2

بازگشت مردی که منتظرش بودیم!+تصاویر

  • کد خبر : 27838
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸

این بار همه منتظرند تا نسخه سوم این بازی وارد بازار شود

سبک تیر اندازی از جمله سبک هایی است که برای آن بازی های متفاوت زیادی می آید. این بازی ها در حالت های متفاوت اما همه با یک هدف آن هم شلیک کردن است که ساخته می شود.

بازی هایی مانند ندای وظیفه شما را مجبور به انجام جنگ های خونین می کنند و بازی هایی مانند L.A.Noire  تنها در برخی شرایط به شما اسلحه می دهند اما همانطور که می بینیم هدف هر دو تنها شلیک کردن به سمت دشمن است.

۱۰ سال پیش اولین نسخه از بازی ای به بازار آمد که اگر نبود شاید دنیای بازی های کامپیوتری یک چیز کم داشت. این بازی همان مکس پین است. اولین نسخه این بازی توانست موفقیت های بسیاری را به دست آورد و پس از ان نسخه دوم نیز همان روند را طی کرد و با گرافیک خوب و فیزیک عالی موفقیت های نسخه اول را تکرار کرد.

این بار همه منتظرند تا نسخه سوم این بازی وارد بازار شود. باید ببینیم که آیا نسخه سوم نیز می تواند زیبایی های دونسخه قبل را بار دیگر برای ما به ارمغان آورد و اینکه آیا این بازی همچنان طرفداران خود را دارد یا خیر؟

در اینجا سعی داریم تا نگاهی داشته باشیم به نسخه سوم بازی که قرار است سال آینده وارد بازار شود.

ابتدا به داستان بازی نگاهی داریم تا ببینیم این بار مکس قرار است تا با چه کسانی مقابله کند و آیا این بار هم داستان یک پلیس را ادامه می دهیم یا خیر؟

پس از گذشت هشت سال از اتفاقاتی که در نسخه دوم افتاده است، مکس دیگرعضو نیروی های پلیس نیست. او کاملا تغییر کرده است و شاید در نگاه اول بگویید که این فرد نمی تواند مکس پین باشد. او به داروهای مسکن معتاد شده است و شغل جدید او نیز حفاظت از خانواده ثروتمندی به نام ردریگو است. این خانواده در شهر سائوپائولو زندگی می کنند و البته همانطور که می دانید این شهر مملو از خشونت است. این بار مکس با خشونت بیشتری به مبارزه با افراد می رود و سعی دارد تا ماموریت هایی که بهش محول می شود را به نحو احسنت به پایان برساند.

دیگر ما با آن مکس پین شیک پوش که همیشه کت چرم به تن داشت و با خونسردی کامل به دنبال انتقام بود روبرو نیستیم. در این نسخه او با چهره ای جدید وارد بازی می شود. با سری تراشیده و شکسته و صورتی زخمی به سراغ افرادی می رود که در گوشه و کنار شهر در کمین نشسته اند.

در کل اشاراتی کلی به داستان بازی داشتیم و دریافتیم که مکس با آن فرد قدیمی تفاوت های بسیاری کرده است و البته این امر جنبه خوب و بد دارد. جنبه خوب این است که این تفاوت نشان دهنده یک تغییر اساسی در بازی است و بازی از تم سرد خود خارج شده است. و همچنین ممکن است افرادی نیز به این سبک علاقه داشته و به سمت این بازی جذب شوند.

اما نکته منفی این است که ممکن است نسخه سوم بازی برخی از طرفداران خود را از دست بدهد زیرا که عده ای تنها دوست دارند مکس را در همان کت چرمی ببینند و برایشان سبک بازی تفاوتی نداد و تنها دوست دارند تا همان تجربه های خوب گذشته را بار دیگر تکرار کنند.

پس از داستان بازی باید به بخش هایی مانند فیزیک و گرافیک بازی بپزدازیم.

با توجه به تیزرها و تریلرهایی که از بازی آمده است و به گفته سازندگان بازی این بار شاهد تخریب پذیری اجسام و به طور کلی تمام محیط بازی هستیم. این خود می تواند نکته مثبتی باشد و هیجان بازی را هنگامی که محل پنهان شدن خود را از دست می دهید بیشتر نیز می کند. این نکته ای است که حتی سازندگان بازی های بزرگی ماند ندا وظیفه نیز به آن توجه زیادی ندارند.

همانطور که گفتیم این بار مکس از نیویورک با آن کو چه های سرد وبی روح خارج شده و به کوچه و پس کوچه های شلوغ سائوپائولو آمده است. در ابتدا شاید شهر تا حدی برای شما غریب باشد. البته با تصاویری که از بازی آمده است می توان دریافت که بیشتر بازی در محله های زاغه نشین رخ می دهد و همچنین باید امیدوار باشیم که شرکت راک استار توانسته باشد تا جزئیات این کوچه ها را به خوبی به نمایش در آورد.

تصور بازی های مکس پین بدون آن پرش های جذاب و حرفه ای و بدون صحنه های آهسته و دیدن خط حرکت تیرها بی معنی است. شیرجه ها و حرکاتی که بازی های بعد از مکس نیز سعی در تکرار ان داشتند اما هیچگاه نتوانستند محبوبیت مکس پین را بدست آورند. شاید ۹۰ درصد از افرادی که این بازی را انجام می دهند تنها به خاطر آن شیرجه های بی نظیر باشد.

این بار نیز به گفته سازندگان همان المان های قدیمی در کنار بخشی از حرکات جدید در بازی وجود دارد. یکی از این قابلیت ها سیستم پنهان شدن یا همان کاور گرفتن است که به گفته سازندگان توانایی شلیک کور را نیز به شما می دهد.

به گفته نلسون یکی از اعضای سازنده این بازی شرکت راک استار این بازی را وسواس خاصی طراحی کرده است و در شخصیت پردازی آن بسیار کار کرده است. این در حالی است که این شرکت اوج هنر خود را در بازی هایی مانند Red Dead Redemption  نشان داده است. او در ادامه ذکر کرد که این بازی نسبت به دو نسخه قبلی از انیمیشن های طبیعی تری برخوردار است و احتمال آن می رود که جز بازی های پرفروش در سال آینده باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27838

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]