28

وزیر اقتصاد: خوشبختانه ثبات نسبی در مسئله ارز در کشور برقرار شده است

  • کد خبر : 275283
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در این مدت که در وزارت اقتصاد و دارایی هستم تلاش کردیم که در مسئله ارز ثبات برقرار کنیم، گفت: خوشبختانه ثبات نسبی در مسئله ارز در کشور برقرار شده است.

Image result for ‫دژپسند‬‎

به گزارش افق نیوز، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یک موقعیت طلایی همچون منطقه آزاد چابهار را دارد، چابهار یک نقش استراتژیک برای کشور و سیستان و بلوچستان می‌تواند داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد‌ و دارایی گفت: سیستان و بلوچستان قابلیت‌های گوناگونی دارد که می توانیم این قابلیت ها را به منصه ظهور در بیاوریم و بازدیدهایی از چابهار و دیگر مناطق این استان به همین منظور انجام می شود.

وی افزود: در این سفر ضمن آشنایی با شرایط و مشکلاتی که منطقه آزاد چابهار با آن مواجه است، راهکارهایی برای برون رفت از این مشکلات پیدا خواهیم کرد.

دژپسند اظهار داشت: در سفر ۲ روزه ای که در خدمت مدیران عالی و مردمان خوب سیستان و بلوچستان هستیم ان‌شاالله بتوانیم به یک بسته های فکری و سیاستی برسیم که بتوانیم در مراحل بعدی برای برون رفت از مشکلات این نقطه از ایران اسلامی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: یکی از برنامه هایی که در زمان بررسی صلاحیت به عنوان وزیر اقتصادی و دارایی در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم این بود که این وزارتخانه باید به گونه ای اداره شود که ضمن حفظ نقش ستادی خود، در عمل بتواند با کف اقتصاد جامعه آشنا و درگیر باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: در این سفرها از نزدیک مسائل و مشکلات مناطق، استانها و فعالان اقتصادی بررسی و راه حل هایی را پیدا می کنیم و نهادهای اقتصادی نیز بدون واسطه مشکلاتشان را با وزیر در میان بگذارند.

وی ادامه داد: از طرفی خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب مراکز آموزش عالی گسترش بسیار مناسب و فزاینده ای پیدا کردند.

دژپسند اظهار داشت: امروز همه استانها از قابلیت بسیار بالایی برخوردار هستند و طبیعتا اساتید برجسته اقتصاد در رشته اقتصاد و مدیریت حسابداری به واسطه پژوهش ها، پایان نامه ها و رساله هایی که داوری کردند دارای دیدگاهها و اندیشه های جدیدی هستند.

وی ادامه داد: این اقتصاددانان مشکلات جامعه را بررسی و دارای پیشنهاد هستند یکی از برنامه های ما این است که در کنار نشست هایی که با فعالان اقتصادی و اساتید دانشگاهها داریم مشکلات بررسی و راه حل هایی برای حل آنها داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: از مناطق مرزی و گمرکات سیستان و بلوچستان از نزدیک بازدید خواهیم کرد و چنانچه مشکلاتی وجود داشته باشد آنها را بررسی و حل می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با علمای سیستان و بلوچستان تا جایی که مقدور باشد نشست هایی خواهیم داشت و مشکلات را از نزدیک شناسایی می کنیم.

دژپسند با اشاره به برنامه وزارت اقتصاد و دارایی برای برطرف کردن مشکلات واحدهای نیمه فعال و تعطیل در کشور گفت: یکی از اهداف ما در سفرهای استانی این است که بتوانیم از نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: به طور خودکار خیلی از مشکلات واحدهای تولیدی نیمه فعال را به نظام بانکی ارتباط می دهند که باید دید چه میزان از این مشکلات به نظام بانکی، امور مالیاتی، گمرکات، فناوری های واحدتولیدی و چه میزان به نوع مدیریت این واحدها بستگی دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: طبیعتا هر آنچه در حوزه این وزارتخانه، نظام بانکی، نظام مالیات و گمرکات مربوط باشد چاره اندیشی خواهیم کرد.

وی همچنین به مسئله ارز در کشور اشاره کرد و افزود: در این مدت که در وزارت اقتصاد و دارایی هستم تلاش کردیم که در مسئله ارز ثبات برقرار کنیم.

دژپسند ادامه داد: خوشبختانه ثبات نسبی در مسئله ارز در کشور برقرار شده است.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه هیئتی متشکل از پنج معاون وزیرشب گذشته وارد زاهدان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بازدید از مرز میرجاوه، شرکت در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از مهمترین برنامه های سفر ۲ روزه وزیر امور اقتصادی به این استان است.

همچنین شرکت در نشست های گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان، شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی، دیدار با امام جمعه مسجد مکی زاهدان و سفر به چابهار از دیگر برنامه های سفر وزیر به این استان محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=275283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر