وزیر کشور: انتخابات۹۸ نقطه عطفی در وحدت خواهد بود

به گزارش افق آنلاین ، عبدالرضا رحمانی فضلی در گردهمایی دهیاران استان هرمزگان با بیان اینکه دهیاران حلقه اول مدیریتی در کشور محسوب می‌شوند، عنوان کرد: نزدیک به ۳۶ هزار دهیار در کشور مشغول فعالیت هستند که مسئولیت مهم پیوند میان مدیریت محلی با مدیریت منطقه‌ای و ملی را برعهده دارند.
وی ادامه داد: با قوت گرفتن فعالیت شوراها، امروز می‌توانیم بگوییم که دهیاران مدیرانی پای کار، بسیار عملیاتی و با تجربه‌ای هستند که حضور آنها در توسعه روستاها بسیار مؤثر است.
وزیر کشور توجه به نیروهای بدنه صف و ستاد وزارت کشور را از سیاست‌های مهم این وزارتخانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اعلام کرد و بیان داشت: بر اساس این سیاست، اولویت نخست در انتخاب بخشداران، به کارگیری دهیاران موفق در این مسؤولیت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود سال ۹۷ را سالی پر از افتخار و موفقیت برای ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: با لطف خداوند متعال و تدابیر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور و استقامت و حضور پررنگ مردم، تمامی نقشه‌های دشمنان علیه این ملت نقش بر آب شد.
وزیر کشور اضافه کرد: در این سال آمریکا با خروج از برجام برنامه‌های مختلفی برای اعمال تحریم‌ها و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران داشت اما به لطف خداوند متعال و همراهی مردم، تاکنون توانسته ایم مدیریت مطلوبی در کشور نسبت به این موضوعات داشته باشیم.
دکتر رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: با ادامه این روند سال ۹۸ نیز سالی سراسر موفقیت و استقامت برای ملت ایران خواهد بود و این سال را به شکست دیگری برای آمریکا تبدیل خواهیم کرد.
وزیر کشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ را نقطه عطفی برای انسجام، وحدت، نشاط و حضور مردم در صحنه دانست و گفت: در طول ۴۰ سال گذشته انتخابات همواره موجب اجماع و نشاط سیاسی و اجتماعی در کشور بوده است.
وی گفت: در سال ۹۸ تلاش خواهیم کرد با واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها و توجه به ظرفیت‌های مناطق مختلف، برنامه‌هایاقتصاد مقاومتی را با قدرت بیشتری به پیش ببریم.
وی تأکید کرد: دهیاران باید هر روستا را به کانون توسعه تبدیل کنند و امکانات و ظرفیت‌های روستایی را فعال نمایند.
دکتر رحمانی فضلی هرمزگان را از استان‌های مهم و پر ظرفیت دانست و عنوان کرد: این استان می‌تواند مسئولیت‌های بالاتری را در حوزه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفا نماید.
مهر/ وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید با تلاش همه جانبه سال ۹۸ را به یک سال پر رونق، باشکوه و موفقیت آمیز تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: دشمنان هر اقدامی را که می‌توانستند در سال ۹۷ بر علیه این کشور انجام دادند اما با مقاومت مردم ایران این اقدامات به نتیجه نرسید.
وی گفت: باید تلاش کنیم که هر استان به یک هسته مقاومت در حوزه اقتصاد تبدیل شود.
وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، خاطرنشان کرد: تعطیلات نوروز باید ایام نشاط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه باشد و با اعتماد به آینده، با وحدت و انسجام وارد سال جدید شویم.