2

امکان اضمحلال اتحادیه اروپا وجود دارد

  • کد خبر : 27794
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۹:۳۰

بحران اخیر مالی در اتحادیه توسط بانکها به وجود آمده است

استاد دانشگاه نورث آمبریای انگلستان با اشاره به اینکه امکان اضمحلال اتحادیه اروپا وجود دارد گفت: شکست اتحادیه اروپا صرفاً به معنای شکست این اتحادیه نخواهد بود بلکه به معنای افراط و ضعف کارکردی نظام مالی جهانی است.

دکتر استوارت سیم استاد دانشگاه نورث آمبریا در نیوکاسل انگلستان در خصوص چالشهای هویتی اتحادیه اروپا و اینکه آیا هویتهای منطقه ای چالشی برای هویتهای ملی در این اتحادیه خواهد بود به خبرنگار مهر گفت: به نظر می‌رسد که هویت اروپایی طی سالهای گذشته توانسته فراتر از هویت ملی کشورهای اروپایی رود.

وی افزود: اتحادیه اروپا توانسته این هویت اروپایی را در سالهای گذشته مورد تقویت قرار دهد. در واقع در بستر کلی اتحادیه اروپایی هویتهای ملی نیز حضور دارند. یکی از دلایل علاقه کشورها برای پیوستن به اتحادیه اروپا همین از بین نرفتن هویتهای ملی است.

وی یادآور شد: در واقع پیوستن به اتحادیه اروپا سبب شده تا کشورهایی که وارد این اتحادیه می شوند هنجارها و ضوابطی را بپذیرند و برای یکدیگر تهدیدی به وجود نیاورند. در واقع اتحادیه به سبب ایجاد وابستگی متقابل و ارائه هنجارها و ضوابطی باعث می شود تا کشورها اروپایی به مانند گذشته با یکدیگر وارد جنگ و درگیری نشوند.

سیم در ادامه تأکید کرد: پیوستن کشورها به اتحادیه اروپا باعث می‌شود تا این کشورها از نیات و اهداف یکدیگر مطلع و آگاه باشند. ولی در اتحادیه اروپا شاهد هماهنگی کامل نیستیم و برای نمونه انگلستان در این اتحادیه ساز خود را می زند و در اتحادیه نقش اصلی را ایفا نمی کند.

مؤلف “دیکشنری لیوتار” تصریح کرد: بحران اخیر مالی در اتحادیه توسط بانکها به وجود آمده است. در واقع این بحرانی است که غرب در سالهای پیش با آن مواجه شده است. سیاستمداران انگلیسی معتقد هستند که این بحران نشان می دهد که عدم پیوستن به پول واحد اروپایی از سوی ما سیاست درستی بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر انگستان به پول اروپایی نپیوندد این اتحادیه روز به روز ضعیف تر می شود و حتی ممکن است منسوخ و مضمحل شود. باید توجه داشت که اتحادیه اروپا بازار مصرفی برای کشورهای عضو این اتحادیه است.

این فیلسوف سیاسی معاصر در  ادامه گفت: در حال حاضر هیچ کشوری نمی‌تواند خود را از بازار جهانی کنار بکشد. همچنین در مورد حاکمیت ملی و هویت ملی نیز چندان نباید غلوآمیز صحبت کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کشوری کنترل تام بر اقتصاد خود ندارد. این اقتصاد جهانی است که به کشورها توسعه اقتصادی را دیکته و تحمیل می‌کند. اگر اتحادیه اروپا از بین برود باز کشورهای این حوزه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

استاد دانشگاه نورث آمبریای انگلستان در پایان تأکید کرد: باید توجه داشت که اضمحلال و شکست اتحادیه اروپا به معنای شکست صرف این اتحادیه نخواهد بود بلکه به معنای افراط و ضعف کارکردی نظام مالی جهانی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27794

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر