2

۱۵ تیر آخرین مهلت اتباع افغانی غیر قانونی در کشور برای تعیین تکلیف

  • کد خبر : 2924
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳

تهوری در جمع خبرنگاران گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار افغان غیرقانونی که در طرح سرشماری پارسال کد رهگیری دریافت کرده اند از طریق سایت برای تعیین نوبت مراجعه اقدام کنند. وی افزود: دو سایت ، دو تلفن گویای۲۴ ساعته و دو خط تلفن مستقیم برای پاسخگویی به مشکلات اتباع افغان غیرقانونی در نظر گرفته […]

تهوری در جمع خبرنگاران گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار افغان غیرقانونی که در طرح سرشماری پارسال کد رهگیری دریافت کرده اند از طریق سایت برای تعیین نوبت مراجعه اقدام کنند.

وی افزود: دو سایت ، دو تلفن گویای۲۴ ساعته و دو خط تلفن مستقیم برای پاسخگویی به مشکلات اتباع افغان غیرقانونی در نظر گرفته شده است.

تهوری با بیان اینکه این برای ساماندهی ورود غیرقانونی اتباع همه کشورهاست ،گفت: بیش از۹۰ درصد اتباع غیرقانونی در کشور را افغان ها تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح در جهان بی سابقه و نشانه رافت جمهوری اسلامی ایران است که مورد قدردانی نمایندگان سازمان های بین المللی نیز قرار گرفته است.

تهوری گفت: ارائه برگه های کابل ، قندهار ، هرات و مزار شریف برای این اتباع و در نظر گرفتن مهلت دو تا چهار ماهه برای گروه های اول و دوم آنان به منظور ساماندهی امور شخصی و سپس خروج از کشور از تسهیلات این طرح است.

وی اضافه کرد: برای خانواده های دارای محصل نیز تا پایان خردا ۹۱ مهلت در نظرگرفته می شود.

تهوری گفت: تاکنون بیش از یک میلیون نفر از اتباع افغان غیر قانونی برای مراجعه و تعیین تکلیف نوبت دریافت کرده اند و کد رهگیری حدود۴۰۰ هزار نفر بقیه نیز تا ۱۵ تیر معتبر است.

وی با بیان اینکه ۲۸ شعبه در ۱۷ استان از ساعت۸ صبح تا پایان مراجعه روزانه این اتباع برای تعیین تکلیف آنان فعال شده است ، افزود: مراجعه نکردن در نوبت تعیین شده موجب باطل شدن برگه آنان می شود .

تهوری گفت: احتمال ورود اتباع غیر قانونی دیگری از پارسال تاکنون وجود دارد که با آنان بر اساس قانون رفتار می شود.

وی افزود: نگهداری طولانی مدت در اردوگاه ها از مجازات های ورود غیرقانونی به کشور است.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت : طرح ساماندهی اتباع غیرقانونی مصوب شورای عالی امنیت ملی است که با همکاری وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط نظامی و انتظامی اجرا می شود .

وی افزود: وزارت امور خارجه در صورت کسب شرایط لازم ، تسهیلاتی برای صدور روادید با مدت بیشتر برای تردد عزت مندانه اتباع افغان در نظر گرفته است .

تهوری اضافه کرد: انسداد مرزها ، تعیین خطوط قرمز برای مرزبانان و تشدید مجازات قاچاق ، حمل ، اسکان و اشتغال غیرقانونی این اتباع در کشور از جمله این برنامه هاست.

وی افزود: طرح انگشت نگاری از اتباع افغان اجرا و در صورت عبور غیرقانونی بیش از یک بار از مرز کشور تنبیه هایی در نظر گرفته شده است.

تهوری گفت: ورود غیرقانونی عامل سوء استفاده افراد ناباب و مشکلات امنیتی در کشور شده است.

وی افزود: انتظار ما کاهش ورود غیرقانونی اتباع افغان به کشور است هرچند این روند در کوتاه مدت متوقف نخواهد شد.

تهوری با اشاره به موافقت مسئولان افغانستان با اجرای طرح سامان دهی از آنان خواست برای پیشگیری از خروج غیر قانونی اتباعشان از خاک افغانستان تمهیداتی بیندیشند و با ایران همکاری کنند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2924

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر