1

امام سجاد(ع) زمینه‌ساز شبکه‌سازی و سخنرانی امام باقر(ع) در موسم حج شد

  • کد خبر : 291370
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲

استاد اخلاق گفت: در سخت ترین شرایط امام باقر(ع) در قلوب مردم نفوذ پیدا کرد و شبکه جهانی ایشان چنان ابهتی پیدا کرده بود که به‌سخنرانی در موسم حج پرداخت.

استاد اخلاق گفت: در سخت ترین شرایط امام باقر(ع) در قلوب مردم نفوذ پیدا کرد و شبکه جهانی ایشان چنان ابهتی پیدا کرده بود که به‌سخنرانی در موسم حج پرداخت.

امام سجاد(ع) زمینه‌ساز شبکه‌سازی و سخنرانی امام باقر(ع) در موسم حج شد

به‌گزارش افق انلاین ، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم غروب شهادت امام محمدباقر (ع) که در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: فعالیت‌های تبلیغی امام باقر(ع) و همه اولیای خدا، برای دین بسیار پیشرفتانه و مجاهدانه بود که نشانه سخت کوشی ما برای تبلیغ دین است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه فعالیت‌های تبلیغی اولیای خدا بسیار عجیب است، اظهارکرد: با همه عظمتی که پیامبر (ص) دارند برای اینکه مردم را دعوت کنند بسیار تلاش کردند و زمانی که حتی یک نفر ایمان نیاورد، حضرت ثابت قدم بود و ادامه داد، اما چنانچه ما بودیم قطعا ادامه نمی‌دادیم.

وی با اشاره به‌اعمال شرایط سخت کفار علیه اولیای خدا و ثابت قدم بودن آنها برای تبلیغ دین حق، یادآور شد: حضرت فاطمه(ع) با فرزندانشان ۴۰ شبانه روز در خانه اصحاب را می‌زدند و جوابی نمی‌شنیدند، اما چنانچه ما جوابی نشنویم به‌سرعت متوقف می‌شویم.

پناهیان با بیان اینکه بعد از شهادت امام حسین(ع) شرایط برای دشمن بدتر شد، خاطرنشان کرد: بعد از شهادت، گروهی از مردم که امام را قبول نداشتند به‌دیدن یزید رفتند، مشاوران یزید به‌او گفته بودند جلوی این افراد شراب نخور، او چند دقیقه تحمل کرد، اما دیگر نتوانست تحمل کند و شراب نوشید و این مسئله باعث قیام مردم شد.

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه امام سجاد(ع) قصد داشت زمینه را برای امام باقر(ع) ایجاد کند، متذکر شد: چنانچه آن شرایط را ببینید با خود می‌گویید امکان ندارد جبهه حق بتواند کاری کند، کسی که متهم به‌محبت اهل بیت می شد او را اعدام می‌کردند.

وی یادآور شد: امام سجاد(ع) با این وضعیت زیر صفر از لحاظ سختی، کار را به‌جایی رساند که کسی نمی‌توانست تکان بخورد.

پناهیان گفت: طرح امام این بود که یک لحظه ننشست، غلام می‌خرید و آزاد می‌کرد، شرط آزادی یک ساله نیز  سرعت متفکر شدن بود، این غلامان نیز از جای جای مناطق جهان اسلام بودند.

این استاد اخلاق با اشاره به‌اینکه امام سجاد(ع) جلوی چشم آنها زندگی می‌کرد، یادآور شد: این کار باعث جذب شدن آنها به‌اسلام و آشنایی با سبک زندگی اهل بیت می‌شد، امام سجاد (ع) در ماه رمضان همه را جمع می‌کرد و می‌گفت مرا اذیت کردید؟ می‌گفتند بله؛ می‌گفت پس رو به‌قبله بنشینید و از خدا طلب مغفرت کنید و سپس آنها را آزاد می‌کرد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین فعالیت امام سجاد(ع) گریه بر امام حسین بود، تربیت غلامان و آزادی آنها باعث اشاعه سبک زندگی خود و اهل بیت می‌شد و به‌این وسیله شرایط را برای امام باقر(ع) مهیا می‌کرد تا پایه کار سیاسی شد.

پناهیان با انتقاد از عدم ورود به‌شبکه سازی برای اسلام در فضای مجازی، گفت: امام سجاد(ع) در شرایطی که نمی‌توانست برای غلامان خود سخنرانی کند شبکه سازی می‌کرد، اما امروز جوانان ما حتی حوصله یک کانال ۱۰۰ نفره که بتوانند حرف درستی را گسترش دهند، ندارند.

این استاد اخلاق خطاب به‌جوانان یادآور شد: چنانچه زبان یاد بگیریدمی‌توانید بسیار موثر باشید، زبان اسپانیایی زبان دوم جهان است، مسیحیانی هستند که این دین به‌آنها تحمیل شده که می‌توان با صحبت و شناساندن دین اسلام موثر بود و  چنانچه جوانان ما بتوانند این کار را بکنند و نکنند، حرام است.

وی اظهارکرد: بعد از ۳۰ سال امام باقر(ع) در کنار پدر شکافنده علم شد و بعد از امامت، جهان، ایشان را به‌عنوان تنها شخصیت برجسته می‌شناسد.

پناهیان گفت: امام باقر(ع) در سخت‌ترین شرایط در قلوب مردم نفوذ پیدا کرد و شبکه جهانی ایشان چنان ابهتی پیدا کرده بود که به‌سخنرانی در موسم حج پرداخت.

این استاد اخلاق یادآور شد: هیچ کدام از ما توانایی تبلیغ برای اسلام تا این حد را نداریم، ۳۰ بار پیاده رفتن به‌حج و خدمت به‌زائران تنها بخشی از فعالیت امام سجاد(ع) است.

وی بیان کرد: تمام نخبگان جهان علاقه‌مند هستند در مورد اسلام بدانند، جوانان باید زبان یاد بگیرند، چراکه انتشار صحبت‌هایی که در مورد اسلام وجود دارد، کمک بزرگی به‌اسلام می‌کند.

پناهیان خطاب به‌جوانان بر آموزش ترفندهای فضای مجازی تاکید و تصریح کرد: چنانچه بتوانید یک جمله تیز و برنده توئیت کنید موثر خواهید بود.

این استاد اخلاق با بیان اینکه امام باقر(ع) حتی در زندان هم باعث مسلمان شدن زندانیان شد، ابراز کرد: با اینکه امام را در شرایط سخت به‌شهادت رساندند ایشان کار خود را انجام داد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=291370

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر