3

مرعشی: منتقدان روحانی دی ۹۶ به آمریکا پالس مثبت دادند/ نظامی که ریگی را در هوا شناسایی می‌کند نمی‌تواند با اخلالگران برخورد کند؟

  • کد خبر : 293909
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

سخنگوی حزب کارگزارن گفت: مسئله انتخابات ۹۸ یک صحنه دفاع از کل ایران و انقلاب اسلامی است، آبروی خود را می‌گذاریم و دست مردم را می‌بوسیم و از مردم برای حضور در انتخابات دعوت می کنیم.

مرعشی: منتقدان روحانی دی ۹۶ به آمریکا پالس مثبت دادند/ نظامی که ریگی را در هوا شناسایی می‌کند نمی‌تواند با اخلالگران برخورد کند؟

سخنگوی حزب کارگزارن گفت: مسئله انتخابات ۹۸ یک صحنه دفاع از کل ایران و انقلاب اسلامی است، آبروی خود را می‌گذاریم و دست مردم را می‌بوسیم و از مردم برای حضور در انتخابات دعوت می کنیم.

افق انلاین ، حسین مرعشی عصر امروز ۱۶ شهریورماه در نشست تحلیل مسایل سیاسی و اقتصادی کشور در کرمان ضمن تسلیت ایام محرم و صفر، گفت: اقتصاد ایران با مسایل پیچیده‌ای مواجه بوده و فشار سنگینی بر اقتصاد ایران وارد شده که مهمترین جنبه آن تحریم است و بدون تردید این فشار حداکثری آمریکایی‌ها برای دریافت امتیازات سیاسی از جمهوری اسلامی، به ایران وارد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این تحریم‌های ظالمانه در مدت زمان کوتاهی شاهد بودیم حدود ۵۰ درصد از درآمدهای ارزی ایران از دست رفت و چون این درآمدها متعلق به دولت بودند لذا باعث شد دولت با ۱۶۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه که حدود ۳۵ درصد بودجه عمومی است، مواجه شود.

اهم اظهارات مرعشی را در ادامه بخوانید:

– خوشبختانه علی‌رغم همه این اتفاقات تا امروز در مجموع تا حدودی اقتصاد ایران به خوبی مدیریت شد و باید مدنظر داشت که آثار از دست رفتن این حجم درآمدها می‌توانست خیلی بیشتر از این موارد امروزی باشد.

– تاکنون با عدم پرداخت حقوق‌ها در دستگاه‌های مختلف با مشکل مواجه نشده‌ایم، حتی همه صندوق‌های بازنشستگان به جزء تامین اجتماعی که متکی به دولت هستند نیز مشکل چندانی ندارند، ضمن آنکه در عرصه تورم و کنترل قیمت‌ها با توجه به شوک‌های وارده، هنوز اعتقاد داریم تورم حاکم بر کشور قابل قبول است و خوشبختانه به سمت تورم های ونزوئلایی نرفتیم و این موضوع به همت دولتمردان در کشور کنترل شده است.

– در ایران تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ شرایط رو به جلو بود و در عرصه سیاست داخلی و خارجی اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن بود.

– در سال ۹۲ روحانی رقابت انتخابات را برده بود و سیاست گفتگو در عرصه بین المللی آغاز شد و به سند مهمی به نام «برجام» رسیدیم که به تایید شورای امنیت نیز رسید و همه باید بدانند که اگر این سند به نفع ایران نبود آمریکایی‌ها، اسرائیل و دشمنان ایران بر علیه آن سخن نمی‌گفتند.

– (با قیاس تعداد آرای اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان در انتخابات ۹۶ و ۹۲): در سال ۹۶ رای روحانی نسبت به دوره قبلش حدود ۶ میلیون رای بیشتر بود که این افزایش آمار نشان دهنده آن بوده که مردم این مسیر را تایید کرده و حتی در سال ۹۶ شاهد بودیم کف رای لیست امید شورای شهر تهران (اصلاح طلبان) نیز ۴۰۰ هزار رای با جناح مقابل تفاوت داشت که این تفاوت نسبت به دوره قبلی اعضای شورای شهر تهران خیلی زیاد شده بود.

– در دی ماه ۹۶ تظاهراتی علیه دولت در مشهد شروع شد که به ۱۱۰ شهر ایران رسید که همه مسایل سیاست داخلی و خارجی را به چالش کشید اما سوال اینجاست که در این ۷ یا ۸ ماه چه اتفاقی افتاد؟ مگر می‌شود مردم در اردیبهشت ماه ۹۶ رای به روحانی بدهند و او را تایید کنند و در دی‌ماه همان سال از انتخاب خود پشیمان شوند؟ باید تحلیل‌گران این موضوع را تحلیل کنند.

– همه منتقدان روحانی در دیماه ۹۶ فرصت را مناسب برای پایین کشیدن او پنداشتند و این موضوع علامت مثبتی به آمریکایی‌ها داد و در اوایل سال ۹۷ ترامپ مصمم بر خروج از برجام شد و گمان می‌کرد که اگر فشار سنگینی به ایران بیاورد مردم به خیابان می‌آیند و نظام مجبور می‌شود به آنها امتیاز بدهد.

– آمریکایی‌ها لیست کاملی از توقف کامل فعالیت‌های انرژی هسته‌ای و از دست دادن همه نفوذهای ایران در منطقه و مسایل دیگر را در ۱۲ شرط گذاشته بودند اما این پیش‌بینی‌ها محقق نشد و اینجا باید از مسئولان به دلیل بد مدیریت نکردن تقدیر بکنیم و در مقابل این ملت به دلیل تحمل و بردباریشان سر خضوع فرود آوریم

– هزینه زندگی شهری مردم حدود ۴۰ درصد بدون آنکه به درآمد آنها اضافه شود، افزایش یافته است اما درآمد روستاییان کشور که بخش کشاورزی آنها به صادرات متکی بود، وضعیت بهتری پیدا کرد

– در سیل‌های اواخر سال گذشته و اوایل امسال مشخص شد که سدها برای کسانی که دست به هو کشیدن می زدند، حداقل توانست خوزستان را نجات دهند و اگر این سدها نبودند سه چهارم خوزستان را آب می‌گرفت و خسارات جبران ناپذیری وارد می‌شد.

– همه سرمایه‌گذاری‌های ایران در چند دهه گذشته روی فولاد، معادن و پتروشیمی شده بود و در این بحران اخیر همین سرمایه گذاری های صورت گرفته در دوران هاشمی رفسنجانی به داد اقتصاد کشور رسید و با درآمدی حدود ۳۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی توانستیم تا حدود نیازهای ایران را در این دوران تامین کنیم.

– امروز به نقطه‌ای رسیدیم که آمریکایی‌ها متوجه شدند که تحلیلشان اشتباه بود و به دنبال فرار خود و هم‌پیمانانش از این موضوع هستند. آنها تصور نمی‌کردند ایران در هیچ شرایطی ولو بدون استفاده از منافع اقتصادی برجام از آن خارج شود اما اینکه اروپایی‌ها هیچ کدام از بندهای سند برجام را عمل نمی‌کنند و انتظار دارند که ایران همه بندهای آن را اجرایی کند، تنها چیزی که می‌توانیم به این رفتار آنها بگوییم این است که اروپایی‌ها واقعا پرو هستند.

– آنها فکر می کردند ایران در این موضع می‌ماند و از برجام خارج نمی‌شود، اما ایران طرح خروج از برجام بدون عجله را آغاز کرد که نشان دهنده صلابت جمهوری اسلامی ایران بود و اکنون سطح غنی سازی اورانیوم افزایش پیدا کرده و افزایش سطح سانتریفیوژها نیز از امروز آغاز شده که نشان می دهد ایران این گام‌ها را با متانت برداشته تا راه برای مذاکره باز بگذارد.

– آمریکایی‌ها از کار خود پشیمان شده‌اند اما در عین حال به دنبال گرفتن امتیاز از ایران هستند.

– انتخابات ۹۸ یک فرصت است و اگر از فرصت اسفند ۹۸ استفاده نکنیم ضرر خواهیم کرد. مردم برای آنکه نشان دهند پای منافع کشور خود می‌ایستند باید حضور بیش از ۷۰ درصدی پای صندوق‌های رای داشته باشند و این اتفاق سبب خواهد شد تا دولتمردان بتوانند با قدرت بیشتر در مذاکرات با طرف های غربی حضور پیدا کنند.

– آبروی خود را می‌گذاریم و دست مردم را می‌بوسیم و از آنها برای حضور در انتخابات دعوت می کنیم؛ اما معتقدیم کار اصلی را سیاست‌گذاران می‌کنند که باید فضای انتخابات را تلطیف کنند.

– کوپن راهکار مشکلات نیست. راهکار هوشمند کردن نظام توزیع است، امروز تلفن‌های هوشمند در دسترس همه خانواده‌هاست و همچنین نرم افزاهایی که در دنیا وجود دارد می‌تواند به داخل کشور آورد و از این طریق همه قیمت‌ها را در کشور کنترل کرد، اما متاسفانه شاهدیم قیمت یک کالا در فروشگاه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

– نظامی که عبدالمالک ریگی را در هوا شناسایی و متوقف کرد، آیا نمی‌تواند افرادی که در نظام توزیع اخلال ایجاد می‌کنند را شناسایی و با آنها برخورد کند تا دیگر نیاز به توزیع کوپن و سهمیه‌بندی نداشته باشیم؟

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=293909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر