2

امام جمعه موقت تهران:من اطمینان می‌دهم که انگلیسی‌ها بابت جسارتشان از بازوان قدرتمند ما سیلی خواهند خورد

  • کد خبر : 288702
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

آمریکا در برابر کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کردند، رسوا شد. آمریکا قبل از نقض برجام و خروج از آن، در زمان اوباما تحریم‌ها را تشدید کرد. مقام معظم رهبری فرمودند که اگر آن‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم. با گذشت یک سال از تعهداتی که اروپایی‌ها به آن عمل نکردند،

آیت الله صدیقی

امام جمعه موقت تهران گفت: من اطمینان می‌دهم که انگلیسی‌ها بابت جسارتشان از بازوان قدرتمند ما سیلی خواهند خورد و پشیمان خواهند شد.

به گزارش افق آنلاین ، آیت‌الله محمدکاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه امروز تهران با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: ماه ذی‌القعده ماه سیر و سلوک است. در این ماه سفارش شده است که حرم حضرت رضا (ع) زیارت شود.

وی در خصوص مقام حضرت معصومه (س) هم گفت: دامان این حضرت فقیه پرور، عالم پرور و روح الله پرور است. امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای هر دو بزرگوار افتخار داشته که تربیت شده در دامان حضرت معصومه (س) هستند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه در خصوص “هدایت” با اشاره به آیه “اهدنا الصراط المستقیم” گفت: هدایت برترین نعمتی است که خداوند بر عالم امکان عرضه داشته است؛ بالاترین عذاب نیز این است که انسان سرگردان باشد و مقصد را نشناسد؛ سفر ما به سوی لقای رب است و این سفر بازگشت ندارد. برای این سفر باید برنامه داشته باشیم. نقش هدایت این است که انسان را برای ملاقات با خدا و این سفر آماده می‌کند.

وی اضافه کرد: انسان‌های کافر و منافق بهره‌ای از نور و هدایت خدا نمی‌برند. ما باید متوجه و قدردان نعمت‌های الهی باشیم تا همواره از هدایت الهی برخوردار باشیم. همچنین باید به دنبال درجات بالاتری از معرفت الهی باشیم. تقوا و خداترسی موجب دستیابی به این درجات خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه تهران بیان داشت: قسمت عمده‌ای از عمر کم خود را از دست داده‌ایم و باید به فکر شب اول قبر و ابدیت باشیم. برای آن دنیا باید توشه برداریم. نباید با آبروی کسی بازی کنیم. نباید حق کسی را ضایع کنیم. در خانواده‌ها به همدیگر ظلم نکنیم و قطع رحم نکنیم؛ کسی که قطع رحم می‌کند، ملعون قرآنی است. تقوای الهی دنیا و آخرت را آباد می‌کند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه در خصوص نقض عهد آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا در برابر کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کردند، رسوا شد. آمریکا قبل از نقض برجام و خروج از آن، در زمان اوباما تحریم‌ها را تشدید کرد. مقام معظم رهبری فرمودند که اگر آن‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم. با گذشت یک سال از تعهداتی که اروپایی‌ها به آن عمل نکردند، تابع آمریکا شدند و آنچه را که آن‌ها تحریم ظالمانه کردند با آن‌ها همکاری کردند.

وی تصریح کرد: در دو ماهی که فرصت داده شد، پایان یافت و امروز مسئولان کشور متفق القول هستند که تعهدات برجامی را کاهش بدهند و این کاهش البته باز در چارچوب برجام است. طبق مواد ۲۶ و ۳۶ اجازه داده شده است که طرف در تعهدات خود تجدیدنظر بکند. ایران با پشتیبانی مردم شهیدداده تصمیم دارد غنی‌سازد را بالا ببرد و به ۲۰ درصد و هر میزانی که لازم داریم، بالا ببریم. ما در این رابطه ملاحظه هیچ کس را نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: همه باید توجه داشته باشند که در تمام مصیبت‌هایی که برای بشر پیش می‌آید، انسان‌های استوار سواستفاده نمی‌کنند، بلکه هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کنند. تمام برکاتی که عاید بشر شده، بر اثر فشارها بوده است؛ اگر مقاومت ما در جنگ نبود، امروز آن پهپاد آمریکایی را نمی‌توانستیم بزنیم. در جنگ اقتصادی نیز باید همچون جنگ نظامی، به عاشقان نظام میدان داد تا عرصه‌های اقتصاد را در موقعیتی قرار دهند که ملت ما پیروز و دشمنان سرافکنده شوند.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: رهبرانقلاب در بیانیه گام دوم بر جوان‌گرایی تاکید داشتند. خبرهایی دریافت کرده‌ایم که در برخی مناصب اقتصادی، برخی جوانان کارآزموده استقرار پیدا کرده‌اند. امیدواریم که موردی نباشد و جریانی باشد و از آن جوانان انقلابی حمایت شود؛ باید به جوانان انقلابی میدان داده شود.

وی در خصوص توقیف یک نفتکش ایرانی توسط انگلیس هم گفت: حادثه اهواز پیش آمد که با موشک پاسخ داده شد. من اطمینان می‌دهم که انگلیسی‌ها بابت جسارتشان از بازوان قدرتمند ما سیلی خواهند خورد و پشیمان خواهند شد.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد:کشف حجاب رضاشاهی توسط انگلیسی‌ها انجام گرفت. رضاخان عمامه‌ها را به دستور انگلیس هم برداشت؛ در تحکیم خانواده حجاب نقش اولی دارد که رضاخان خواست با سرنیزه این را بردارد. من مردم را مومن و بانوان کشور را علاقه‌مند به حضرت زهرا (س) و قرآن می‌دانم. اکثریت قریب به اتفاق بانوانی که حجاب مناسبی ندارند، اسلام را قبول دارند اما در فضایی قرار می‌گیرند که حالت لجاجت به خود می‌گیرند. من به همه بانوان عرض می‌کنم که حجاب مظهر هویت مستقل زن است. زن باید به زن بودن خود ببالد و مباهات کند.

وی اضافه کرد: پوشش و حجاب شرف، اقتدار و عزت است. زنی که در دید هر هرزه‌ای قرار می‌گیرد در کانون خانواده نمی‌تواند گرم باشد و دیگران او را اذیت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در خصوص وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گفت: مردم از چند چیز رنج می‌برند. یکی تبعیض و تفاوت است. مشکلات ارزی، شکاف طبقاتی را تشدید کرده است. جوان‌ها از بیکاری رنج می‌برند. این‌ها نتیجه تحریم بیگانه نیست، سومدیریت و خودتحریمی است. مردم باید در متن مردم باشند و این‌ها را ببینند. اقتصاد خون است و باید در همه رگ‌ها جریان داشته باشد. پایین‌شهری و بالاشهری نباید داشته باشیم. رهبری در سال ۹۵ به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی توصیه کردند که نقدینگی‌ها به تولید هدایت شود. اکنون سهم تولید غذا در برابر کارهای خدماتی چه سهمی دارد. سهم تولید غذایی پایین‌تر از ۱۰ درصد و آن یکی اندازه بودجه کشور است.

وی خاطرنشان‌کرد: مساله تبعیض، فساد و گرانی را مسئولان باید برای همیشه حل کنند. باید به جوانان فرصت داد و وارد صحنه کرد.

آیت الله صدیقی در پایان حجاج ایرانی را سفرایی دانست که در اجرای توصیه‌های رهبری باید با نهایت دقت برای ایران اسلامی زینت باشد و انقلاب را در عمل خودشان زیبا جلوه بدهند و حکومت الهی را در عمل خودشان متجلی‌کنند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=288702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر