1

سید احمد خاتمی: با عینک خوش‌بینی مذاکره و گفتگو کنیم/ حوزه علمیه تاکنون حتی یک ریال شهریه از دولت نگرفته است

  • کد خبر : 291725
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

عضو مجلس خبرگان رهبری بودجه‌های حوزه علمیه را ازجمله نقاط پربازده بودجه فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه زیرساخت بنیادین در عرصه فرهنگ محسوب می‌شود.

سید احمد خاتمی: با عینک خوش‌بینی مذاکره و گفتگو کنیم/ حوزه علمیه تاکنون حتی یک ریال شهریه از دولت نگرفته است

افق انلاین ، عضو مجلس خبرگان رهبری بودجه‌های حوزه علمیه را ازجمله نقاط پربازده بودجه فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه زیرساخت بنیادین در عرصه فرهنگ محسوب می‌شود.

آیت‌الله احمد خاتمی در اولین همایش دانش‌آموختگان حوزه علمیه امام صادق خراسان شمالی اظهار کرد: سخنان استاندار خراسان شمالی بسیار نجیبانه و دلسوزانه بود و اگر استانداری بخواهد خدمت کند بدون دید استاندار شما نمی‌تواند کاری از پیش ببرد لذا باید برای پیشبرد کارها از روحانیت استمداد کرد و اگر بخواهیم کشور ساخته شود جز وحدت راهی نداریم.

وی بجنورد را در دو عرصه فرهنگ و ایثار ممتاز دانست و افزود: در حوزه فرهنگ نام دو بزرگ آمیرزا حسن بجنوردی و آیت‌الله مهمان‌نواز باید در این جلسه برده شود.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به این که زیرساخت‌های یک شهر فقط اقتصادی نیست خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌ها اقتصادی است تا معیشت مردم سامان پیدا کند اما زیرساخت فرهنگی نیز باید موردتوجه باشد و در این رابطه حوزه علمیه یک زیرساخت بنیادین است.

وی به استقلال مالی حوزه‌های علمیه در تاریخ اشاره کرد و افزود: حوزه تاکنون حتی یک ریال شهریه نیز از دولت نگرفته هرچند خدماتی وجود دارد که به تمام مردم ارائه می‌شود و در این موضوع تفاوتی نیست.

خاتمی یکی از نقاط پربازده مصرف بودجه‌های فرهنگی را حوزه علمیه دانست و ادامه داد: بودجه‌های فرهنگی باید برای تربیت کادر خرج شود که صاحبان عمامه‌های سفید و مشکی از کادرهای مفید هستند لذا اگر بخواهیم سواد را همراه بافرهنگ بیاوریم در این زمینه باید هزینه کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تقویت حوزه علمیه خواهران بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید به حوزه علمیه خواهران به دید یک سرمایه نگاه کند زیرا این افراد با توجه به نیازهای جامعه آموزش می‌بینند.

امام‌جمعه موقت تهران وحدت را یک سرمایه دانست و تصریح کرد: وحدت سرمایه واقعی است زیرا وحدت یک نعمت بوده اما چند الزام دارد.

وی محور داشتن وحدت را یکی از لازمه‌های ایجاد وحدت عنوان کرد و افزود: وحدت باید حول ولایت باشد زیرا وحدتی که منهای ولایت باشد در متنش تفرقه است.

خاتمی اختلاف‌سلیقه را نه یک خط بلکه ظرفیت دانست و تأکید کرد: باید مراقب بود که این اختلاف به تفرقه نینجامد و باید مدیریت شود که مدیریت آن باتحمل امکان‌پذیر است.

وی افزود: باید با عینک خوشبینی مذاکره و گفتگو کنیم نه عینک بدبینی زیرا گفتگو حلال تمام اختلافات است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان عنصر اهانت را سم وحدت دانست و بیان کرد: باید اهانت را حذف کنیم زیرا کینه‌زایی می‌کند و کینه، تفرقه آفرین است.

وی در پایان در توضیح بیانیه گام دوم انقلاب گفت: زیربنای بیانیه ولایت‌فقیه است و باید پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم تا آسیب نبینیم اما این‌که در بیانیه نام ولایت‌فقیه نیامده از جهت اخلاص رهبر انقلاب بوده و اینک این بیانیه سند بالادستی ما است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=291725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر