2

بیانیه ستاد حقوق بشر ایران درباره مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل

  • کد خبر : 279709
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بیانیه‌ای صادر کرد

بیانیه ستاد حقوق بشر ایران درباره مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بیانیه‌ای صادر کرد

متن بیانیه ستاد حقوق بشر به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست هفته گذشته خود در ژنو قطعنامه پیشنهادی کشور سوئد را مبنی بر تمدید مأموریت گزارشگر ویژه برای مدت یک سال دیگر تصویب کرد.

موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این اقدام تأسف بار و ناموجه بازیگران تئأتر حقوق بشر سازمان ملل، مانند گذشته اصولی و متقن و منطقی است:

۱- جمهوری اسلامی ایران بزرگترین و پیشرفته‌ترین دموکراسی غرب آسیا و جهان می‌باشد و تجربه ملت سرافراز ایران در چهار دهه که از انقلاب اسلامی می‌گذرد یعنی بنای یک نظام مردم سالار مبتنی بر عقلانیت اسلامی و دستاوردهای کاملأجدید و راهی نو در نحوه زندگی مدنی را مطرح نموده است.

سیاست مداران غرب صهیونی باید از خودمحوری و خودشیفتگی و نادیده گرفتن دیگران دست بردارند و در آینده نه چندان دور مجبور هستند سیاست تحمیل و تحقیر و تهدید را کنار بگذارند.

۲- تعیین گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی ایران که سرچشمه تحولات مدنی معاصر درغرب آسیا و جهان اسلام می‌باشد، آشکارا اقدامی ناموجه، نامشروع و محصول دغلبازی سیاسی است. همچنین رفتار خلاف قانون گزارشگران موظف، خود گواه روشنی بر اهداف شیطانی و سلطه‌طلبانه و تحمیلی بانیان این تئأتر رسوا می‌باشد.

۳- جمهوری اسلامی ایران مکررأ تخلفات آشکار و غیرقابل اغماض گزارشگران را به دبیر کل سازمان ملل و کمیسر عالی منعکس کرده است و ما به مسئوولان عالی سازمان ملل گوشزد کرده‌ایم که:

گزارشگر نمی‌تواند مانند یک هنرپیشه رسانه‌ای از یک رسانه به رسانه دیگر برود و علیه کشوری که باید گزارش تهیه کند «شوی سیاسی» اجرا نماید بلکه باید صرفأ در چهارچوب کاری گزارش خود را به دفتر کمیسر عالی تقدیم نماید.

گزارشگر نمی‌تواند بدون چهارچوب و متدلوژی شفاف به جمع آوری اتهامات بپردازد.

گزارشگر نمی‌تواند با جنایتکاران و تروریست‌ها همکاری نماید و از آن بدتر پوشش حقوق بشری تهیه کند، حقوق بشر با تحمیل و ترور ارتقا نمی‌یابد بلکه با احترام به فرهنگ و تجربه مدنی دیگران و تعامل سازنده، توسعه پیدا می‌کند.

گزارشگر نمی‌تواند خود را در جایگاه مملکت داری و اداره امور قرار دهد و نسخه مملکت داری بنویسد بلکه صرفأ باید گزارش دهد و به نظارت قانونی کشورها احترام بگذارد.
گزارشگر نمی‌تواند نقش صاحب فتوا را بازی کند و به خود تجویز فهم دین بدهد! اگر هم برای خود چنین شأنی قائل است ربطی به مسأله گزارشگری ندارد.

گزارشگر باید مواضع رسمی دولت را کاملأ در گزارش خود منعکس نماید حتی اگر آن‌ها را قبول نداشته باشد. خلاصه اینکه گزارشگرانی که در نقش مجری برنامه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی واشنگتن، لندن، پاریس و تل آویو را عمل می‌کنند خود گواه روشنی هستند بر فساد اصل قضیه و اینکه در تصویب چنین قطعنامه‌هایی دغدغه حقوق بشری مطرح نیست، بلکه توطئه و شیطنت مبتنی بر سیاست کاری، تبعیض، خود بزرگ بینی و خودشیفتگی، تحمیل و سلطه محوری تصمیم‌سازی طراحان بوده است.

۴- دولت‌های غربی بانی این قطعنامه‌ها نباید فراموش کنند که ملت بزرگ و ریشه دار ایران یکی از گهواره‌های تمدن بشری به حساب می‌آید و قادر نیستند با چنین اتهاماتی این کشور و ملت بزرگ را لکه دار نمایند آن هم توسط کشورهایی که در سابقه تاریخی خود آدمخواری را ثبت و ضبط کرده اند!

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل با صراحت و شجاعت و شفافیت اعلام می‌کند که پرده از روی این توطئه‌ها برمی دارد و چهره‌های نفاق و دشمنی و نژادپرستی که زیر نقاب دفاع از حقوق بشر پنهان شده اند برای مردم جهان آشکار خواهد نمود.

۵- جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از همکاری‌های سازنده کمیسر عالی و دفتر ایشان تأکید می‌نماید: تعیین گزارشگر ویژه را ناموجه و نامشروع دانسته و رفتار گزارشگر را در بسیاری از موارد تخلف روشن از آئین نامه‌های مصوب می‌داند و در مواردی که با تروریست‌های خون‌آشام و جنایتکار همکاری داشته و از آن‌ها دفاع شده است قابل پیگرد قضائی می‌داند.»

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=279709

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر