2

بازیگر کمدی پیشتاز انتخابات در اوکراین

  • کد خبر : 280195
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، ولودیمر زِلنسکی که هیچ تجربه سیاسی ندارد توانسته با رقیب اصلی خود رئیس‌جمهوری فعلی اوکراین، به دور بعدی راه یابد.

نتایج اولیه آراء انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین حاکی از پیشتازی یک بازیگر کمدی تلویزیونی در دور اول این رقابت‌ داشت و او در نهایت توانست به دور دوم راه یابد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، ولودیمر زِلنسکی که هیچ تجربه سیاسی ندارد توانسته با رقیب اصلی خود پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین، به دور بعدی راه یابد.

 

یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین، با ۱۴.۲ درصد در رتبه سوم قرار گرفته است.

 

به گزارش رادیوفردا، زلنسکی ۴۱ ساله موضوع مبارزه با فساد را سرلوحه مبارزات خود قرار داده بود. او پیشنهاد کرده است کسانی که در پرونده‌های مربوط به اختلاس محکوم می‌شوند مادام‌العمر از تصدی سمت‌های دولتی محروم شوند.

 

وی همچنین خواستار مذاکرات مستقیم با روسیه برای پایان دادن به بحران در شرق اوکراین شده است.

 

با این حال، رابطه زلنسکی با یک سرمایه‌دار جنجالی تبعیدی که ایستگاه تلویزیونی‌ متعلق به او با برنامه‌هایش مخاطبان را در آستانه رای‌گیری زیر رگبار خبری گرفته بود، هدف انتقاد قرار گرفته است.

 

منتقدان همچنین او را متهم کرده‌اند که مالکیت خود بر یک ویلای چند میلیون دلاری در ایتالیا را اعلام نکرده بود که همین مسئله، اعتبار شعار شفاف‌سازی وی را پیش چشم رای‌دهندگان لکه‌دار می‌کند.

 

دویچه وله در توصیف این بازیگر و حضورش در عرصه سیاست نوشت: ولادیمیر زلنسکی، نامزد غافلگیرکننده انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین است. او کمدین است و نمایش‌های او با استقبال روبرو می‌شود. او در این نمایش‌ها رقیبان انتخاباتی خود را نیز دست می‌اندازد و ترانه‌های انتقادی گزنده‌ای درباره فساد و پارتی‌بازی در مناسبات سیاسی و اقتصادی می‌خواند.

 

به نظر می رسد وی بر موج مطالبات مردم سوار شده باشد، ولادیمیر فسنکو، سیاست‌شناس اوکراینی، در تحلیلی همین مساله را چنین بازگو می کند: علت این امر فقط یک چیز است: مردم خواهان یک چهره جدید هستند. یک چهره امیدبخش که به نظام حاکم تعلق نداشته باشد، زیرا مردم عمیقا به همه‌ی نخبگان سیاسی بی‌اعتمادند.

 

به گزارش بی بی سی، او در مبارزات انتخاباتی خود بر خلاف دیگر نامزدها در هیچ تجمعی سخنرانی نکرد و مصاحبه های مطبوعاتی چندانی نداشت اما توانست با حضور گسترده در شبکه های اجتماعی نظر رای دهندگان جوان را به خود جلب کند.

 

از سوی دیگر او بدون پرهیز از صحبت کردن و نوشتن به زبان روسی در کنار زبان اوکراینی، توانست نظر شهروندان روس تبار شرق اوکراین را هم به خود جلب کند.

 

نداشتن تجربه سیاسی از جمله نمره های منفی کارنامه اوست که منابع خبری دست روی آن گذاشته اند.

 

رقابتی با انواع قانون شکنی ها

رقابت‌های ریاست‌جمهوری اوکراین طی روزهای گذشته تحت تاثیر اتهام‌هایی نظیر خرید رای قرار گرفته بود. پلیس گفته که بیش از ۱۶۰۰ شکایت تنها برای نقض قانون در روز انتخابات و صدها مورد دیگر درباره ادعاهای تقلب در رای‌گیری از جمله تلاش برای دادن رشوه و برداشتن صندوق‌های رای دریافت کرده است.
سی و نه نفر در انتخابات اوکراین نامزد ریاست جمهوری بودند و از آنجایی که هیچ کدام به حد نصاب ۵۰ آراء دست پیدا نکردند،‌ انتخابات به مرحله دوم کشیده شده است. مرحله دوم انتخابات ماه آینده برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=280195

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]