2

عبدالمهدی: استثنا شدن عراق از تحریم‌های نفتی ایران صحت ندارد

  • کد خبر : 283041
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

«اینکه گفته می‌شود، آمریکا عراق را از تحریم‌های نفتی ایران در مقابل ارائه برخی تسهیلات به شرکت‌های آمریکایی ویژه انرژی برق مستثنی می‌کند، صحت ندارد».

عادل عبدالمهدی نمایه

نخست‌وزیر عراق در یک نشست خبری گفت که مطرح کردن موضوع «تصمیم واشنگتن برای استثنای عراق از تحریم‌های ایران در مقابل ارائه برخی تسهیلات به ایالات متحده» صحت ندارد.

به گزارش افق آنلاین ، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی در دفتر نخست‌وزیری این کشور در بغداد، خبر مربوط به تصمیم آمریکا برای مستثنی کردن عراق از تحریم‌ها علیه ایران را تکذیب کرد.

عبدالمهدی افزود: «اینکه گفته می‌شود، آمریکا عراق را از تحریم‌های نفتی ایران در مقابل ارائه برخی تسهیلات به شرکت‌های آمریکایی ویژه انرژی برق مستثنی می‌کند، صحت ندارد».

روزنامه العرب اخیراً به نقل از یک منبع سیاسی عراق نقل کرده که «واشنگتن به عراق پیشنهاد استثنای تحریم‌های نفتی ایران را داد، مشروط بر اینکه عراق هم به شرکت‌های آمریکایی تسهیلاتی را برای اجرای قراردادهای انرژی ارائه دهد».

منبع مذکور افزود: «واشنگتن با مرتبط کردن دستیابی شرکت‌هایش به تسهیلاتی جهت اجرای پروژه‌هایی به پرونده تحریم‌ها علیه ایران، مخالف نیست».

العرب در ادامه گزارش داد که بر اساس پیشنهاد آمریکا به عراق، بغداد می‌تواند تا زمانی به خرید برق و گاز از ایران ادامه دهد که شرکت‌های آمریکایی بتوانند طرح‌های خود را در این کشور اجرایی کنند.

منبع سیاسی در ادامه تاکید کرده بود که «دولت عراق این پیشنهاد آمریکا را به صورت جدی بررسی می‌کند و ممکن است با آن موافقت کند».

عراق از ایران، برق و گاز مورد نیاز نیروگاه‌های تولید برق خود را وارد می‌کند و به یکی از مهم‌ترین مشتریان برق ایران تبدیل شده است.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=283041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر