5

دادستان کل کشور ممنوع‌الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی را تایید کرد

  • کد خبر : 274789
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

دادستان کل کشور ضمن تائید ممنوع الخروجی پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ممنوع الخروجی هم به خاطر این است که از ضایع شدن حقوق مردم پیشگیری کنیم.

این مطلب را احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود داده و اعلام کرده بود: نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه برای ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی این نامه را بیش از۵۰نفر از همکاران امضا نمودند.

بعد از این اتفاق بود که پوری حسینی بلافاصله در گفتگو با خانه ملت، گفت: چنین درخواستی از سوی نمایندگان از قوه قضاییه مطرح شده است، اما بنده با هیچ شخصی مشکلی نداشته و تاکنون ممنوع‌الخروج نشده‌ام.

اما پس از گذشت کمتر از یک ماه، چند روز احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس اعلام کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به دادستان کل کشور و دادستان تهران خواستار رسیدگی به پرونده آقای عبدالله پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی شده بودند. در این نامه نمایندگان خواستار ممنوع‌الخروجی وی جهت دسترسی دستگاه قضایی به این فرد برای بررسی برخی واگذاری‌ها شده بودند.

وی افزود: بازپرس شعبه رسیدگی کننده به این پرونده، دستور ممنوع الخروجی وی را صادر کردند. ضمن این که این موضوع اسباب دلگرمی مردمی است که بی‌صبرانه در انتظار رسیدگی به این پرونده هستند.

علیرضا بیگی یادآور شد: منتظریم هرچه سریعتر این پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و نتایج آن از سوی قوه قضائیه اعلام شود.

بر این اساس به تازگی نیز دادستان کل کشور با تایید این موضوع اعلام کرده که پوری حسینی ممنوع‌الخروج است.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه اخیرا شنیده شده پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی سازی ممنوع الخروج شده است،  علت ممنوع الخروجی این فرد چیست؟ گفت: گزارشاتی که در مورد عملکرد وی بوده باعث شده  پرونده ای تشکیل شود. ممنوع الخروجی هم به خاطر این است که اگر حقوقی از عامه مردم متصور شود، ما بایستی از ضایع شدن حقوق مردم پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: این بحث را نمی دانم چه کسی منتشر کرده است ضمن اینکه وقتی پرونده‌ای برای فردی تشکیل شده و تحت تعقیب رسمی قرار می گیرند نباید این مسایل مطرح و منتشر شود. اما در مجموع به لحاظ اینکه مسایلی در باره ایشان مطرح شده و وی ممنوع الخروج هست تا رسیدگی شود.

شایان ذکر است پوری حسینی که دو دوره ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان شرقی را بر عهده داشته و از وی به عنوان پرحاشیه‌ترین رئیس تاریخ خصوصی‌سازی کشور یاد می‌شود، در واکنش به ممنوع‌الخروجی‌اش در صفحه توییتری خود نوشته: ممنوع‌الخروجی برای من مجازات نیست، همه جوانی و عمرم را برای اعتلای نام ایران و آبادانی کشورم صرف کرده‌ام و تا آخرین نفس برای رفاه و آسایش مردم خوب کشورم تلاش خواهم کرد، ممنوع‌الخروج نیستم، خیالتان راحت، مسیر اجرای دقیق و مقتدرانه قانون اصل ۴۴ را همچنان با افتخار انجام می‌دهم.

گفتنی است علاوه بر حواشی مرتبط با واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، عملکرد پوری حسینی در سازمان خصوصی‌سازی و افزایش شمار کارمندان این سازمان در شش سال حضور وی در سازمان خصوصی‌سازی که عمدتا از نزدیکان وی و نیز نمایندگان مجلس هستند، موجب انتقادات زیادی به وی شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر