5

فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته آینده آغاز می شود

  • کد خبر : 283439
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته آینده شروع می شود و قیمت واقعی دلار نیز در این بازار مشخص می شود.

به گزارش افق آنلاین ، «فرهاد دژپسند» در گفت و گویی به اطلاعیه بانک مرکزی درباره تشکیل بازار متشکل ارزی اشاره کرد وافزود: فعالیت این بازار تاثیر مثبتی در بازار ارز می گذارد.
شورای پول و اعتبار هجدهم دی ۹۷ «مقررات مربوط به بازار متشکل معاملات ارزی» را تصویب کرد که هدف از آن ساماندهی و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کاراست تا ارزها در آن به طور نقد مطابق مقررات این مصوبه و سایر مقررات مرتبط با آن در بستر الکترونیکی معامله شود.
همچنین مدیرعامل بازار متشکل معاملات ارز بانک مرکزی هفدهم اردیبهشت ماه از تکمیل همه مراحل ثبت شرکت و اجرای فاز عملیاتی این بازار به طور آزمایشی در آینده نزدیک خبر داده بود.
«محمود شکسته بند» اعلام کرده بود که کارهای کارشناسی، برنامه‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های مورد نیاز این بازار نیز در حال طراحی و تدوین است و ساختمان محل استقرار بازار نیز تجهیز شده است و به محض نهایی شدن ثبت شرکت، هیات مدیره، مدیران و کارشناسان در محل بازار متشکل ارزی مستقر می‌شوند.

** ۸۵ درصد واردات، کالاهای سرمایه ای و واسطه ای است

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره انتقاد برخی مبنی بر این که فعالیت های گمرک مبتنی بر جنگ اقتصادی نیست، گفت: برخی انتقاد می کنند که چرا کالای وارداتی به صورت روان وارد کشور شده و ترخیص ها راحت انجام می شود و برخی از تعلل در ورود انتقاد می کنند.
دژپسند افزود: اما واقعیت این است که ۸۵ درصد کالاهای وارداتی به کشور کالاهای سرمایه ای، کالاهای واسطه ای و مواد اولیه است که اگر روان وارد شود به این معناست که در حال تقویت ماشین تولید کشور هستیم.
وی یادآور شد: چنانچه گمرک این اقدامات را انجام دهد یعنی این که در جهت اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و افزایش اشتغال حرکت می کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: هرچه صادرات غیرنفتی در کشور روان تر انجام شود، اعتبار کشور در حوزه بین الملل افزایش یافته و ارزآوری آن نیز بیشتر می شود.
دژپسند با بیان این که گمرک با شعار دقت، سرعت و سلامت فعالیت می کند، تصریح کرد: در عین حال که گمرک به دنبال این است که کار ترخیص سریعتر انجام شود اما می خواهد منطبق بر قوانین و مقررات و با شفافیت و سلامت نیز فعالیت کند.
وی همچنین درباره درخواست نمایندگان برای متوقف کردن خصوصی سازی تا زمان تعیین تکلیف نهایی، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال سیاست گذاری درباره فعالیت های آینده خصوصی سازی است.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=283439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر