4

منطقه گردشگری ماسال+تصاویر

  • کد خبر : 282178
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

ماسال شهری در استان گیلان ایران که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌است. معنی کلمه ماسال کوه وار یا کنار کوه یا دارای کوه است که از کلماتی مانند مسال,مازال و… گرفته شده است. این شهر در کنار رودخانه خالکایی واقع، که این رودخانه از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد پس از طی ۴۰ کیلومتر […]

ماسال شهری در استان گیلان ایران که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌است. معنی کلمه ماسال کوه وار یا کنار کوه یا دارای کوه است که از کلماتی مانند مسال,مازال و… گرفته شده است. این شهر در کنار رودخانه خالکایی واقع، که این رودخانه از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد پس از طی ۴۰ کیلومتر از درون شهر ماسال گذر می‌نماید.
ماسال، سرزمین آبشارهای بلند، جنگل‌ها و رودخانه‌های پر آب است. جایی که وقتی مه کنار برود می‌شود کلبه‌های چوبی را هم تماشا کرد. هوای اینجا بستگی به زمان سفر دارد، ولی هر فصلی را که برای سفر انتخاب کنید هوایی تمیز و خنک نصیبتان می‌شود، به اضافه سکوت و دور بودن از هیاهو.
پیاده‌روی، یکی از حسن‌های خوب اینجاست. پیاده‌روی بین دشت‌ها و درخت‌های راش و آلو و کلبه‌های چوبی می‌تواند حالتان را سرجا بیاورد. اگر حوصله داشته باشید می‌توانید تا مراتع آلاله پشت بروید، همانجایی که میرزا کوچک خان جنگلی هم کشته شد.
ییلاقات ماسال در ارتفاعات ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متری استان گیلان قرار دارند. برای رفتن به این ییلاقات منحصربه‌فرد باید حدود ۲۵ کیلومتر در میان کوه‌های سرسبز و مه‌آلود و دره‌هایی زیبا پیش بروید. اولین ییلاق در ارتفاعات، روستای اولسبلانگاه نام دارد. این ییلاق یکی از شناخته‌شده‌ترین ییلاقات ماسال به‌شمار می‌رود و برخلاف دیگر ییلاق‌ها، تقریبا در تمام طول سال پذیرای مسافرین است. بعد از اولسبلانگاه با ییلاقات دیگری همچون خریدول، سویه چاله، شنبه ‌راه، خال اسپیت و … روبرو خواهید شد که دیدار از هر کدام از آنان، با توجه به زیبایی‌های بکرشان، می‌تواند تجربه‌ای دل‌انگیز برایتان رقم بزند.             عکاس و خبرنگار :پریسا شکری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=282178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر