5

بشار اسد گفت:اصلاحات مصحلت ملی و خواست مردم سوریه است.

  • کد خبر : 2856
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۴۵

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دومین سخنرانی خود از آغاز ناآرامی در این کشور در تاریخ ۱۸ مارس، بر اهمیت گفت‌وگوی ملی فراگیر تاکید کرد. * اصــلاحــات بشار اسد که در دانشگاه دمشق سخنرانی می‌کرد، با اشاره به موضوع اصلاحات در این کشور گفت: برخی معتقدند که دولت در اجرای اصلاحات اتلاف وقت می‌کند. […]

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دومین سخنرانی خود از آغاز ناآرامی در این کشور در تاریخ ۱۸ مارس، بر اهمیت گفت‌وگوی ملی فراگیر تاکید کرد.

* اصــلاحــات

بشار اسد که در دانشگاه دمشق سخنرانی می‌کرد، با اشاره به موضوع اصلاحات در این کشور گفت: برخی معتقدند که دولت در اجرای اصلاحات اتلاف وقت می‌کند. ما به اصلاحات اعتقاد کامل و مطلق داریم زیرا اصلاحات مصحلت کشور و خواست مردم است. مشکل در اینجاست که چه اصلاحی نیاز داریم و چه ویژگی‌هایی دارد.

بشار اسد با اشاره به برخی اصلاحات اعلام کرد: به شهروندان کرد، ملیت سوری داده شد و این امر طبیعتا وحدت ملی را تقویت می‌کند. تشکیل کمیته قانون احزاب گامی اساسی در روند دموکراسی بود. تمام قوانین و اقداماتی که اشاره شد حیات جدیدی در عرصه سیاسی سوریه آغاز می‌کند که این امر خود به بازنگری در بسیاری از اقدامات سیاسی منجر می‌شود که خود می‌طلبد در قانون اساسی بازنگری شود و همه این امور به گفت‌وگو گذاشته خواهد شد.

* گفـت‌وگـوی مـلــی

بشار اسد با اشاره به موضوع گفت‌وگوی ملی اعلام کرد که «گفت‌وگو اقدامی بسیار مهم است که باید بدان فرصت دهیم. آینده سوریه باید بر اساس گفت‌وگویی بنا شود که همه گروه‌های کشور در آن حاضر باشند.

وی با اشاره به خواسته‌های مردمی گفت: حالت فوق‌العاده رفع شد و دستور دادیم قانونی برای تظاهرات مسالمت‌آمیز وضع شود. هر بازداشتی باید به دستور دادستان کل باشد. برخی جرایم نیز مشهود است و برای بازداشت نیازی به اجازه ندارد. همچنین کمیته‌ای برای تهیه پیش‌نویس قانون جدید انتخابات تشکیل شد که این امر شاخصه‌های پاکی، مساوات و عدالت انتخابات را نهادینه می‌کند. اینها عناوین آینده است که برای کشور خود می‌خواهیم. همچنین کمیته‌ای برای تهیه قوانین جلوگیری از فساد و مبارزه با آن تشکیل شد که هموطنان در نقش ناظر در آن مشارکت خواهند کرد.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه با اشاره به اینکه آنچه سوریه دچار آن شده است، بی‌شک توطئه است، گفت: ابعاد مختلف توطئه عزت و ایمنی ما در سوریه را نشان می‌دهد.

بشار اسد گفت: روزهای دشواری پشت سر گذاشتیم و تاوان سنگینی به واسطه قتل و کشتار و تخریبی دادیم که به اعتراضات مردمی نفوذ کرد و شمار زیادی شهید و مجروح شدند.

* اتفاقات سوریه توطئـه است

وی «تنها راه را نگاه به آینده» دانست و اعلام کرد زمانیکه سوریه بر اتفاقات فائق می‌شود، در حقیقت آینده را می‌سازد. به گفته بشار اسد «نگاه به آینده، اطلاع از گذشته و زمان کنونی را می‌طلبد. زمانی نبوده است که سوریه هدف توطئه نبوده باشد.

به اعتقاد بشار اسد، ابعاد توطئه بزودی آشکار نخواهد شد و سخن گفتن از اینکه توطئه‌ای در کار نیست، حرفی غیرطبیعی است اگر اینطور نیست پس مواضع سیاسی خارجی‌ها و فشار رسانه‌ای و دروغ‌های رسانه‌ای و تلفن‌های پیشرفته‌ای در دست خرابکاران است چیست؟ این قطعا توطئه است.

بشار اسد اعلام کرد که در ماه اوت (مرداد ماه) سوریه پارلمانی جدید خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر