2

یونیسف: سال گذشته مرگبارترین سال برای کودکان سوریه بود

  • کد خبر : 278690
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱

مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» گفت که در سال گذشته میلادی، ۱۱۰۶ کودک سوری به دلیل درگیری‌ها در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

یونیسف: سال گذشته مرگبارترین سال برای کودکان سوریه بود

به گزارش افق آنلاین، «هنریتا فوره» مدیر اجرایی یونیسف با انتشار گزارشی درباره جنگ داخلی سوریه اظهار داشت که فقط در سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۱۰۰ نفر از کودکان سوری جان خود را از دست دادند. این بیشترین تلفات جانی کودکان از ابتدای حملات تروریست‌ها به سوریه تاکنون به شمار می‌رود.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تاکید کرد که «شمار کودکان کشته‌ شده در جریان جنگ سوریه در سال گذشته میلادی بیش از سال‌های قبل از آن بود.»

وی با بیان اینکه سال گذشته (۲۰۱۸)  مراکز آموزشی و بهداشتی در سوریه ۲۶۲ بار مورد هدف قرار گرفتند، افزود: سال گذشته ۴۳۴ کودک سوری به دلیل انفجار مین و مهمات، کشته شدند.

یونیسف در تازه‌ترین گزارش خود آورده است که «بسیاری از این کودکان بر اثر انفجار مین کشته شده‌اند. همچنین در سال گذشته شمار حملات به مدارس و بیمارستان‌ها نیز بیشتر بوده است.»

مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد تاکید کرد که «اکنون بیشتر نگران وضعیت موجود در شمال غرب ادلب هستم و تنها طی چند هفته اخیر ۵۹ کودک در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.»

این نهاد بین‌المللی ضمن درخواست از تمام طرف‌های درگیر در سوریه و جامعه‌ جهانی برای پایان بحران سوریه افزود: «هر روز که نبرد ادامه پیدا می‌کند یک روز دیگر از کودکی کودکان سوری به سرقت می‌رود».

صندوق کودکان ملل متحد این گزارش را در آستانه برگزاری «کنفرانس جهانی اهدای کمک به سوریه» که قرار است فردا سه‌شنبه در بروکسل برگزار شود، منتشر کرد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=278690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر