2

پیشنهاد آمریکا به ایران برای گفتگو درباره اتباع بازداشتی

  • کد خبر : 295363
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴

یک مقام آمریکایی مدعی شده دولت این کشور به مقام‌های ایران پیشنهاد دیدار برای رایزنی درباره اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران را داده است.

یک مقام آمریکایی مدعی شده دولت این کشور به مقام‌های ایران پیشنهاد دیدار برای رایزنی درباره اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران را داده است.

به گزارش افق انلاین ، یک مقام وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه گفته ایالات متحده برای رایزنی درباره سرنوشت اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران به مقام‌های ایران پیام داده است.

این مقام آمریکایی به شرط عدم افشای نام گفت: «ما پیشنهاد داده‌ایم با ایرانی‌ها [بر سر این موضوع]ملاقات کنیم؛ همان‌طور که رئیس‌جمهور [دونالد ترامپ]هم چنین پیشنهادی را مطرح کرده است.»

مقام مورد استناد رویترز همچنین مدعی شده دولت آمریکا مدتی قبل‌تر در سال جاری میلادی نامه‌ای برای ایران ارسال کرده است. وی گفت: «مدتی قبل‌تر، امسال نامه‌ای ارسال کردیم که به دست آن‌ها رسید.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایالات متحده قبل از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تلاش تازه‌ای برای اطمینان از آزادی اتباع بازداشتی خود در ایران انجام داده یا خیر گفت: «آن‌ها می‌دانند کجای کار هستیم.» مقام آمریکایی در ادامه گفت: تلاش‌های آمریکا ادامه‌دار بوده است.

مقام آمریکایی همچنین تصریح کرد: «لازم است شاهد نشانه‌های حسن نیت باشیم؛ ما منتظر مانده‌ایم که آن‌ها برخی از گروگان‌های ما را که به موجب برجام باید آزاد می‌شدند، بازگردانند.»

فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=295363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر