6

صندوق بین‌المللی پول به سران منطقه یورو هشدار داد

  • کد خبر : 2871
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱

صندوق بین‌المللی پول به رهبران اروپایی هشدار داده است که پاسخ تعلل‌آمیز آنها به بحران اقتصادی یوان خطر به وجود آمدن دومین بحران اقتصادی در سه سال اخیر را بیشتر می‌کند. به موازات آنکه وزرای دارایی اتحادیه اروپا در حال تصمیم ‌گیری برای اعطای دومین بسته کمکی به یونان در طول یکسال هستند و گفته […]

صندوق بین‌المللی پول به رهبران اروپایی هشدار داده است که پاسخ تعلل‌آمیز آنها به بحران اقتصادی یوان خطر به وجود آمدن دومین بحران اقتصادی در سه سال اخیر را بیشتر می‌کند.

به موازات آنکه وزرای دارایی اتحادیه اروپا در حال تصمیم ‌گیری برای اعطای دومین بسته کمکی به یونان در طول یکسال هستند و گفته می‌شود که کمک ۱۲ میلیارد یورویی به آتن تا ماه آینده به تعویق افتاده است، اما “جان لیمپسکی ” رئیس موقت صندوق بین‌المللی پول با انتقاد از عملکرد رهبران منطقه یورو وقوع بحران اقتصادی دیگری را هشدار داد.

چندین هفته است مردم یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت تظاهرات می‌کنند و دو روز گذشته نیز هزاران نفر در بیرون از ساختمان پارلمان آتن جمع شده و با کاهش بیشتر هزینه ها مخالفت کردند.

معترضان پلاکارد و پرچم یونان را به همراه داشتند و فریاد می زدند: “دزد! خائن! ”

در همین حال جورج پاپاندرئو، نخست وزیر یونان به نمایندگان پارلمان گفته است برای جلوگیری از “فاجعه ” عدم پرداخت قسط بدهی های این کشور باید از اصلاحات اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول حمایت کنند.

پارلمان یونان قرار است امروز سه شنبه با رای اعتماد خود به کابینه جدید آقای پاپاندرئو، میزان حمایت خود از این طرح را نشان دهد.

نخست وزیر یونان هفته گذشته و بدنبال ناآرامی های اخیر تغییراتی در کابینه داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر