3

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران: تداوم گفتمان مقاومت آرامش اقتصادی کشور را به همراه دارد

  • کد خبر : 292906
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر مسئولان به دنبال آرامش اقتصادی و آرامش مردم هستند باید گفتمان مقاومت را ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران: تداوم گفتمان مقاومت آرامش اقتصادی کشور را به همراه دارد

به گزارش افق انلاین ، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی ظهر امروز در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ استان اصفهان که با توجه به در پیش بودن ماه محرم در مسجد جامع اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا طلوعی بی‌غروب و آغازی بی‌پایان است و  آنچه در روز عاشورا رخ داد تمام جغرافیا و تاریخ را تحت‌تأثیر قرار داد.

وی افزود: زمانی که از امام خمینی(ره) نسبت به سندیت داشتن عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» سوال شد فرمودند شما به معنا توجه کنید یعنی هر روز عاشورا و همه مکان­ها کربلاست، یعنی همواره ما باید کار حسینی انجام دهیم و برای احیای دین تا پای جان تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به امتداد عاشورا در طول تاریخ، گفت: عاشورا حادثه‌­ای نبود که صرفاً در محرم ۶۱ به وقوع پیوسته باشد و ما نیز خاطره آن را مرور کنیم، بلکه هر ساله امام حسینی‌­ها برای احیای دین خداوند تلاش می‌­کنند و باید عاشورا را زنده بداریم تا دین خدا زنده بماند.

وی ادامه داد: آنچه در محرم از من و شمای طلبه انتظار می‌رود­ این است که علاوه بر ذکر مصائب امام حسین(ع) و عزاداری برای آن حضرت و یاران باوفایش باید آموزش “با حسین(ع) بودن” را نیز به جامعه ارائه دهیم تا جبهه امام حسین(ع) تقویت شده و در نتیجه آن دین خدا حفظ شود.

حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: مبلغین باید شاخصه­‌های جبه‌ه­ایی که امام حسین(ع) در روز عاشورا ایجاد کرد و همچنین شاخصههای جبهه مخالف آن حضرت را مشخص کرده و برای مردم بیان کنند تا مشخص شود امروز چه کسانی در کدام جبهه قرار دارند.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) جبهه مخالف خود را را غرق در دنیا و جبهه خود را غرق در عبودیت خداوند و تکلیف‌­گرایی معرفی می‌­کنند، گفت: این شاخصه­‌ها باید برای هر شخصی که امروز ادعای حسینی بودن دارد مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود واقعاً حسینی است یا صرفاً ادعای حسینی بودن می­‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تکلیف‌گرایی یعنی وقتی امام می­‌گوید در مسیر درست حرکت می­‌کنید “نه” نیاوریم، گفت: یکی از شاخصه­‌های جبهه امام حسین(ع) این بود که گفتند سر می‌­دهیم، اما دین نمی­‌دهیم و اکنون نیز باید ببینیم چه کسانی تا پای جان برای احیای دین تلاش می­‌کنند.

عاشورا دفاع همه‌جانبه از اسلام بود

وی با بیان اینکه در تاریخ­ تشیع ۴ روز مهم وجود دارد، گفت: مبعث روزی است که اسلام متولد شد، غدیر روزی است که دین خداوند کامل شد و به امضای الهی رسید و عاشورا روزی است که دفاع همه‌جانبه از دین خداوند انجام شد و به عبارتی تجلی دفاع از دین است.

حاجی­ صادقی با بیان اینکه روحانیت باید با کمک ودیعه‌ای که از ائمه به آن­ها رسیده ۳ مأموریت را انجام دهند، گفت: اولین مأموریت روحانیون معرفی دین خداوند است. در حالت کلی دین خدا صامت و ساکت نیست و سخنگو دارد و اکنون پس از پیامبر گرامی اسلام (ص) که اولین سخنگوی دین بودند و اهل‌بیت (ع) روحانیون سخنگوی دین هستند.

وی با بیان اینکه دومین مأموریت روحانیت این است که سنگرنشین و مدافع دین باشد، گفت: ما از اهل‌بیت(ع) یاد گرفته‌ایم که برای دفاع از دین خداوند نباید تقیه کرد و وقتی دین خدا در خطر باشد باید تمام هستی خود را در راستای حفظ دین به میدان آورد که مصداق بارز این موضوع حضرت زهرا(س) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به روحانیون خاطرنشان کرد: این لباسی که بر تن من و شما است و همچنین پرچم امام حسین(ع) باید سنگری برای حفظ دین باشد و باید بدانیم زنده نگه داشتن عاشورا در جهت زنده نگه داشتن دین است؛ پس باید عاشورا را با تمام قوا زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه چهارمین روز مهم شیعه روز ظهور است، گفت: در این روز حاکمیت دین خداوند بر جامعه تحقق می­یابد، پس وظیفه داریم با استفاده از تجربیات آن ۳ روز جامعه را برای تحقق ظهور آماده کنیم.

حاجی ­صادقی ادامه داد: انفلاب اسلامی با فرهنگ عاشورایی بعثت را زنده کرد و به عبارتی دیگر انقلاب بعثت دیگری برای احیای دین بود و اکنون اسلام به درجه‌­ای رسیده که امروز در دنیا قدرت عرض‌اندام و حرف زدن دارد و استکبار به وضوح می‌گوید هیچ مشکلی جز دین اسلام ندارم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تجلی‌بخش غدیر بود، گفت: غدیر یعنی تحقق ولایت خداوند و ولایت نیز به معنای تجلی ربوبیت دینی است؛ این یعنی تنها خداوند می‌­تواند برای جامعه تعیین تکلیف کند و برای همین است که می‌­گوییم هر شخصی که در مقابل امام بایستد قطعاً در مقابل خداوند ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ولایت فقیه را تجلی بخشید، گفت: ولایت فقیه ولایت یک شخص نیست بلکه ولایت دین و ولایت خدا است و این یعنی انقلاب اسلامی به معنای واقعی، غدیر را زمینی کرد چراکه ما قبل از انقلاب صرفاً ایمان و اعتقاد به غدیر داشتیم ولی در عمل اقدامی برای تحقق ولایت خداوند در جامعه انجام نداده بودیم.

وی افزود: تشیع در طول تاریخ ۲۵۰ ساله از حضور امام معصوم بهره می­‌برد ولی سئوال اینجا است که در چند سال از این سال­‌ها در جامعه حاکمیت دینی وجود داشت؟ در صورتی که به برکت انقلاب اسلامی اکنون ۴۰ سال است که حکومت دینی برقرار است و روز به روز گستردگی این حاکمیت رو به افزایش است.

حاجی­ صادقی با بیان اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت معصومی است که ولایت او ولایت از جانب خداوند است، گفت: انقلاب اسلامی نسبت به آینده مأموریت زمینه‌سازی نهضت ظهور را دارد و باید عالم را آماده ظهور حضرت ولی عصر(عج) قرار دهد و در این راستا بهترین اقدام، بیان شرایط ظهور برای مردم است و نباید صرفاً به بیان عوامل ظهور بپردازیم.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان(عج) تحقق نمی­‌یابد مگر اینکه ۲ شرط اساسی به وقوع بپیوندد، گفت: ابتدا باید بشر از تمام حاکمیت­‌های غیردینی تبری جوید و ایستادن جلوی حاکمیت‌­های غیردینی را منش خود قرار دهد و سپس جامعه جهانی باید به سمت تحقق حاکمیت دینی حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون لزوم بیان عظمت انقلاب اسلامی برای مردم، گفت: مبلغین باید در محرم عظمت انقلاب اسلامی را برای مردم بیان کنند؛ چراکه مردم باید بدانند انقلاب اسلامی تجلی بعثت، غدیر و عاشورا و زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه اسلامی نیاز به حسینیانی داریم که در برابر فشار و تهدیدهای دشمنان ترسی نداشته باشند و بدانند همواره در برابر گرگ­ها باید ایستاد و این افراد باید در محرم و پای منبرهای شما مبلغین پرورش یابند.

وی با بیان اینکه مأموریت سوم روحانیت، اجرا و مدیریت دین است، گفت: توقعی که از حوزه‌­های علمیه وجود دارد این است که با کادرسازی و تربیت مدیرانی شایسته اداره نظام اسلامی را در رأس کار خود قرار دهند، چون اینکه به مردم بگوییم در میدان‌ها حضور داشته باشند تأثیر چندانی ندارد و این یعنی روحانیت خود باید در صف اول همه میادین حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون شاخصه‌­های اصلی مورد نظر برای روحانیت، گفت: در ابتدا روحانی باید دین‌شناس باشد و پرورش روحانیون دین‌شناس نیز بر عهده حوزه‌­های علمیه است؛ خروجی حوزه دین‌شناس این است که روحانی باید بتواند با استفاده از قرآن و روایات رساله عملی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه شاخصه دیگر مدنظر برای روحانیت که نقش مهمی نیز در تحقق شاخصه اول و همان دین‌شناسی دارد این است که روحانی باید نسبت به واقعیت‌­ها، خطرها  و نیازهای جامعه بصیرت لازم را دارا باشد، گفت: آیا قوی‌ترین و ماهرترین پزشک بدون معاینه می­‌تواند جواب دقیق و قطعی به بیمار ارائه دهد؟ خیر، پس روحانیت نیز تا بصیرت و شناخت کافی نسبت به جامعه نداشته باشد نمی‌­تواند نسبت به ترمیم و حفظ دین اقدامی صورت دهد.

حاجی­ صادقی با بیان اینکه اکنون دشمنان اسلام به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی هستند، گفت: دشمن بعد از ۴۰ سال به جمع‌­بندی خطرناکی رسیده و اذعان کرده­ است برای مقابله با اسلام باید بحث مسلمان علیه مسلمان را عملی کنیم، درست همانگونه که یهودیان صدر اسلام عمل کردند و هنگامی که مشاهده کردند با تمام جنگ‌­هایی که انجام دادند نتوانستند اسلام را نابود کنند خود پشت پرده رفتند و فتنه مسلمان علیه مسلمان را ترویج دادند.

وی ادامه داد: با مرور گذشته درمی‌­یابیم که هر ۲ جبهه تمام جنگ‌­های پس از پیامبر مسلمان بودند و تمام ائمه معصومین(ع) نیز توسط مسلمانان به شهادت رسیدند و اکنون نیز دشمن پس از ترویج گروه­های تکفیری با تشکیل تشیعی که سرمنشأ انگلیسی دارد و درگیری این ۲ گروه با هم به دنبال نابودی اسلام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن به دنبال تحقق نوعی دینداری بی‌روح همچون عبدلله عمر و ابوموسی اشعری­ها است و حوزه علمیه باید با آن مقابله کند و دینداری سرشار از بصیرت و مقاومت را برای مردم تبیین کند.

وی پیرامون شرایط حال حاضر کشور نیز گفت: خوشبختانه به لطف الهی ۴ ماه است که مسئولان پذیرفته‌اند گفتمان نظام باید مقاومت باشد چراکه قبل از آن کشور دچار افسردگی سیاسی بود، تا جایی که دشمن بارها اذعان می­‌کرد ایران اهل عمل به ادعاهای خود نیست، به همین دلیل فشارهای زیادی به کشور و مردم وارد می­‌نمود.

حاجی ­صادقی با بیان اینکه از وقتی با هدایت‌­های مقام معظم رهبری گفتمان مسئولان دره­ای رو به مقاومت چرخید شاهد وقوع پیروزی­‌های متعددی در کشور بودیم، گفت: دشمنی که تا خلیج فارس آمده­ بود اکنون از آن­جا فرار کرد و اعتراف نمود ما برای مقابله با ایران به منطقه نیامده ­بودیم.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا اکنون به وضوح می‌­داند هیچ قدرت عملی ندارد، گفت: ترامپ­ پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدا صحبت از دادن پاسخ قاطع به میان آورد و حتی برنامه‌­ای جهت حمله به جمهوری اسلامی طرح­ ریزی کرد، اما زمانی ­که متوجه شد قطعاً شکست سختی خواهد خود از موضع خود کوتاه آمد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر مسئولان به دنبال آرامش اقتصادی و آرامش مردم هستند باید گفتمان مقاومت را ادامه دهند چراکه مشاهده کردند این گفتمان قطعاً نتیجه‌بخش است و دیدیم پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی چه آرامشی در بازار ارز حاکم شد.

وی ادامه داد: در این زمینه وظیفه روحانیت این است که اجرای گفتمان مقاومت را تبدیل به مطالبه مردمی کند تا مردم از مسئولان طلب مقاومت کنند چراکه با مشاهده تاریخ به این نتیجه می­‌رسیم اقتدار امروز جبهه مقاومت در تاریخ بی‌سابقه است.

حاجی­ صادقی اظهار داشت: اینکه با موشک ساخت خودمان پهپاد جاسوسی آمریکایی را مورد هدف قرار می­‌دهیم و ناو سر تا پا مسلح انگلیسی­‌ها را توسط چند جوان مومن توقیف می­‌کنیم نشان از اقتدار بی‌بدیل انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: وقتی با فرمانده تیم توقیف‌کننده کشتی انگلیسی صحبت می‌­کردم پرسیدم آیا ترس اینکه ممکن است هلی­کوپتر مورد تهاجم سیستم­‌های پدافندی ناو انگلیسی قرار گیرد و یا نیروهایی که روی کشتی پیاده می‌­شوند مورد شلیک قرار بگیرند را نداشتید که در پاسخ گفت این عملیات با توسل و ذکر مقدس حضرت زهرا(س) صورت گرفت و برای همین مطمئن بودیم پیروزی از آن ماست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: هنگامی­ که رئیس‌جمهور ابرقدرتی مثل آمریکا پشت تریبون بگوید پهپاد ایران را مورد اصابت قرار دادیم ولی پس از آن سپاه پاسداران با انتشار فیلم­های رصد اطلاعاتی این پهپاد این خبر را به جامعه مخابره کرد که پهپاد ما پس از ۳ ساعت مأموریت سالم در پایگاه‌مان نشست، آمریکا و شخص ترامپ مورد تمسخر جامعه جهانی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=292906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر