمانده ناجا افزود: گاهی اوقات عده‌ای مغلطه می‌کنند که نسل سوم انقلاب از نسل دوم بدتر است، اما به عقیده من نسل سوم انقلاب به مراتب شجاع‌تر و پاک‌تر از نسل اول هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه جوانان ما امروزه به هر میدانی که می‌روند معجزه می‌کنند، گفت: البته ریزش‌هایی هم بوده که اندک بوده است.

وی ادامه داد: عده‌ای فیلم‌سازی می‌کنند و خارج رفتن را به آرزویی تبدیل می‌کنند انگار که اینجا خرابه‌ای است و همه باید بروند.

آمار خروج نخبگان از کشور پس از انقلاب کاهش پیدا کرده است

به گفته فرمانده نیروی انتظامی آمار خروج نخبگان از کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی مرتب کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید نگاه به سربازی به عنوان جبران کمبود نیرو یا تفنگدار باشد، گفت: به سرباز نباید به عنوان یک نیروی مفت و مجانی نگاه کنیم بلکه باید به دانش و مهارت‌های او برای زندگی پس از دوران سربازی بیفزاییم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه نباید سرباز از مسیر رشد و تعالی باز بماند، گفت: خدمت سربازی باید نوسازی شود.

حقوق سربازان به جزء جوانان شمال تهران بقیه را اداره می‌کند

در بودجه ۹۱ ردی از حقوق سربازان دیده نمی‌شود

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم با اشاره به قوانین جدید خدمت سربازی افزود: حقوق سربازان در حال حاضر به جز سربازان ساکن شمال تهران بقیه را اداره می‌کند در حالی که در گذشته اینگونه نبود.

وی افزود: در قوانین جدید خانواده سربازان نباید برای سربازی رفتن او دست به جیب شوند. اما متاسفانه در بودجه ۹۱ ردی از حقوق سربازان دیده نمی‌شود که امیدوارم با تلاش‌های نیروهای مسلح این مورد برطرف شود که البته قطعا نمی‌توان انتظار داشت در عرض یکسال به این مهم دست یافت.

افزایش ۵۰ درصدی حقوق سربازان نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

وی با اشاره به افزایش حقوق سربازان خاطرنشان کرد: اگر حقوق سربازان ۵۰ درصد افزایش داشته باشد نیازمند اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان است که اگرچه این مبلغ زیاد است اما اگر سازمان‌ها بخشی از هزینه‌هایشان را به این موضوع اختصاص دهند این مشکل مرتفع خواهد شد.

سرباز شهروند درجه سوم و چهارم نیست

اگر سرباز نبود امیر و سردار معنی نداشت

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه سرباز نیروی دست چندم و شهروند درجه سوم و چهارم نیست، گفت: سرباز پایه اصلی نیروهای مسلح است و اگر سرباز نبود امیر و سردار نیز معنی نداشت چرا که این افراد به چه کسی می‌خواستند دستور دهند.

به گفته احمدی‌مقدم در این جشنواره‌ها سربازان باید با قدرت در شاخه‌ها و موضوعات ارائه شده رقابت کنند و سکوهای بالا را کسب کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دشمن تلاش کرده بود تا با تهاجم فرهنگی و سیاسی انقلاب را از اهدافش سلب کند، خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب هر کشوری از هر جا که حمله می‌کرد یک گوشه‌ای از ایران را جدا می‌کرد و می‌برد.

وی افزود: در جنگ‌های قفقاز (قفقاز ) از ایران جدا شد و در شورش هرات،‌افغانستان از ایران جدا شد.

با قراردادهای ترکمنچای و گلستان مردم را تحقیر کردند

فرمانده ناجا با بیان اینکه حاکمان فاسد با قراردادهای ترکمنچای و گلستان مردم ایران را تحقیر کردند، افزود: این حاکمان نه تنها در مقابل دشمنان نایستادند بلکه از مردم خودشان نیز حمایت نکردند و به آنان خیانت کردند.

احمدی مقدم با اشاره به تاریخ جنگ جهانی دوم افزود: در این جنگ روس‌ها از جاده قزوین ـ همدان ـ قصرشیرین به عراق می‌رفتند و در کل مسیر مردم را غارت و جنازه‌های آنها را در کنار خیابان رها می‌کردند و دختران را نیز با خود می‌بردند که هیچ‌گاه ردی از آنان پیدا نشد.

وی با بیان اینکه شاهان فاسد در طول ۲۰۰ سال گذشته برای رفتن به فرنگ و دیدن آنجا قراردادهای ننگین و وام‌های سنگینی دریافت کردند، گفت: در نهضت مشروطه همچون نهضت تنباکو روحانی پیشگام بود اما به دلایلی این نهضت عقب‌نشینی کرد.

احمدی‌مقدم افزود: نهضتی حضرت امام خمینی (ره) برپا کرد نهضتی است که هیچ‌گاه عقب‌نشینی نداشته است.

شهدا قهرمانان کشورند

وی با بیان اینکه جنگ مصیبت‌ها و سختی‌هایی دارد گفت: این مصاف، ‌مصاف آزمایش مردان بزرگ است چرا که قبل از کار مدعیان زیادند اما در درگیری و جنگ است که این افراد خودشان و صحت عملشان را نشان می‌دهند.

به گفته فرمانده ناجا شهدا قهرمانان کشورند که باید از آنان تجلیل شود.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم ضمن تبریک ایام دهه فجر و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) از اختصاص ۵۰ هزار تومان پاداش به همه سربازان حاضر در این مراسم به مناسبت دهه فجر و هفته وحدت خبر داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر