1

امروز ما با تهدید‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی مواجه هستیم.

  • کد خبر : 28861
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲

فکر می‌کنم این دوره بین ۱۵ تا ۲۰ نفر در مرحله اول به شکل قطعی رای می‌آورند و به مرحله دوم می‌رویم

محمدرضا باهنر دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین پیش از ظهر امروز در ‌یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ‌در پاسخ به این سؤال که چرا شما در مجامع دانشجویی که ممکن است به چالش کشیده شوید، حضور پیدا نمی‌کنید؟ گفت: هر کجا که در مجامع و مجالس از بنده دعوت کنند، شرکت می‌کنم و بارها در جلسات دانشجویی حاضر شده‌ام، اما معتقدم که بحث‌ها باید تبیینی باشد و بنده با توجه به سابقه‌ای که دارم، مشکلی برای حضور در مناظره‌ها ندارم البته باید شأن‌ها حفظ شود و امروز آمادگی خودم را برای انجام مناظره اعلام می‌کنم.

* ۳۰ سال مدیریت برای جاسبی بس است

وی با اشاره به تغییر رئیس دانشگاه آزاد گفت: من از دو و سه سال قبل من در این زمینه دو جمله بیشتر نگفته‌ام و امروز نیز همان‌ها را تکرار می‌کنم؛ اول اینکه آقای جاسبی با همه نقاط ضعف، قوت‌ها و کاستی‌ها ۳۰ سال مدیریت برایشان بس است. بالاخره هر مدیری عمری دارد و باید کار را در موقعه مناسب به مدیر بعدی واگذارد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: نکته بعدی اینکه دانشگاه آزاد به هیچ عنوان نباید دولتی شود زیرا در این صورت از هدف اصلی تأسیس دانشگاه آزاد دور شده‌ایم؛ اصل ۴۴ قانون اساسی تأکید دارد که دولت تصدی‌گری‌ها را رها کند بنابراین اگر قرار است دانشگاه آزاد توسط دولت اداره شود، یک انحراف و اشتباه شود، هرچند از آئین‌نامه دانشگاه آزاد خیلی مطلع نیستم ولی از وزارت علوم می‌خواهم که دانشگاه آزاد را دولتی نکند.

باهنر در ادامه و در پاسخ به این سؤال که براساس نظرسنجی‌ها آیا شما مجدداً انتخاب خواهید شد یا نه؛ گفت: رتبه من در نظرسنجی‌ها متفاوت است اما در هر انتخابات اتفاقات غیرمترقبه می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی در زمینه هزینه انتخاباتی گروه‌ها گفت: هزینه انتخابات برای هر کاندیدا باید شفاف باشد و در معرض دید و تحلیل رسانه‌ها به افکار باید قرار بگیرد. جبهه متحد اصولگرایی یکی از سالم‌ترین تشکل‌ها است و بر همین اساس شعار خود را دست‌های پاک و چهره‌های پاک قرار داده‌ایم؛ معتقدیم باید با دست‌های ناپاک مبارزه جدی شود و اگر نهادی در خصوص هزینه‌های انتخاباتی ما گزارشی بخواهد، ما به طور شفاف این کار را خواهیم کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی در خصوص جایزه اسکار فیلم جدایی نادر از سیمین اظهار داشت: اگر پرچم کشورمان در مجامع بین‌المللی بالا برود، برای ما مهم است. امروز هنر سینما ابزار مهمی است. ما شاهد بوده‌ایم که مکاتب پوچ دنیا توانسته‌اند با به کارگیری این هنر در افکار عمومی دنیا نفوذ کنند، بنابراین نظام اسلامی و مکتب اسلام ما این ظرفیت را دارد که با استفاده از ابزار هنر برای جهانیان معرفی شود.

وی افزود: ما از دریافت این جایزه خوشحالیم و تبریک نیز می‌گوییم هر چند ممکن است چند غلط املایی هم وجود داشته باشد که در فرصت مناسب درباره آن صحبت می‌کنیم.

باهنر همچنین  در رابطه با حذف نام علی مطهری از لیست جبهه متحد، توضیح داد: از ۴۰ نفری که در لیست نبودند، برای سه الی چهار نفر مباحث سیاسی مطرح بود و بقیه به این خاطر در لیست نیستند که گنجایش لیست بیشتر از ۳۰ نفر نبود و یکی از افرادی که رای نیاوردند، آقای مطهری بود که من موافق حضور ایشان بودم.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود از لیست جبهه متحد اصولگرایان در تهران حدود ۲۴ نفر رای آورند و ۵ الی تا ۶ نفر دیگر از اشخاص حقیقی باشند، تصریح کرد: ممکن است آقای مطهری رای بیاورد، اما لیست آقای مطهری رای نمی‌آورد، چون زمانی می‌گویند یک لیست رای آورده که افراد مشهور و غیرمشهور آن با هم رای بیاورند.

باهنر در جواب این سوال که آیا خودتان را جزو گروه خواص و ساکتین می‌دانید‌؟ گفت: مساله ساکتین مانند دیگر واژه‌هایی است که مطرح می‌شود و ما با دوستانی که این فریادها را می‌زنند، اختلاف‌نظر داریم و به نظر ما بصیر کسی است که دشمن‌شناس،‌ دوست‌شناس و زمان‌شناس باشد، یعنی باید تلاش کنیم از امام جلو یا عقب نیفتیم.

* حرف‌های مرعشی را جدی نگیرید

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه برخی اصلاح‌طلبان دیروز در مراسم ختم پدر عبدالله نوری اعلام کرده‌اند که منتظر حرف آقای احمدی‌نژاد هستند، گفت: آقای مرعشی همشهری ماست و آدم بذله‌گویی است بنابر این خیلی حرفش را جدی نگیرید. وی می‌خواست بداند که احمدی‌نژاد چه می‌گوید تا به عکس آن عمل کند.

* اصلاح‌طلبان قانونی حذف‌شدنی نیستند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  در خصوص جریان اصلاحات اظهار داشت: اصلاح‌طلبی یک تفکر است و مردنی و حذف‌شدنی نیست و می‌تواند بر چارچوب فعالیت‌های قانونی در صحنه سیاست حضور داشته باشد و ما از حضور آنها نیز استقبال می‌کنیم اما چند نکته در این زمینه وجود دارد اول آنکه اصلاح‌طلبان باید تعریف خود را از اصلاح‌طلبی به طور شفاف بیان کنند زیرا ما شاهد بودیم که برخی از آنها اصلاح‌طلبی را به معنی حذف حکومت دینی می‌دانستند که ما به هیچ عنوان این تعریف را قبول نداریم.

باهنر متذکر شد: البته این مشکل در اصولگرایی هم وجود دارد یعنی باید معلوم شود که اصولگرایی به چه معنی است؛ ما با این مشکل مواجه بودیم که هر کسی از دید خود اصولگرایی را تعریف می‌کرد بنابراین در نهایت جامعتین با تدوین منشور اصولگرایی اصولگرایی را تعریف کردند و موجب شد که از افراط و تفریط دور شویم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: در مجلس آینده همانند مجلس هشتم  اصلاح‌طلبان ضابطه‌مند و قانون‌مند را خواهیم داشت.

امروز ما با تهدید‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی مواجه هستیم.

باهنر متذکر شد: امروز دعوای کشور دعوای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست بلکه امروز ما با تهدید‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی مواجه هستیم. آنها می‌‌خواهند که مردم به پای صندوق‌های رأی نروند و تا این مسئله مشروعیت نظام را از بین ببرند. بسیاری از اصلاح‌طلبان متدین و انقلابی هستند البته ممکن است انتقاداتی به مجلس هشتم و دولت نهم و دهم داشته باشد ولی با این وجود همه ما باید در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و به هر آنکه دوست داریم، رأی دهیم.

وی در ادامه در خصوص برخی رد صلاحیت شدگان توسط شورای نگهبان گفت: هر چند شورای نگهبان رد صلاحیت‌ها را محکم گرفت اما جهت‌گیری‌ سیاسی نداشت و دیدیم که از همه سیاست‌ها رد صلاحیت شدند و ما از این رد صلاحیت‌ها متأسفیم.

این فعال سیاسی افزود: فکر می‌کنم این دوره بین ۱۵ تا ۲۰ نفر در مرحله اول به شکل قطعی رای می‌آورند و به مرحله دوم می‌رویم و دولت و نظام موظف به برگزاری آن هستند که مرحله دوم نیمه دوم فروردین‌ماه برگزار شود.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ۹ دی دیدیم که مردم و همه طیف‌ها با همه سلیقه‌ها و حتی کسانی که به موسوی و کروبی رأی داده‌اند، در صحنه حاضر شدند و با دشمنان نظام مقابله کرده‌اند و این حرکتی فراتر از جناح‌بندی‌های سیاسی بود.

باهنر در خصوص مجلس نهم گفت: مجلس نهم باید تمام همت خود را به کار گیرد تا برنامه پنجم توسعه را به درستی اجرا کند و معتقدم مهمترین مسئله ما معضل بیکاری، اشتغال و تولید است.

وی در خصوص دولت گفت:  در رابطه با قانع کردن دولت در مورد اجرای برخی برنامه‌ها در مجلس با مشکلاتی مواجه بودیم، اما دولت به خوبی در بحث هدفمندی یارانه‌ها با مجلس همکاری کرد و مشکلاتی که امروز در جامعه در ادامه کامل اجرا نشدن طرح هدفمندی یارانه‌ها به وجود آمده است باید با تدبیر حل شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی درباره جبهه پایداری گفت: برخی از نقد‌ها به جبهه پایداری وارد است. ما در اول اختلاف‌نظر چندانی با این جبهه نداشتیم و از تأسیس آن استقبال کردیم البته با سران آن اختلاف‌هایی داریم.

وی ادامه داد: اینکه چرا دوستان جبهه پایداری به لیست جبهه متحد نپیوستند، به این دلیل است که آنها خودشان را قطب عالم امکان و فقط خود را اصولگرا می‌دانند و دیگران را مسئله‌دار می‌پندارند. آنها از اینکه جبهه متحد تشکیل شده است، ناراحت هستند. ما منعی برای فعالیت جبهه پایداری ‌نداریم و حتی از پیوستن آنها به جبهه متحد استقبال می‌کنیم اما لازم است که اشکالات همدیگر را قبول کنیم. هر چند تجربه آنها در عالم سیاست کم است.

باهنر در خاتمه افزود: آنها فکر می‌کنند همه باید اعتقادات آنها را داشته باشد و ما در مجلس هشتم شاهد بودیم که تعدادی از آنها این کارها را انجام می‌دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]