2

خاص ترین اماکن دیدنی اهواز

  • کد خبر : 292442
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

اهواز همچنین دارای زمستان های خنک و کوتاه اما بسیار زیبا است. این شهر توسط رودخانه کارون به بخش های غربی و شرقی تقسیم می شود.

در مقاله قبلی به معرفی اماکن دیدنی کرج پرداختیم,اهواز مرکز استان خوزستان و دومین شهر گرم ایران است. این شهر به دلیل پل ها، شب های زیبا و مردم خونگرمش بسیار محبوب است. اماکن دیدنی زیادی در اهواز وجود دارد که این شهر را به یک مقصد گردشگری محبوب خصوصا در فصل های زمستان و بهار تبدیل کرده است. با توجه به صنعتی بودن شهر اهواز، رفت و آمدها به این شهر بسیار زیاد است. شما تقریبا از تمام شهرهای بزرگ ایران، می توانید با تهیه بلیط هواپیما اهواز، به این شهر سفر کنید.

اهواز همچنین دارای زمستان های خنک و کوتاه اما بسیار زیبا است. این شهر توسط رودخانه کارون به بخش های غربی و شرقی تقسیم می شود. از آنجا که این شهر دارای مردم بسیار مهمان نواز و خونگرمی است، اقوام مختلف در آنجا با آرامش زندگی می کنند. در این مقاله قصد داریم زیباترین مکان های گردشگری در شهر اهواز را به شما عزیزان عرفی کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

  1. رودخانه کارون

کارون با ۹۵۰ کیلومتر طول، طولانی ترین رودخانه ایران است که در اهواز واقع شده است. این رودخانه زیبا نمای بسیار جذابی خصوصا در شب ها، به شهر می بخشد. اگرچه ممکن است این رودخانه به اندازه گذشته جالب نباشد، اما به نوعی شناخته شده ترین جاذبه اهواز است و باید از آن بازدید کرد. ساحل این رودخانه، برای دیدن غروب خورشید مکانی مشهور در اهواز است. مردم محلی دوست دارند شب را در کنار این رودخانه بگذرانند و از زیبایی و سکوت آن لذت ببرند.

کارون از نظرگاه تاریخ

گفته می شود که کارون در زمان باستان به عنوان Pasitigris شناخته می شد. برخی معتقدند که کارون یکی از چهار رودخانه ای است که در کتاب مقدس پیدایش، به عنوان رودخانه های بهشت ​​ذکر شده است.

 

کارون همیشه نقش مهمی در تاریخ داشته است. تمدن های زیادی در کنار این رودخانه شکل گرفته است. زمانی تمدن امالی در اطراف این روخانه سکونت داشتند. بعدها تمدن هایی مانند ارو و بابل نیز در برخی از برهه های تاریخی، کنترل کارون و زمین های اطراف آن را به دست آوردند.

پل های رودخانه کارون

اهواز دارای ۱۰ پل است که ۹ تای آنها از رودخانه کارون عبور می کنند، بدین معنی که اهواز شهری با بیشترین پل در ایران است. رومیان در دوره ساسانیان، اولین پل را بر فراز این رود بنا کردند.

  1. کاروانسرای معین التجار

کاروانسرای معین التجار بنایی قدیمی و یکی از جاذبه های تاریخی اهواز است که به دوره قاجار بر می گردد. این بنای تاریخی، ساختمانی آجری است که در سال ۱۲۶۷ توسط یک بازرگان مشهور به نام حاج محمدتقی معین التجار ساخته شده است. به عنوان بخشی از تاریخ اهواز، این مکان واقعاً ارزش دیدن دارد. اگر قصد بازدید از این مکان را داشته باشید، به راحتی می توانید قیمت بلیط هواپیما یا اتوبوس اهواز را به صورت آنلاین چک کرده و در صورت تمایل، خریداری کنید؛ چرا که زمان سفر به این شهر تاریخی و زیبا، فرا رسیده است!

تاریخچه مختصر کاروانسرای معین التجار

پس از اینکه ناصرالدین شاه اجازه داد کشتی های خارجی روی رودخانه کارون قایقرانی کنند، حاج محمدتقی معین التجار تصمیم گرفت این کاروانسرا را در کنار رودخانه کارون بسازد. وی علاوه بر این، در این مکان حمام ، بازار و مسجدی نیز بنا کرد. در نزدیکی بندر، کاروانسرای معین التجار مکان بسیار خوبی برای مبادلات تجاری بود. به عنوان کاروانسرا، این مکان همچنین مکانی معروف برای اقامت های ملوانان بود. متأسفانه در سال ۱۳۷۴ یک آتش سوزی مهیب رخ داد و در نتیجه آن، بخش هایی از کاروانسرا آسیب دید. امروزه این مکان یکی از جاذبه های فرهنگی شهر اهواز است.

مکان های نزدیک به کاروانسرای معین التوجار

کاروانسرا نیز در نزدیکی پل سفید است که یک پل مهم در این شهر است. مستر بلیط  پیشنهاد می کند که در یک روز به راحتی از این کاروانسرا، پل سفید اهواز و رودخانه کارون که نماد شهر است، بازدید کنید.

  1. خانه ماپار

خانه ماپار یکی از مکان های تاریخی اهواز است که قدمت آن به دوره پهلوی اول بر می گردد. این خانه در نزدیکی رودخانه کارون، در خیابان خوانساری قرار دارد. خانه ماپار یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اهواز است که داستان های بسیاری برای گفتن دارد.

این خانه به تازگی بازسازی شده و هم اکنون دارای رستوران، کافی شاپ و مرکز تولید و فروش صنایع دستی است. خانه ماپار دارای دو طبقه است. مرکز صنایع دستی در طبقه اول و کافی شاپ و رستوران در حیاط است. این خانه همچنین دارای دو حیاط است، اما در حال حاضر فقط یکی از آنها قابل دسترسی است. یک حوضچه قدیمی نیز در حیاط وجود دارد که فضای بسیار خوبی را برای گذراندن وقت در حیاط خانه ایجاد کرده است. این بنا همچنین زیرزمینی دارد که امروزه مردم برای خواندن اشعار حافظ در آن به دور یکدیگر جمع می شوند.

در خانه ماپار چه باید کرد و دید؟

بیشتر مردم دوست دارند صبحانه را در حیاط خانه در کنار درختان زیبای آن بخورند. اگرچه بازدید از این خانه خیلی طول نخواهد کشید، اما ارزش دارد که یک قدم به این خانه تاریخی رفته و از فضای آرامشبخش آن لذت ببرید. برای افرادی که خانه های قدیمی ایرانی را با پنجره های رنگارنگ خود دوست دارند، این مکان، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. پیشنهاد می کنیم که خرید بلیط هواپیما اهواز را همین امروز انجام دهید تا دیدار با این مکان شگفت انگیز را از دست ندهید.

اماکن نزدیک خانه ماپار

مکان های نزدیک به این خانه عبارتند از: موزه هنرهای معاصر اهواز، فروشگاه زنجیره ای رفاه و برخی کافه ها و رستوران ها. نزدیک ترین پل به این مکان، پل نادری است که تنها ۱۰ دقیقه با این خانه فاصله دارد. برای رسیدن به این پل، نیازی به گرفتن تاکسی نیست، می توانید از این خانه تا و پل نادری، در حاشیه رودخانه قدم بزنید.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=292442

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر