2

بانک توسعه از عموم مردم سپرده‌پذیری نخواهد داشت

  • کد خبر : 274517
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به موجب مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد بانک توسعه از عموم مردم سپرده‌پذیری نداشته باشد و فقط برای تامین مالی طرح‌‌های مصوب شده افتتاح حساب و تامین مالی کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به موجب مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد بانک توسعه از عموم مردم سپرده‌پذیری نداشته باشد و فقط برای تامین مالی طرح‌‌های مصوب شده افتتاح حساب و تامین مالی کند.

 بانک توسعه از عموم مردم سپرده‌پذیری نخواهد داشت

افق نیوز، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بیان جزئیات نشست عصر امروز کمیسیون خود،‌اظهار داشت: جلسه امروز با دستور بررسی مواردی از طرح تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران  بود.

وی افزود: اعضا البته در ادامه بخشی از مواد طرح قانون جامع پولی و بانکی کشور را هم بررسی کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه عنوان کرد:‌ قرار است بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران به موجب یک طرح در مجلس بررسی شود.

سعیدی در ادامه به دیگر جزئیات نشست مزبور اشاره کرد و گفت: در ادامه جلسه احکام مربوط به بانک توسعه جمهوری اسلامی بررسی شد و نهایتا مواد مربوط به نحوه سپرده پذیری بانک توسعه به تصویب کمیسیون رسید.

وی به تشریح جزئیات مصوبه مربوط به نحوه سپرده پذیری بانک توسعه اشاره کرد و گفت: به موجب این مصوبه مقرر شد بانک توسعه از عموم مردم سپرده پذیری نداشته باشد و فقط برای تامین مالی طرح‌های مصوب شده افتتاح حساب و تامین مالی کند.

سعیدی به دیگر مصوبه کمیسیون هم اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه دیگری از کمیسیون بخشی از منابع بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران برای تامین مالی واحدهایی که اکنون فعالیت داشته و لزوما بزرگ نبوده و کوچک و متوسط هستند، اختصاص می‌یابد.

وی در همین زمینه افزود: البته این تخصیص از طریق بانک های تخصصی موجود همانند بانک صنعت و معدن، کشاورزی و مسکن انجام می شود یعنی این بانک ها عاملیت بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران را می پذیرند تا از طریق این ضوابط بانک توسعه واحدهای اقتصادی فعال را تامین مالی کنند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر