5

طراحان پارلمان اصلاحات در پی آلترناتیو سازی برای شورای عالی سیاست گذاری هستند

  • کد خبر : 293662
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

فعال اصلاح طلب با بیان اینکه گام برداشتن تشکلهای اصلاح طلب به سمت موازی سازی درست و مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: گویا طراحان اولیه پارلمان اصلاحات بیش از اینکه قصدشان تشکیل یک مجمع و پارلمان فراگیر باشد، به دنبال آلترناتیو سازی برای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بودند.

طراحان پارلمان اصلاحات در پی آلترناتیو سازی برای شورای عالی سیاست گذاری هستند

فعال اصلاح طلب با بیان اینکه گام برداشتن تشکلهای اصلاح طلب به سمت موازی سازی درست و مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: گویا طراحان اولیه پارلمان اصلاحات بیش از اینکه قصدشان تشکیل یک مجمع و پارلمان فراگیر باشد، به دنبال آلترناتیو سازی برای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بودند.

«سعید شریعتی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در واکنش به اظهارات رئیس دوره ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در خصوص پارلمان اصلاحات، افزود: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان اتوریته و ایده خود را از شخصیت و جایگاه رئیس دولت اصلاحات می گیرد و به نوعی خاتمی بر کار شورای عالی سیاست گذاری نظارت عالیه دارد. طراحان اولیه طرح پارلمان اصلاحات به نوعی دنبال آلترناتیو سازی برای خاتمی بودند.
وی تاکید کرد: به هیچ عنوان درست، مطلوب و ممکن نیست شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب به سمت موازی سازی و آلترناتیوسازی گام بردارد، لذا با هر مجموعه ای که بخواهد نقش و راهبری خاتمی در اصلاحات را کمرنگ یا در پی موازی کاری با شورای سیاست گذاری باشد، موافق نیستیم.
این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: حزب اتحاد ملت پیشتر پیشنهادات خود را در رابطه با پارلمان اصلاحات ارائه کرده است. همان وقت اعلام کردیم تا این پیشنهادها اعمال نشود از نظر ما اجرای آن امکان‌پذیر نیست، لذا اگر موضوعی در دستور کار شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب قرار گیرد باید بر اساس پیشنهاداتی باشد که احزاب ارائه کرده اند، شاید تقوایان هم به همین موضوع اشاره داشته است.
شریعتی  با بیان اینکه در شورای هماهنگی اتخاذ چنین تصمیمی مستلزم اجماع است، خاطرنشان کرد: حتی اگر یک حزب هم همراهی نکند این تصمیم اجرایی نمی‌شود و امکان اعمال ندارد. لذا طرح پارلمان اصلاحات باید به اندازه کافی چکش کاری و درباره آن بحث شود به طوری که مورد تایید همه احزاب عضو شورای هماهنگی قرار گیرد.
عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در خصوص پیشنهادها و شرایط حزب متبوعش برای تشکیل پارلمان اصلاحات اظهار کرد: پیشنهادهای ما در ۹ بند بود ولی عمده نقد و توجه ما بر دو نکته مهم متمرکز بود. نخست اینکه احزاب در چنین نهاد و پارلمانی باید متناسب با وزن و گستره ای که دارند نقش و حق رای داشته باشند.
شریعتی ادامه داد: یک حزب کوچک که چند نفر در تهران آن را اداره می‌کنند با یک حزب سراسری که در همه حوزه ها، استان ها و شهرستان ها دفتر، نیرو، بدنه و تشکیلات دارد، باید از نظر تصمیم گیری، حق رای و نقش آفرینی جایگاه مناسب و متناسبی در چنین پارلمانی داشته باشد.
وی افزود: دومین نکته و ملاحظه از نظر حزب اتحاد ملت در رابطه با تاسیس پارلمان اصلاحات این است که اصلاحات بدون خاتمی معنی ندارد و باید نسبت و رابطه این پارلمان با رئیس دولت اصلاحات شفاف، مشخص و تعریف شده باشد.
عزت الله تقواییان رییس دوره ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب روز دوشنبه از بررسی پارلمان اصلاحات برای حضور در انتخابات پیش رو به عنوان دستور جلسه خبر داده بود.
وی افزود: توصیه شد دبیران کل احزاب به روسای شعب خود پیش نویس اساسنامه پارلمان اصلاحات را ابلاغ کنند تا آن‌ها هم نظرات خود را بیان کنند چرا که قرار است این پارلمان از اعضای استان‌ها هم عضو گیری کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=293662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر