2

سازمان تجارت جهانی به کره جنوبی برای تحریم آمریکا مجوز داد

  • کد خبر : 276046
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

سازمان تجارت جهانی با بررسی یک پروند حقوقی به کره جنوبی اجازه داد سالانه به میزان ۸۵ میلیون دلار کالاهای آمریکایی را تحریم کند.

سازمان تجارت جهانی به کره جنوبی برای تحریم آمریکا مجوز داد

سازمان تجارت جهانی با بررسی یک پروند حقوقی به کره جنوبی اجازه داد سالانه به میزان ۸۵ میلیون دلار کالاهای آمریکایی را تحریم کند.

به گزارش افق آنلاین به نقل از رویترز؛ هیات داوری سازمان تجارت جهانی در روز جمعه اعلام کرد کره جنوبی می‌تواند پس از به چالش کشیدن عوارض ضد بازارشکنی و ضد سوبسید آمریکا بر ماشین لباسشویی، تحریم‌های تجاری سالانه تا ۸۴٫۸۱ میلیون دلار بر آمریکا اعمال کند.

این مقدار بسیار کمتر از ۷۱۱ میلیون دلاری بود که کره جنوبی درخواست کرده بود ولی حکم هیئت داوری یک دستورالعمل تحریمی هم برای کره جنوبی فراهم کرد تا در آینده اعمال کند البته در صورتی که آمریکا عوارض مشابهی برخلاف احکام سازمان تجارت جهانی بر سایر محصولات وضع کند.

کره جنوبی در ابتدا پس از یک تصمیم وزارت اقتصاد آمریکا در ۲۰۱۳ برای اعمال عوارض ضد سوبسید تا ۸۲ درصد بر لباسشویی‌های ساخت شرکت سامسونگ الکترونیک، شرکت ال‌جی الکترونیک و دوو الکترونیک، شکایتی را علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد.

کره جنوبی به سازمان تجارت جهانی در مورد شیوه مورد استفاده برای محاسبه عوارض شکایت کرد و در ۲۰۱۶ برنده درخواست تجدید نظر در سازمان تجارت جهانی شد. بعدها شکایت کرد که آمریکا عوارض را در جهت پیروی از سازمان تجارت جهانی بر نداشته و درخواست حق اعمال تحریم را داد.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=276046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر