2

رئیس صداو سیما می رود !؟

  • کد خبر : 293326
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

پس از پایان ریاست عزت الله ضرغامی بر سازمان صداوسیما این سازمان به لحاظ مدیریتی ثبات چندانی نداشته است، ابتدا محمد سرافراز برای چند ماه ریاست صداوسیما را برعهده داشت و پس از او عبدالعلی علی عسکری به صندلی مدیریت رسانه موسوم به ملی رسید، اما حالا برخی محافل سیاسی و خبری زمزمه‌های کناره گیری او را نیز مطرح می‌کنند.

پس از پایان ریاست عزت الله ضرغامی بر سازمان صداوسیما این سازمان به لحاظ مدیریتی ثبات چندانی نداشته است، ابتدا محمد سرافراز برای چند ماه ریاست صداوسیما را برعهده داشت و پس از او عبدالعلی علی عسکری به صندلی مدیریت رسانه موسوم به ملی رسید، اما حالا برخی محافل سیاسی و خبری زمزمه‌های کناره گیری او را نیز مطرح می‌کنند.

رئیس صداو سیما می رود !؟

سازمان صداوسیما در شرایط پیپیده و دشواری قرار دارد. انتقادات فراوان از عملکرد این سازمان در بخش‌های مختلف، اختلافات داخلی و ناهماهنگی ها، فقدان مدیریت واحد در این سازمان، بحران مالی، عملکرد جناحی و حواشی ریز و درشت دیگری این نهاد حاکمیتی بسیار مهم را با وضعیت بغرنجی روبه رو کرده است.

حالا زمزمه‌هایی نیز مبنی بر تغییر مدیر سازمان مطرح شده است.

روز شنبه روزنامه آفتاب یزد به نقل از منبع آگاه گفته است که “عمر ریاست عسگری هم در صداوسیما کوتاه است!”. براساس گزارش آفتاب یزد احتمالا به زودی علی عسگری از مدیریت صداوسیما کنار خواهد رفت و فرد دیگری جای او را خواهد گرفت.

در همین راستا در فضای مجازی شایعات مبنی بر تغییر رییس سازمان تا پایان شهریور ماه منتشر شده است.

چندی پیش فرید مدرسی روزنامه نگار اصلاح طلب در توئیتی نوشته بود: “پایانِ عبدالعلی علی‌عسکری؟ آنچنان ریاست را در صداوسیما بی‌تاثیر کردند تا خود در جلساتِ عالی به صراحت بگوید که به حرفم گوش نمی‌دهند؛ من گفتم، کاری دیگر کردند! حالا به بهانه نامدیریتی که خود آفریده بودند، می‌خواهند تغییرش دهند؛ آیا معاونت سیاسی می‌گذارد؟ ”

صداوسیما تاکنون به این اخبار واکنشی نشان نداده است.

زمزمه‌های تغییر رییس صداوسیما/ علی‌عسگری می‌رود؟!علی عسگری و سرافراز مدیران کنونی و قبلی سازمان صداوسیما
علی عسگری چگونه رییس شد؟زمزمه‌های تغییر رییس سازمان صداوسیما در حالی مطرح می‌شود که در روز‌های اخیر انتشار کتاب “روایت یک استعفا” که گفت و گویی است با محمد سرافراز رییس پیشین سازمان صداوسیما سروصدایی زیادی به پا کرده است.

سرافراز نسخه پی دی اف این کتاب را در توئیتر خود منتشر کرده است. “روایت یک استعفا” مملو از ادعا‌های جنجالی است.

محمد سرافراز در آبان ۱۳۹۳ جایگزین عزت‌الله ضرغامی شد. او پیش از آن ۲۰ سال تجربه مدیریت در سطح عالی سازمان صداوسیما را داشت. سرافراز ۱۸ ماه پس از انتصابش در میانه موجی از حاشیه و شایعه استعفا کرد.

سرافراز وقتی که رییس سازمان صداوسیما شد، عبدالعلی علی عسگری که آن زمان معاون فنی صداوسیما بود را برکنار کرد. براساس روایت‌ او از ماجرای این برکناری، پای یک فساد اقتصادی در میان بوده است. به این ترتیب ظاهرا در همان زمان اختلاف و یا حتی رقابتی میان او و علی عسگری شکل می‌گیرد.

عبدالعلی علی‌عسگری، رییس کنونی سازمان صداوسیما متولد ۱۳۳۷ در شهر دهق است. دارای کارشناسی مهندسی برق – الکترونیک از دانشگاه پلی تکنیک تهران، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران است.

علی‌عسگری در دوره ریاست عزت الله ضرغامی معاون فنی صدا و سیما بود. در بعضی از منابع خبری از او به عنوان “پدر تلویزیون دیجیتال در ایران” یاد می‌شود. بر این اساس تبدیل شبکه‌های تلویزیونی از آنالوگ به دیجیتال در دوره معاونت او انجام شده است.

علی عسکری ۲۲ اردیبهشت سال ۹۵ با حکم رهبر انقلاب رییس سازمان صداوسیما شد.

 

منبع: فرارو
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=293326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر