2

ماجرای درخواست نخست وزیر ژاپن از رهبر انقلاب برای انحلال حشد الشعبی+عکس

  • کد خبر : 294074
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

نخست وزیر ژاپن در دیدار با آیت الله خامنه ای حامل پیام هایی بود که یکی از آن درخواست هایی که مطرح شد بحث انحلال الحشد الشعبی بود که ما شنیدیم ایشان حامی الحشد الشعبی بودند.

نخست وزیر ژاپن در دیدار با آیت الله خامنه ای حامل پیام هایی بود که یکی از آن درخواست هایی که مطرح شد بحث انحلال الحشد الشعبی بود که ما شنیدیم ایشان حامی الحشد الشعبی بودند.

به گزارش افق انلاین ، “ابوآلاء الولائی” دبیرکل گردان های سیدالشهدای عراق در گفتگوی تفصیلی با  العالم، پیرامون وضعیت کنونی حشدالشعبی و تجاوزات آشکار رژیم شهیونیستی علیه عراق توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای درخواست نخست وزیر ژاپن از رهبر انقلاب برای انحلال حشد الشعبی/ اسرائیل با پوشش آمریکا در عراق حضور دارد/ به آمریکا اجازه نمی دهیم از عراق برای حمله به ایران استفاده کند/ حشد الشعبی با تهدیدات داخلی و خارجی روبروست

در ذیل مشروح این گفتگو آمده است؛

العالم: درباره حادثه چند هفته پیش یعنی هدف قرار دادن پادگان صقر توسط اشغالگران صهیونیستی با پهپادها توضیح دهید؟

پادگان الصقریکی از پادگان هایی است که از ماه هشتم سال پیش تا امسال هدف قرار گرفته و شرایط انبار مهمات و سلاح همان شرایط انبار ارتش عراق و وزارت کشور است، پس چرا فقط در پادگان ما انفجار صورت گرفته است؟ پر واضح است که حمله به ما عمدی بود ما نیز یک ماه پیش این حمله را به امنیت ملی و الحشد الشعبی اطلاع دادیم تا در صورت امکان به پهپادها پاسخ دهیم.

العالم: چگونه اثبات کردید که این حمله با پهپادهای اسرائیلی انجام شده ؟

ما عکس این سوال را می پرسیم، چگونه ثابت کنیم جنگنده ها ما را هدف قرار نداده اند؟ گزارشی از دفاع هوائی دریافت کردیم مبنی بر اینکه ۳ جنگنده پیرامون پادگان صقر در پرواز بودند و رادار نیز ساعت ۱۸:۲۳ یک جنگنده باسرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت، در ارتفاع ۳ کیلومتری را ثبت کرد. کمیته حقیقت یاب نیز حمله ای را ثبت کرد و در گزارش نیز آمده که رادارهای عراقی وابسته به نیروی پدافند هوایی، توانائی شناسائی مسلح بودن پهپاد و اینکه متعلق به ائتلاف بین المللی بوده یا خیر را ندارند. این گزارش در ادامه افزود همه این پادگان ها ،اهداف پهپادها هستند. بانخست وزیر گفتوگو کردیم ظاهرا طرح هایی برای قرارداد خرید سامانه جدید پدافند هوایی داردند.

* اسرائیل با پوشش امریکا در عراق حضور دارد

العالم: آیا واقعا عراق دارای رادارهایی است که قادر به شناسائی جنگنده های خارجی باشند؟

سوال ما این است، آیا این رادارهای امریکائی و در اختیار امریکاست. ازیک ماه پیش تاکنون، آمریکا این رادارها را بیش از ۳۰ دقیقه خاموش کرده .ما گمان کردیم آنها در صدد اقدام علیه ایران هستند ما می دانیم حریم هوائی عراق برای پرواز جنگنده های امریکا و اسرائیل مجاز است و اسرائیل با پوشش امریکا در عراق حضور دارد لذا ما انان را مسئول حمله به این پادگان می دانیم .

العالم: آیا این بدان معناست که عراق راداراهای مخصوص ندارد؟

عراق این رادارهای اصلی و حتی سامانه موشکی با برد ۲۰ کیلومتر را از امریکا خریداری کرده، اما هواپیماهای موجود در حال حاضر می تواند اهداف به فاصله ۱۵۰ کیلومتری و بیشتر را هدف بگیرد اگر حتی سامانه رادارها اقدام به شناسائی اهداف کند نمی تواند آنان راهدف قرار دهد. از ابتدای سال ۲۰۱۹ بیش از ۷۶ جنگنده اسرائیلی با پرچم امریکا ،حریم هوائی عراق را نقض کردند و ما نیز این مساله را به عملیات مشترک اطلاع دادیم.

* حمایت جمهوری اسلامی ایران تهدیدات را به پیروزی تبدیل کرد

العالم: آیا پس از تصمیم عادل عبدالمهدی در حفاظت از حریم هوائی عراق و منع پرواز در آن ، آمریکا و نیروهای ائتلاف بدان پایبند بودند؟

پس از این تصمیم، نخست وزیر به شدت تحت فشار قرار گرفت، امریکا انتظار دارد نخست وزیر تصمیم بهتر و جدی تری بگیرد و به ملت عراق بگوید عامل انفجارها رژیم صهیونیستی هستند و اشغالگران خود را مجاز به حمله به عراق ،لبنان ،سوریه و یمن می دانند. اظهارات نتانیاهو درباره پذیرفتن مسئولیت این عملیات اطلاعات جدیدی در اختیار ما نگذاشت و اگر نخست وزیر چنین تصمیمی بگیرد پاسخ ملت عراق به سفارت امریکا و دیگر پایگاه های امریکا قاطع خواهد بود از این رو نسبت بدان بیمناک هستند.

جنگنده های خارجی،بادلائل واهی مانند داعش در حریم هوائی عراق فعالیت می کنند، با این وجود نخست وزیر با آنان جدی بود و زمانی که پرواز آنان ممنوع شد ثابت کرد ، اسرائیل با پوشش امریکا به پادگان ها حمله هوائی کرده است.

ما معتقدیم داعش تهدیدی برای همه منطقه است ، ما در عراق به برکت فتواهای آیت الله سیستانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران تهدید را به پیروزی تبدیل کرده و عراق را از تجزیه نجات دادیم و از گسترش داعش در منطقه جلوگیری کردیم و امروز نیز با تهدیدات دیگری روبرو هستیم بنابراین دولت باید بر روی ما سرمایه گذاری کند.

العالم: چرا در هیچ یک از بیانیه های دولت عراق درباره نقض حریم هوائی مستقیما به اسرائیل اشاره ای نشد ؟

فشارهای امریکا مشخص است، دولت نیز دارای روشهای دیپلماتیک خود است ما کار را به انان سپرده ایم ما دولت را برای صدور قطعنامه ای جهت اخراج نیروهای آمریکائی از عراق تحت فشار قرار می دهیم و هم اکنون توپ در زمین دولت است .

العالم: آیا نقض حریم هوائی عراق تکرار شده است؟

بله به دلائل زیاد از جمله حمایت سفارت امریکا و جنگنده ها تا ۸۴ ساعت پیش بر فراز پادگان صقر و نزدیک پایتخت در پرواز بود و به مسئولین، برای بررسی اهداف، اطلاع رسانی کردیم .

* اگر پادگان های الحشد الشعبی بار دیگر مورد حمله قرار بگیرد دولت در تنگنای بزرگی قرار می گیرد

العالم: چگونه می توان به مشکلات موجود برسر راه حفاظت از حریم هوائی عراق پرداخت ؟

من معتقدم عادل عبدالمهدی برای جلب تایید گروههای سیاسی جهت خرید سامانه اس ۴۰۰ ،گام های حساب شده ای بر می دارد و اگر شرایط همین طور باقی بماند از روسیه یا ایران خریداری می کنیم. اگر پادگان های الحشد الشعبی بار دیگر مورد حمله قرار بگیرد دولت در تنگنای بزرگی می افتد .

العالم: آیا در صورت هرگونه حمله بدان پاسخ خواهید داد ؟

ما به عنوان گروههای مقاومت سکوت نخواهیم کرد و روش هایی داریم و منتظر اقدامات سیاسی نمی مانیم اما با اطلاع دولت دست به کار می شویم.

زمان جنگ با داعش دولت در صدد خرید سلاح از همه کشورها برامد ،جمهوری اسلامی نیز پل هوائی نصب کرد و مهمات و سلاح طی چند روز برای دفع زودهنگام خطر از عراق، به فرودگاه بغداد رسید که به حساب ایران نوشته ایم برخلاف برخی از کشورها که می خواستند سلاح را ۶ ماه بعد تحویل دهند و این یعنی ورود داعش به عراق که معلوم نبود چه اتفاقی ان زمان می افتاد .

العالم: پیش نویس قانونی از مدتهاپیش در مجلس عراق برای اخراج نیروهای امریکائی مطرح شد،سرنوشت آن به کجا ختم شد ؟

این موضوع بارها مطرح شد و بسیاری از ملی گرایان پارلمان با این طرح موافق هستند. جنگ با داعش پایان یافته و براساس آمار افزون بر ۲۰ هزار نیروی امریکائی درعراق حضور دارند . عراق به این شماراز افراد نیاز ندارد زیرا دولت عراق از شمار مشاوران نظامی آمریکائی اطلاع دارد که ماموریتشان نیز مشخص است و دارای سقف مشخصی هستند. اما حضور گسترده آنان در بیش از ۱۱ پایگاه نظامی نقض حریم این کشور است، هزینه نگاهداری جنگنده های اف ۱۶ که عراق از امریکا اورده سالیانه حدود ۶۰۰ میلیون دلار است که تاکنون نیز از انها هیچ استفاده ای نشده افزون بر آن تانک ها و دیگرمسائل است که ثروت عراق را می بلعد و بنابراین پارلمان باید تصمیم گیری کند.

العالم: آیا احتمال مخالفت با این طرح وجود دارد؟

به نظر من شماری از مشاوران را باقی نگاه دارند و نه این تعداد زیاد از امریکائی ها که به بهانه آموزش، عراق را اشغال کرده اند.

* حشدالشعبی با تهدیدات داخلی و خارجی روبروست

العالم: سخن از فشارهای امریکا بر دولت عراق برای منحل کردن الحشد الشعبی است چقدر صحت دارد و موضع دولت چیست؟

الحشد الشعبی با تهدیدات داخلی و خارجی روبروست و امروزه از پایه های مقاومت است که برای امریکا و اتباع آن خوشایند نیست.

نخست وزیر ژاپن در دیدار با آیت الله خامنه ای حامل پیام هایی بود که یکی از آن درخواست هایی که مطرح شد بحث انحلال الحشد الشعبی بود که ما شنیدیم ایشان حامی الحشد الشعبی بودند.

در ۴ سال جنگ با داعش با حوادث زیادی مانند انتحاری ها و بمب گذاری ها مواجه شدیم که اگر برکت خون شهدا و فتوای آیت الله سیستانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران و روحیه مبارزاتی ما نبود مساله به گونه ی دیگری تمام می شد.

* امکان ندارد به آمریکا اجازه دهیم از عراق و پایگاه هایش برای حمله به ایران استفاده کند

العالم: موضع گیری الحشد الشعبی نسبت به تنش های حاصل میان ایران و امریکا در منطقه و درگیری با رژیم صهیونیستی از طریق نیروهای مقاومت چیست؟

در خصوص رژیم صهیونیستی باید گفت اقدامات نتانیاهو مربوط به وضعیت انتخاباتی است و نظرسنجی ها بیانگر این است که سخنرانی وی پس از عملیات اخیر مقاومت در اویویم در کاهش محبوبیت وی تاثیر داشته، از این رو در صدد این است با دو مساله انتخابات و وارد کردن امریکا در درگیری با مقاومت و تسلط بر مرزها برای جدا کردن کشورهای مقاومت از یکدیگر، معادلات را بر هم بزند.

نتانیاهو با این درگیری اعلام کرده که پادگان های الحشد الشعبی بازوی ایران و پادگان های سوریه، لبنان و یمن هدف اشغالگران است واقعیت حاکی است در ۵ جبهه نمی تواند مبارزه کند.

نیروهای مقاوت می گویند وضعیت ما عالی است و قادر به ناکام گذاردن این طرح هستیم و الحشد الشعبی و گروههای مقاومت هر زمانی که از آنان درخواست شود ، آماده پاسخ دادن هستند ،در صورت درگیری ایران و امریکا ما با ایران خواهیم بود و امکان ندارد به امریکا اجازه دهیم از عراق و پایگاههایش برای حمله به ایران استفاده کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=294074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر