3

تفویض اختیار به مدیران استانی باید از طریق تصویب قانون مطالبه شود

  • کد خبر : 293711
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲

تفویض اختیار به مدیران استانی باید از طریق تصویب قانون مطالبه شود و هرقدر مسوولان و مدیران استانی اختیار بیشتری داشته باشند، موجب سرعت و سهولت در کار‌ها می‌شود، ولی باید ساز و کار آن نیز به شکل قانونی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اگر اختیارات مدیران استانی را افزایش دهیم به مشکلات حقوقی برخواهیم خورد.

در تفویض اختیار به مدیران استانی مشکل حقوقی داریم / استقرار دولت الکترونیک اجتناب ناپذیر است

به گزارش افق انلاین ، جمشید انصاری درآئین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان در قالب جشنواره شهید رجایی، با اشاره به آغاز روند تغییر در نظام اداری کشور گفت: در شرایط فعلی گستردگی نظام اداری در کشور به‌گونه‌ای است که بحث اصلاح نظام اداری در کشور دیگر یک انتخاب نیست و یک الزام و اجبار است.

وی افزود: در حال حاضر گستردگی نظام اداری و هزینه‌های آن بگونه‌ای است که در چند سال آینده، تمامی درآمد‌های کشور به هزینه‌های جاری آن اختصاص خواهد یافت و دیگر هزینه‌ای برای فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه در نظام اداری کشور استقرار دولت الکترونیک اجتباب ناپذیر است، افزود: در اصلاح نظام اداری باید به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم که این امر می‌تواند در قطع ارتباط مردم با کارکنان سازمان در راستای کاهش بروز مفاسد اداری، ایجاد حقوق برابر برای مردم، کاهش هزینه‌های خدمات اداری و سرعت بیشتر در انجام خدمات به ارباب رجوع و شفافیت در ارائه خدمات بسیار موثر است.

وی با اشاره به اصلاح ساختار اداری و توجه به بهبود فرهنگ سازمانی خاطرنشان کرد: باید به سمت بهبود فرهنگ سازمانی نیز حرکت کنیم که در این بخش نیز دولت، ۲۰ مولفه عمومی ازجمله انضباط اداری، وجدان کاری و حفظ بیت‌المال را طراحی و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

انصاری با اعلام موافقت با افزایش اختیارات مدیران محلی ادامه داد: تفویض اختیار به مدیران استانی باید از طریق تصویب قانون مطالبه شود و هرقدر مسوولان و مدیران استانی اختیار بیشتری داشته باشند، موجب سرعت و سهولت در کار‌ها می‌شود، ولی باید ساز و کار آن نیز به شکل قانونی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد:در قانون تمامی اختیارات را به وزارتخانه‌ها تفویض کردند و اگر اختیارات مدیران استانی را افزایش دهیم به مشکلات حقوقی برخواهیم خورد.

به گزاش فارس در پایان این مراسم از در این جشنواره، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، بنیاد شهید، آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق به ترتیب رتبه‌های نخست گروه عمومی، اجتماعی و قضایی، گروه حمایتی، سلامت و بهداشت، گروه علمی، فرهنگی و آموزشی و گروه شرکت ها، بیمه و بانک‌ها را کسب کردند.

همچنین در این جشنواره رتبه نخست محور ارتقای سلامت اداری، مسوولیت پذیری و پاسخگویی به اداره کل ثبت احوال، رتبه نخست محور استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد به اداره کل تامین اجتماعی و رتبه نخست رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی به شرکت گاز رسید.

ادارات کل ثبت اسناد و املاک و آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در این جشنواره رتبه‌های اول و دوم محور شاخص‌های اختصاصی را کسب کردند. در این جشنواره شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب روستایی نیز در حوزه اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برگزیده شده و مورد تجلیل قرار گرفتند. جوایز مربوط به دستگاه‌های برتر این جشنواره در محور اقدامات برجسته نیز به شهرداری ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اهدای تندیس و لوح یادبودی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور استاندار آذربایجان‌غربی و نمایندگان مردم ارومیه و سلماس در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=293711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر