2

علم‌الهدی:ما آغاز جنگ را جشن می‌گیریم نه پایان آن را /اعرافی:ریشه فساد در غفلت مسئولان است/عبادی‌زاده: مشروب‌خواران را بایکوت کنید

  • کد خبر : 296223
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

خطبای نماز جمعه این هفته مشهد، قم و هرمزگان در خطبه های خود به مباحثی چون مراسم راهپیمایی اربعین، هفته نیروی انتظامی، تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران و …پرداختند.

علم‌الهدی:ما آغاز جنگ را جشن می‌گیریم نه پایان آن را /اعرافی:ریشه فساد در غفلت مسئولان است/عبادی‌زاده: مشروب‌خواران را بایکوت کنید

خطبای نماز جمعه این هفته مشهد، قم و هرمزگان در خطبه های خود به مباحثی چون مراسم راهپیمایی اربعین، هفته نیروی انتظامی، تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران و …پرداختند.

به گزارش افق آنلاین ، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه حرم رضوی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت:از ایثارگری‌های خالصانه غیوران و دلیرمردان نیروی انتظامی از مراحل فرماندهی تا کارگزاری، کمال تشکر را داریم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی بزرگترین محور قدرت از نظر اتکای مردم در جریان‌های مختلف زندگی اعم از مسائل امنیتی و سایر گرفتاری‌ها و نقطه امید است. وجود عزیران خدمتگذار نیروی انتظامی در منظر مردم این است که حرکت اتومبیل‌های آنها در خیابان‌ها برای مردم ما یک ابزار آرامش بخشی است.  آن هنگامی که افراد در خانه خودشان آرمیده‌اند و از داخل ساختمان این شعاع گردان‌های روی اتومبیل به چمشان آنها می‌خورد خواب راحت و آرامی دارند.

اهم اظهارات وی را به نقل از ایلنا بخوانید؛

*در مساله سالروز دفاع مقدس نکته‌ای را باید عرض می‌کردم اما هفته گذشته توفیق ادای وظیفه نداشتم لذا امروز عرض می‌کنم. همه جا در همه کشورهای دنیا رسم است سالروز جنگ را جشن می‌گیرند اما سالروز پایان جنگ چون جنگ ویرانگر است و تلخ است و وقتی تمام شد جشن می‌گیرند که از ویرانی، کشتار، خسارت، درد و داغ نجات پیدا کردند اما در نظام مقدس ما سالروز پایان دفاع جنگ گرفته نمی‌شود بلکه سالروز آغاز جنگ را گرامی می داریم.

* ۸ سال دفاع مقدس برای ما بنیان عظیم سازندگی، عزت و راهبرد آموزشی است. شما بعد سه نسل تابلوی شفافی از رزمنده دفاع مقدس می‌بینید و حججی در صحنه دفاع از اهل بین ظهور پیدا می کند. دفاع مقدس برای ما نقطه سرآغاز آموزشی و راهبردی مقاومت و عزت است.

ریشه فساد در غفلت و بی توجهی مسؤولان است

آیت الله علیرضا اعرافی هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به در پیش بودن اربعین سالار شهیدان اظهار کرد: در روزگار ما اربعین و پیاده روی اربعین به یک نماد عزت، عظمت و شکوه اسلامی مبدل شده است.

وی با بیان اینکه امروز اربعین به جریان عبادی و تمدن ساز و تراسننده دشمنان امت اسلام تبدیل شده است، گفت: این حرکت نشان داد که انقلاب اسلامی گفتمانی جریان ساز در دنیای معاصر بوده و عاشورا زنده و پایدار است

اهم اظهارات وی را به نقل از فارس بخوانید؛

*دولت و مسؤولان عراق باید برای رفع گرفتاری این ملت تلاش کنند ولی در آستانه اربعین دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهد دو ملت ایران و عراق را از یکدیگر جدا کرده و حماسه اربعین شکل نگیرد. اگر حشدالشعبی و جریان مقاومت اسلامی نبود امروز ملت عراق هم اشغال را دیده و هم تحت تصرف داعش بود؛ این مقاومت اسلامی بود که جریان مقاومت را در برابر داعش، اسرائیل و سعودی‌ها راه اندازی کرد.

*ریشه فساد در غفلت و بی توجهی مسؤولان وجود دارد، اساس فسادها و مشکلات در کار مسؤولان ریشه دارد و دیگران از غفلت‌ها و بی‌توجهی ها استفاده می‌کنند؛ نظام جمهوری اسلامی مبتلا به فساد سیستمی نیست ولی نمونه‌های فساد موجود آزاردهنده است. همه باید هوشیار و دقیق بوده تا پیرامون ما فساد شکل نگیرد؛ اگر چنین شود فاجعه بزرگی است و این مسائل برای ملت ایران قابل قبول نیست. باید همه همکاری کنند تا ریشه فساد، اختلاس و دست اندازی به اموال عمومی خشکانده شود.

مسئولین به وضعیت دشوار مردم رسیدگی کنند

حجت‌الاسلام والمسملین محمد عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان نیز در جمع نمازگزاران بندرعباس، گفت: جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که مشروبات الکلی یک حرام مسلم و در بین گناهان کبیره قرار دارد.انسان‌های مشروب‌خوار باید در جامعه منزوی و بایکوت و زندگی بر آنان سخت شود و این فشار روانی است که باید بر مشروب‌خواران در جامعه اسلامی اعمال شود.

اهم اظهارات وی را به نقل از ایسنا بخوانید؛

* بندگان خداوند به تبعیت از پروردگار باید مشروب‌خوار را در جامعه تحریم کنند، مشروب‌خوار با دست خودش عقل را در زمان مستی تعطیل می‌کند،عقل مضرات مشروبات الکلی چه در بعد جسمانی، چه روحی و چه روانی را عنوان می‌کند و در نقل هم به این موارد پرداخته می‌شود پس باید انسان عاقل به این مهم عمل کند.

*دولت به دنبال تحقق یک آرزوی عملی است و آن بستن بودجه کشور بدون اتکا محاسبه درآمد فروش نفت است. این موضوع یعنی پیروزی ملی و حرکتی برخاسته از فشار حداکثری دشمنان.

* تراز صادرات کشور رو به افزایش است و این یعنی محاسبات دشمنان شکست‌خورده است، التماس دشمن برای مذاکره با مسئولان کشورمان نشان از شکست خوردن فشار حداکثری دشمنان است و این مقاومت مردم بود که اینچنین دستاوردی را به همراه داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=296223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر