3

مصوبات قانون عفاف و حجاب

  • کد خبر : 2939
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

محمد کاظم انبارلویی معتقد است :قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب در ۱۳ دی ۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. قانون یاد شده در طراحی سیاستها و راهکارها و نیز تعیین وظایف تخصصی دستگاههای مربوط به قوه مقننه و مجریه یک قانون کامل و یک بسته جامع است. دولت احمدی نژاد پس […]

محمد کاظم انبارلویی معتقد است :قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب در ۱۳ دی ۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.
قانون یاد شده در طراحی سیاستها و راهکارها و نیز تعیین وظایف تخصصی دستگاههای مربوط به قوه مقننه و مجریه یک قانون کامل و یک بسته جامع است.

دولت احمدی نژاد پس از ۷ ماه روی کار آمدن مأموریت پیدا می‌کند برای صیانت از عفت و پاکدامنی در جامعه آن را عملیاتی کند. امروز بیش از ۶ سال ازتصویب این قانون می‌گذرد. به نظر می‌رسد دولت و مجلس در اجرای دقیق آن کوتاهی‌هایی دارند.

اگر این قانون دقیق عمل می‌شد، امروز در برخی خیابانهای تهران و شهرهای بزرگ شاهد برخی مظاهر بدحجابی و دهن کجی به یک حکم ضروری دین و قرآن نبودیم. مسئله حجاب و رعایت آن یک حکم دینی است. اگر در جمهوری اسلامی این حریم شکسته شود به حکم خدا تعرض شده و نوعی دهن کجی به اسلامیت نظام است. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس جمهور است. رؤسای قوای مقننه و قضائیه از اعضای دائمی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند. رؤسای نهادهای فرهنگی و اجتماعی،‌ رؤسای کمیسیونهای فرهنگی، آموزش و تحقیقات مجلس عضو دائمی این شورا هستند.

لذا این شورا از پشتوانه‌ای محکم در عرصه عمل و اجرا برخوردار است. این پرسش مطرح است که چرا کار را به اینجا رساندند که مصوبات قانون عفاف و حجاب امروز بر زمین مانده است.

برای مجلس شورای اسلامی در قانون عفاف و حجاب ۷ وظیفه کلیدی تعریف شده است. آیا نمایندگان مجلس و ریاست محترم مجلس به این ۷ وظیفه کلیدی عمل کرده‌اند؟ برای قوه قضائیه ۵ وظیفه محوری در این قانون تعریف شده است . آیا ریاست محترم قوه قضائیه نظارت کرده‌اند که به این ۵ وظیفه عمل شده است؟

قوه مقننه و قضائیه علاوه بر این وظایف،‌ وظیفه داشتند راجع به حسن اجرای این قانون و نظارت دقیق برای اجرای آن وفق اصول قانون اساسی اقداماتی انجام دهند. آیا این اقدامات انجام یافته است؟

برای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در قانون عفاف و حجاب

۲۱ کار و وظیفه کلیدی احصاء شده است. آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این وظایف عمل کرده است؟
برای وزارت بازرگانی ۱۳ کار دقیق تعریف شده است. آیا وزارت بازرگانی به آن عمل کرده است؟

برای سازمان صدا و سیما ۳۱ محور به عنوان شرح وظایف تعریف شده است. آیا به این شرح وظایف عمل شده است؟
برای سازمان ملی جوانان ۱۲ وظیفه، برای وزارت آموزش و پرورش ۲۱ وظیفه، برای وزارت امور اقتصادی و دارایی ۵ وظیفه، برای وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری – دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ۱۷ وظیفه،‌ برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۸ وظیفه، برای سازمان تربیت بدنی ۱۸ وظیفه، برای شهرداریها ۱۰ وظیفه، برای نیروی انتظامی ۲۱ وظیفه،‌ برای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ۱۷ وظیفه،‌ برای وزارت امور خارجه ۱۰ وظیفه، برای وزارت کار و امور اجتماعی ۵ وظیفه،‌ برای وزارت کشور ۹ وظیفه، برای وزارت مسکن و شهرسازی ۹ وظیفه، برای سازمان میراث فرهنگی وگردشگری ۱۱ وظیفه و ‌ برای وزارت راه و ترابری ۷ وظیفه تعریف شده است.

جمعاً برای همه دستگاههای دولتی بیش از ۸۰۰ وظیفه مهم و کاربردی تعریف شده است.

اگر رؤسای قوا و نیز مسئولین دستگاهها و وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از همان روز اول تصویب قانون حجاب و عفاف عزم خود را جزم می‌کردند و به عنوان اولین گام قانون، عفاف و حجاب را در حوزه وزارتخانه ها، دستگاهها، بانک‌ها، شهرداریها و همه نهادهایی که کارکنان آن به نحوی از انحاء از بیت المال مسلمین ارتزاق می‌کنند، اجرا می‌کردند و خانمهای کارمند با پوشش کاملاً اسلامی ظاهر می‌شدند ۸۰ درصد پروژه حجاب و عفاف عملیاتی می‌شد.

ملت از کارکنان دولت و مؤسسات عمومی انتظار دارد به احترام حکم ضروری اسلام در باب حجاب و به احترام حضرت فاطمه زهرا (‌س) و زینب کبری (س) و به احترام صدها هزار شهید و جانباز و آزاده حداقل در مجامع عمومی ونیز محل کار خود حجاب را رعایت کنند. البته اکثر خانمها رعایت می‌کنند اما برخی واقعاً در این امر به نظام و مردم و انقلاب بی‌مهری می‌کنند.

متأسفانه در مصاحبه اخیر رئیس جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی که ۱۷ خرداد برگزار شد، برخی از خبرنگاران زن وضعیت مناسبی به لحاظ حجاب نداشتند. حتی روسری خبرنگار زن هنگام طرح سئوال از رئیس جمهور در نصف سرش مستقر بود و موقع طرح سئوال که چند ثانیه هم طول نکشید روسری اوبه قدری عقب افتاد که گویی کشف حجاب کرده است. اعضای دفتر و روابط عمومی رئیس جمهور هیچ تمهیدی از قبل برای این رسوایی نداشتند رئیس جمهور هم تذکری حداقل زبانی نفرمودند. این نشان می‌دهد دغدغه‌ای برای نادیده گرفتن حکم خدا در عالی‌ترین سطوح نشان داده نمی‌شود

اخیراً یکی از مراجع عظام تقلید در دیدار یکی از نمایندگان مجلس به عنوان گله فرموده بودند نمی‌توان باور کرد دولتی که گفتمان مهدویت را تبلیغ و ترویج می‌کند، وضعیت حجاب در ادارات و خیابانها و مجامع عمومی این گونه باشد.

دولت و مجلس باید برای عملیاتی کردن بیش از ۸۰۰ وظیفه کاری در قانون حجاب و عفاف به مطالبات ارزشی ملت پاسخگو باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر