3

حقوق بشر به ابزار سیاسی تبدیل شده است.

  • کد خبر : 2933
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه که در حاشیه جلسه پیش‌از‌ظهر امروز هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در خصوص اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم گفت: در اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم قریب به ۶ رئیس‌جمهور حضور دارند و سایر کشورها نیز در سطح وزیر خارجه حضور می‌یابند. وی ادامه داد: در حاشیه اجلاس بین‌المللی […]

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه که در حاشیه جلسه پیش‌از‌ظهر امروز هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در خصوص اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم گفت: در اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم قریب به ۶ رئیس‌جمهور حضور دارند و سایر کشورها نیز در سطح وزیر خارجه حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: در حاشیه اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم اجلاس‌های جنبی و دیدارهای دوجانبه و چند جانبه با رؤسای جمهور و سایر مقامات شرکت کننده خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه گفت: همانطور که اجلاس خلع سلاح زمینه‌ خوبی برای پیگیری موضوع توسط کشورهای دیگر به خصوص کشورهای منطقه شد، امیدواریم اجلاس تروریسم نیز برای کشورهای منطقه که بیشترین صدمه را از تروریسم که آفریده غرب‌است می‌خورند زمینه پیگیری باشد.

صالحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضع شما نسبت به اظهارات وزیر خارجه فرانسه که ایران را متهم به نقض حقوق بشر کرده است، چیست؟ با بیان اینکه این اظهارات را نشنیده‌ام، یادآور شد: در مجموع حقوق بشر به ابزار سیاسی تبدیل شده است.

وی افزود: کشور ما از جنبه‌های حقوق بشر کمتر از کشورهای دیگر نیست؛ کشورهایی را سراغ داریم که حداقل مسائل حقوق بشری را رعایت نمی‌کننددر حالی که شاهدیم هیچ گونه تبلیغاتی علیه آنها صورت نمی‌گیرد که این نشان‌دهنده این است که حقوق بشر ابزار سیاسی شده و بهانه‌ای برای فشار سیاسی است.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: پاسخ دادن به اینگونه اظهارنظرها خیلی روش مناسبی نیست چرا که برخی‌ها ممکن است از روی جهل یا دشمنی اظهاراتی راداشته باشند.

صالحی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل برای اعزام گزارشگر به کشورمان خاطرنشان کرد: اصل آن قطعنامه که علیه ایران صادر شده نیز در رابطه با حقوق بشر است و همه اینها نشات گرفته از سیاست دوگانه غربی‌ها در مواجهه با ایران است. چرا که پیش از این قطعنامه نیز ما درخواست داده بودیم تا گزارشگران موضوعی به ایران بفرستند. بنابر این وقتی خود ایران این‌گونه درخواست می‌کند چه ضرورتی دارد این قطعنامه را صادر کنند.

وی با بیان اینکه ما نگرانی از مباحث حقوق بشر نداریم، تاکید کرد: حقوق بشر به یک ابزار سیاسی تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غربی حتی نمی‌توانند حجاب خود را داشته باشند ولی به ایران گیر می‌دهند که این نشاندهنده دوگانگی سیاست غرب است.

صالحی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بحث راه حل ایران برای حل بحران بحرین به کجا رسیده است، گفت: ایران برای حل بحران بحرین پیشنهادی را تدوین کرده اما ما نمی‌توانیم روی این موضوع تا زمانی که طرفین اعلام آمادگی کنند، ورود پیدا کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر