5

اعدام متجاوزان به عنف یک پزشک خانواده در استان گلستان

  • کد خبر : 2797
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تجاوز به زن پزشک خانواده در استان گلستان مربوط به چند ماه قبل است این حادثه استثنایی البته هیچ خللی در اجرای طرح پزشک خانواده ایجاد نمی‌کند با این حال وزارت بهداشت خواستار اعدام عاملان این حادثه است. محمد شریعتی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: ماجرای تجاوز به […]

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تجاوز به زن پزشک خانواده در استان گلستان مربوط به چند ماه قبل است این حادثه استثنایی البته هیچ خللی در اجرای طرح پزشک خانواده ایجاد نمی‌کند با این حال وزارت بهداشت خواستار اعدام عاملان این حادثه است.

محمد شریعتی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: ماجرای تجاوز به عنف به یک پزشک خانواده در استان گلستان صحت دارد و مربوط به چند ماه قبل است به همین علت علاوه بر مکاتبات وزارت بهداشت با دستگاههای مسئول امینی برای پیگیری این مسئله به همه دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ کرده‌ایم که طی هماهنگی با مسئولان امنیتی و انتظامی استان خود برای تأمین امنیت اعضای تیم پزشک خانواده در محدوده جغرافیایی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: هر دستگاهی وظیفه‌ای دارد، وظیفه وزارت بهداشت تأمین سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در اقصی نقاط کشور است اما تأمین امنیت تیم‌های ارائه کننده خدمات سلامت و مردم این مناطق به عهده دستگاههای دیگر است با این حال در اعضای تیم پزشک خانواده حضور یک نگهبان و سرایدار نیز پیش بینی شده است.

رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت گفت: با این وجود وقوع چنین حوادث استثنایی هیچ خللی در اجرای طرح پزشک خانواده ایجاد نمی‌کند این طرح از سال ۸۴ آغاز شده و مسیر توسعه و کمال خود را طی می‌کند و ما به هیچ وجه نمی‌توانیم خدمت رسانی به مردم را برای تأمین سلامتشان کمرنگ کنیم به خصوص اینکه در شبکه‌های بهداشتی و تیم‌های سلامت پزشک خانواده علاوه بر پزشک، ماما، پرستار و کارشناسان بهداشتی دیگر هم حضور دارند که مردم به خدمات آنها نیاز دارند بنابراین وظیفه دستگاههای امنیتی است که امنیت این افراد را هم مانند سایر مردم این مناطق تأمین‌ کنند.

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: با این وجود معتقدیم که باید با اشد مجازات و اعدام متجاوزان به عنف در استان گلستان جلوی تکرار چنین حوادث دلخراشی گرفته شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر