2

موجبات شعله ور تر شدن انقلاب ها

  • کد خبر : 2800
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲

“عبدالله گل” رئیس جمهور ترکیه امروز در نشست خبریخود اذعان داشت که سوریه هرچه سریعتر باید به سمت دموکراسی پیش برود و باید نظامی مبتنی بر دموکراسی در کشور خود حاکم کند و از طریق انتخابات آزاد که با نظارت جوامع بین المللی  صورت می گیرد  نوع نظام خود را تعیین کند و اقدامات خشونت […]

“عبدالله گل” رئیس جمهور ترکیه امروز در نشست خبریخود اذعان داشت که سوریه هرچه سریعتر باید به سمت دموکراسی پیش برود و باید نظامی مبتنی بر دموکراسی در کشور خود حاکم کند و از طریق انتخابات آزاد که با نظارت جوامع بین المللی  صورت می گیرد  نوع نظام خود را تعیین کند و اقدامات خشونت آمیز خود در قبال مخالفان را پایان بخشد.

روزنامه “الحیاه” چاپ لندن نوشت :وی در ادامه اظهار داشت که روابط ترکیه و سوریه بر پایه مذاکرات دو جانبه باید شفاف تر بشود و این روابط یک جانبه نباید تلقی شود, با وجود اینکه اوضاع در سوریه در حال وخیم تر شدن است.

“عبدالله گل” مدعی شد که بشار اسد بر لزوم اصلاحات  در سوریه واقف است ولی وقت به سرعت در حال سپری شدن است و صبر مردم هم ادامه نخواهد داشت.

وی همچنین کشورهای عضو ناتو را از هرگونه مداخله در امور داخلی سوریه بر حذر داشت و ابراز داشت که کشورهای اروپایی قبل از هرگونه اقدامی باید اوضاع را کاملا در این کشور رصد کند.

“عبدالله گل” با اشاره به انقلاب های اخیر منطقه اظهار داشت که عدم پاسخگویی حاکمان به خواسته های مردم موجب شعله ور تر شدن انقلاب ها می شود و کشورهای منطقه باید تن به اصلاحات گسترده بزنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به نقش سوریه در تحولات فلسطین عنوان کرد که مشکلات فسطین بدون سوریه حل نخواهد شد و سوریه برای اینکه بتواند نقش مأثر تری را در قبال فلسطین بازی کند باید به کشوری قدرتمند از طریق دموکراسی بدل شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر