2

ساخت مستند «گزارش یک سیل» به کارگردانی حبیب باوی ساجد ادامه دارد

  • کد خبر : 290019
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱:۴۲

  حبیب باوی ساجد فیلم مستند بلند «گزارش یک سیل» را درباره بحران وقوع سیل در خوزستان کارگردانی می‌کند. فیلم مستند «گزارش یک سیل» را حبیب باوی ساجد در سال جاریو همزمان با بحران وقوع سیل در خوزستان آغاز کرد اما همواره باگذشت چند ماه از وقوع سیل، باوی ساجد ساخت این مستند راادامه داده […]

 

حبیب باوی ساجد فیلم مستند بلند «گزارش یک سیل» را درباره بحران وقوع سیل در خوزستان کارگردانی میکند.

فیلم مستند «گزارش یک سیل» را حبیب باوی ساجد در سال جاریو همزمان با بحران وقوع سیل در خوزستان آغاز کرد اما همواره باگذشت چند ماه از وقوع سیل، باوی ساجد ساخت این مستند راادامه داده است. این مستندساز و عضو انجمن مستندسازانسینمای ایران در مورد روند طولانی تهیه و تولید مستند «گزارش یکسیل» گفت: شاید در یک لحظه، یک حادثه رخ بدهد که امکانتکرارش وجود ندارد و ما به عنوان مستندساز طبیعی است که درهمان زمان اگر امکانات در اختیار داشته باشیم، وقوع حادثه را ثبتمیکنیم. اما این به معنای پایان همزمان فیلم‌‌برداری با حادثه نیست. یک حادثه با خود عواقبی دارد که چه بسا این عواقب، سالها بعدنیز ادامه داشته باشد. موضوع سیل هم از این دست حوادثی استکه نمیتوان در مدت زمان کوتاه برای آن پایانی متصور شد. لذامستند من، در باب سیل در خوزستان، شاید تا یک سال دیگر همادامه داشته باشد».

کارگردان مستند تحسین شده «الرماد» در خصوص پروسه طولانیمستندسازی افزود: منکر این نیستم که برخی از فیلمهای مستندتأثیرشان در سریع آماده شدنشان است که احتمالأ موضوع سیلهم چنین مستندهای زودبازده را میطلبد. اما اساسأ من در چندسال اخیر آموختهام برخی از فیلمهای مستندم را باید در پروسه چندساله به اتمام برسانم. برای نمونه مستندی درباب نویسنده برجستهمعاصر جنوب، آقای عدنان غریفی را بعد از گذشت پانزده سالهمواره مشغول ساخت آن هستم. مستندم درباب تاریخ فوتبالخوزستان  طی سه سال ساخته شد. مستندم درباب ریزگردها پساز هفت سال به تازگی درحال پایان یافتن است. مستندم درباب یکیدیگر از نویسندگان برجسته جنوب، آقای احمد محمود را در طی پنجسال ساختم. نمونههای فراوانی را میتوانم مثال بزنم که باید با گذرزمان ساخته شوند. در عین حال مستندم درباب شاعر برجسته عرباهوازی، روانشاد ملا فاضل سکرانی را چهار ماهه ساختم.

باوی ساجد یادآور شد: اساساً معتقدم سینمای مستند روند تولیدجداگانهای از سایر تولیدات سینمایی دارد و به همین علت نباید تهیهکننده و کارگردان مستند را در محدوده زمانی خاص وکوتاه مدتقرار داد.

مستند «گزارش یک سیل» با محوریت شهرها و روستاهای جنوبکشور، و در ایام وقوع سیل، فیلمبرداری شد که به گفته تهیه کننده وکارگردان آن، فیلمبرداری تا سال دیگر ادامه خواهد داشت.

فیلم سینمایی داستانی «سامی» به کارگردانی حبیب باوی ساجد وتهیه کنندگی محبوبه هنریان پس از دو سال تهیه و تولید، به تازگیآماده نمایش شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=290019

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر