2

ترور یکی از نزدیکان آیت‌الله جنتی در هیئت اعزامی به بغداد+عکس

  • کد خبر : 2957
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۰ - ۸:۱۳

در حمله تروریستی به هیات نفتی جمهوری اسلامی ایران در بغداد دو تن از ماموران محافظ عراقی هیات زخمی شد.   گزارش‌ها حاکی است علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت ایران و مدیر عامل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی که از نزدیکان آیت الله جنتی به شمار می رود، و هیئت همراهش در عراق هدف حمله افراد […]

در حمله تروریستی به هیات نفتی جمهوری اسلامی ایران در بغداد دو تن از ماموران محافظ عراقی هیات زخمی شد.

 

گزارش‌ها حاکی است علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت ایران و مدیر عامل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی که از نزدیکان آیت الله جنتی به شمار می رود، و هیئت همراهش در عراق هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته‌اند، اما به هیچ ‌یک از اعضای این هیئت آسیبی نرسیده است. 

این هیئت پنج نفره ایرانی به سرپرستی علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت، با هدف گفت‌و‌گو برای صادرات سوخت به عراق رفته بودند که روز چهارشنبه هدف «حمله تروریستی» قرار گرفتند.

هیئت مزبور پس از مذاکره با مقامات وزارت نفت عراق در حالی که عازم ساختمان وزارت برق این کشور بودند در حومه شهر بغداد هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفتند، اما آسیبی ندیدند.

ضیغمی به خبرگزاری مهر گفته است که بر اثر این حادثه تروریستی دو مأمور محافظ عراقی مورد اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از عراق، هنوز هیچ گروهی رسما مسئولیت این حمله به هیئت ایرانی را بر عهده نگرفته است.

روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده است که این هیئت ایرانی هم اکنون «در سلامت کامل» هستند و هیچ مشکلی برای آنان به وجود نیامده است و «مذاکرات مقام‌های دو کشور ادامه یافته و قراردادهای مربوط به فروش فرآورده‌های نفتی ایران به نیروگاه‌های عراق به امضا رسیده است».

خبرگزاری مهر هدف از حضور این هیئت در عراق را مذاکره برای امضا قراردادهای بلندمدت صادرات گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی اعلام کرده و افزوده است که پیش‌بینی می‌شود در صورت توافق نهایی بین مسئولان دو کشور به طور متوسط روزانه سه میلیون لیتر گازوئیل برای تأمین نیروگاه‌های برق عراق به این کشور همسایه صادر شود.

به گفته معاون وزیر نفت، در جریان این دیدار یک قرارداد یک‌ساله با عراق برای صادرات روزانه یک و نیم میلیون لیتر گازوئیل به امضا رسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر