5

توانایی ها و پیشرفتهای نیروهای مسلح در طراحی و ساخت خودروهای تاکتیکی و تهاجمی

  • کد خبر : 2951
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۵

افق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، امروز به مدت شش ساعت و نیم از دستاوردهای تحقیقاتی نیروهای مسلح در نمایشگاه جهاد علمی – اقتدار دفاعی بازدید کردند. رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به نمایشگاه در محل یادمان شهدا، […]

افق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، امروز به مدت شش ساعت و نیم از دستاوردهای تحقیقاتی نیروهای مسلح در نمایشگاه جهاد علمی – اقتدار دفاعی بازدید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به نمایشگاه در محل یادمان شهدا، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند و برای آنان علو درجات مسئلت کردند.

در این نمایشگاه بیش از سیصد دستاورد علمی، فناوری و محصولات دفاعی ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع، از فضا تا کف دریا به نمایش گذاشته شده بود.

دستاوردهای علمی ـ فناوری و محصولات دفاعی در زمینه سامانه های پدافند هوایی، هواپیما، بالگرد و پرنده های بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، انواع رادارهای پیشرفته دو بعدی و سه بعدی، سامانه پیشرفته ارتباطات امن و پایدار، تجهیزات جنگ الکترونیک و مقابله با جنگ الکترونیک، سامانه های جنگ سایبری، انواع شبیه سازهای پیشرفته و دستاوردهای پزشکی دفاعی، از بخشهای اصلی این نمایشگاه بود.

فرمانده کل قوا همچنین از توانایی ها و پیشرفتهای نیروهای مسلح در طراحی و ساخت خودروهای تاکتیکی و تهاجمی سبک با قابلیت رمل نوردی، خودروهای زرهی سبک چند منظوره، ساخت و ارتقاء انواع موشکهای هوشمند سطح به هوا، سطح به سطح و هوا به سطح دیدن کردند.

همچنین جوانان با استعداد بسیجی، توانایی های خود را در زمینه های لیزر، شناورهای زیر سطحی، و آنتن های نانو عرضه کرده بودند.
در این نمایشگاه بخشهای متنوعی از دستاوردهای بخش فناوری اطلاعات، صدور اسناد الکترونیکی امن، و نیز تجهیزات کنترل الکترونیک مرزها، جاده ها و راهها ارائه شده بود.

بخش دیگری از نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی نیروهای مسلح درباره توانایی موشکی جمهوری اسلامی ایران بود.

در این بخش انواع موشکهای دوربردِ زمین به زمین از جمله موشک سجیل با برد ۲۰۰۰ کیلومتر، موشک قیام با برد ۷۵۰ کیلومتر و انواع موشک فاتح با بردهای مختلف به نمایش در آمده بود.

انواع موشکهای بالستیک با سوخت جامد و مایع، موشکهای پدافند هوایی، موشکهای زیرآبی و موشکهای ضد کشتی بخش دیگری از توانایی های موشکی ایران اسلامی است.

در این نمایشگاه همچنین بخشی به انواع موشکهای ماهواره بر و ماهواره ها اختصاص داده شده بود.

نمایش موشکهای ماهواره بر سفیر امید و رصد و برنامه های آینده و آزمایشگاههای سازه و سیستم های فضایی از جمله قسمت های این بخش از نمایشگاه بود.

مجموعه این دستاوردهای علمی در مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی، اعضای هیات علمی دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بازدید از دستاوردهای جهاد علمی و اقتدار دفاعی نیروهای مسلح، در سخنانی، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه پرمغز و پرمضمون، تحقیقات را پایه اساسی برای تولیدات جدید دانستند و تأکید کردند: مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح باید حرکت رو به جلوی خود را با قدرت و عمق و شتاب بیشتری ادامه دهند.

ایشان با تأکید بر اینکه وجود مراکز تحقیقاتی متعدد در سازمانها و بخشهای مختلف نیروهای مسلح مفید است، خاطرنشان کردند: کارهای مراکز تحقیقاتی باید مکمل یکدیگر باشند تا از موازی کاری و هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی جلوگیری شود.

فرمانده کل قوا تأکید کردند: نباید در تحقیقات فقط محصول محوری مد نظر باشد بلکه مراکز تحقیقاتی باید سطح دانش و فناوری را نیز بالا ببرند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تقویت مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح و همچنین حمایت از نخبگان و محققان افزودند: مراکز تحقیقاتی حتماً باید در چارچوب ضوابط خود با دانشگاهها همکاری علمی داشته باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: هدف اصلی از تولید سلاح در جمهوری اسلامی ایران، هدفی دفاعی و مقابله با دشمنان زورگو است، در حالیکه در غرب هدف اصلی تولید سلاح، تجارت و افزایش ثروت سردمداران کارخانجات و کمپانی های تسلیحاتی است.

ایشان در پایان تأکید کردند: با همت و تلاشی که در نیروهای مسلح مشاهده می شود، تحریم ها بی اثر و به ضرر دشمنان ملت ایران، خواهد شد.

همچنین نماز و ظهر عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه دستاوردهای جهاد علمی و اقتدار دفاعی اقامه شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2951

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر