3

عده‌ای در بازار بورس وال‌استریت از افزایش بهای نفت سود به جیب می‌زنند.

  • کد خبر : 28634
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵

تنش با ایران، افزایش تقاضا از سوی چین، هند و اقتصادهای نوظهور از جمله عوامل افزایش بهای بنزین در این کشور است

در حالی که آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران پیش‌رو بوده است، باراک اوباما اذعان کرد که تنش ‌با ایران عامل افزایش بهای بنزین در آمریکاست که به نارضایتی‌ها در این کشور دامن زده است.

به گزارش ایسنا خبرگزاری فرانسه گزارش داد که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در پاسخ به انتقادات جمهوری‌خواهان به افزایش بهای بنزین عوامل بین‌المللی و از جمله تنش با ایران را سبب این افزایش دانست.

جمهوری‌خواهان در روزهای اخیر سیاست‌های اوباما در حوزه انرژی را مورد انتقاد قرار داده‌اند و این در حالی است که ۹ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور زمان باقی است.

باراک اوباما در دانشگاه میامی به حامیان خود گفت که تنش با ایران، افزایش تقاضا از سوی چین، هند و اقتصادهای نوظهور از جمله عوامل افزایش بهای بنزین در این کشور است و تاکید کرد: برای این معضل هیچ‌گونه راه‌حل فوری ‌وجود ندارد.

باراک اوباما اظهار کرد، در شرایطی که بازار نفت از ثبات لازم برخوردار نیست عده‌ای در بازار بورس وال‌استریت از افزایش بهای نفت سود به جیب می‌زنند.

او جمهوری‌خواهان را متهم کردکه در تلاشند از بالا بودن بهای انرژی سود ببرند و گفت: برخی سیاستمداران این موضوع را فرصتی سیاسی در نظر می‌گیرند. فقط در سیاست است که عده‌ای از خبرهای بد با اشتیاق استقبال می‌کنند.

بهای بنزین در آمریکا در هفته گذشته با ۹ سنت افزایش به ۳ دلار و ۶۱ سنت رسید و پیش‌بینی می‌شود با فرارسیدن تابستان و افزایش تردد خودروها بهای آن به چهار دلار نزدیک شود.

جمهوری‌خواهان سیاست‌های اوباما را عامل این افزایش می‌دانند و می‌گویند که مالیات بر سوخت و سیاست‌های محیط زیستی از جمله عوامل این افزایش بهای سوخت است که به کاهش تولید و صادرات این کشور می‌انجامد. مخالفت اوباما با خط لوله «کی‌استون» که می‌تواند نفت کانادا را به تگزاس انتقال دهد نیز از دیگر انتقادات جمهوری‌خواهان به سیاست‌های او است.

اوباما گفت: مانند سال گذشته بزرگ‌ترین چیزی که موجب افزایش بهای نفت در حال حاضر شده است، بی‌ثباتی در خاورمیانه و این بار در ایران است.

اظهارات اوباما در حالی مطرح می‌شود که در آخرین روز سال ۲۰۱۱ تحریم بانک مرکزی ایران را تایید و امضا کرد که در نتیجه این اقدام بسیاری از کشورها برای خرید نفت از ایران به دلیل دشواری در پرداخت بهای آن با مشکل مواجه شدند. در عین حال اتحادیه اروپا نیز در هماهنگی با آمریکا اقدام به تحریم بانک مرکزی و واردات نفت ایران کرد. این اقدامات در نهایت به افزایش بهای نفت منجر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، بهای بنزین نیز در کنار بهای نفت خام که مهم‌ترین مولفه تعیین بهای بنزین محسوب می‌شود، به دلیل نگرانی‌ها از اختلال احتمالی در تامین نفت از سوی ایران با افزایش روبه‌رو شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]