1

نگاه منفی سخنگوی شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات مجلس

  • کد خبر : 290192
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

گاهی یک داوطلب نمایندگی مجلس به دلیل نقص مدارک دانشگاهی موفق به شرکت در انتخابات نمی‌شود، در این شرایط علت اصلی عدم حضور وی در میان کاندیدها، عدم احراز صلاحیت است نه عدم صلاحیت.

نگاه منفی سخنگوی شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات مجلس

 سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون انتخابات باید تغییر کند اما دوستان به سمت استانی کردن انتخابات رفتند.

افق انلاین ، عباسعلی کدخدایی قائم مقام وسخنگوی شورای نگهبان در مراسم  اختتامیه مدرسه حقوق اساسی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان در تصمیم گیری‌های خود مصلحت را هم رعایت می‌کند یا خیر، گفت: باید ببینیم شما مصلحت را در چه چیزی می‌دانید. آنچه برای این شورا حائز اهمیت است آن است که مصالح عالی نظام را در نظر بگیرد، این مصالح جدای از مسائلی است که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود.

کدخدایی با بیان اینکه شورای نگهبان یک نفر یا یک مکانیزم ماشین صدور احکام نیست، افزود: جمعی از فقها و حقوقدانان در شورای نگهبان بر سر موضوعات گوناگون با یکدیگر بحث می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه عدم احراز صلاحیت به معنای عدم صلاحیت نیست، گفت: گاهی یک داوطلب نمایندگی مجلس به دلیل نقص مدارک دانشگاهی موفق به شرکت در انتخابات نمی‌شود، در این شرایط علت اصلی عدم حضور وی در میان کاندیدها، عدم احراز صلاحیت است نه عدم صلاحیت.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان با دانشگاهیان در ارتباط هستید، گفت: من در سمت استادی دانشگاه تهران در هفته دو تا سه روز در دانشگاه حضور دارم و در فضای مجازی نیز پاسخگوی جوانان و دانشجویان هستم.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نمی‌تواند شایستگی نمایندگان را تضمین کند، افزود: ما در شورای نگهبان از کمترین حد نصاب‌ها استفاده می‌کنیم. هزاران نفر کاندیدای انتخابات مجلس می‌شوند، اما تنها ۲۹۰ نفر برگزیده می‌شوند. آیا شورای نگهبان مشخص می‌کند آن ۲۹۰ نفر چه افرادی باشند؟ خیر، این گروه‌های سیاسی هستند که بر انتخاب مردم اثر می‌گذارند.

کدخدایی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: ما هم معتقدیم قانون انتخابات باید تغییر کند اما متاسفانه دوستان از همان ابتدا به سمت استانی کردن انتخابات رفتند در حالی که این طرح پاسخگوی مشکلات و نیازهای امروز نبود.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=290192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر