2

چشم امید «لیکود» به «لیبرمن»/ نگرانی اسرائیل از تبدیل شدن به سرنوشت دیگر همپیمانان آمریکا

  • کد خبر : 297711
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱

حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو به نقش آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق و رئیس حزب موسوم به اسرائیل خانه ما برای به شکست کشاندن تشکیل دولت جدید این رژیم پس از عقب نشینی نتانیاهو دل بسته است.

چشم امید «لیکود» به «لیبرمن»/ نگرانی اسرائیل از تبدیل شدن به سرنوشت دیگر همپیمانان آمریکا

به گزارش افق آنلاین ، برای اولین بار از بیش از یک دهه پیش، یک شخصیت اسرائیلی جدید به فرصت تشکیل دولت دست یافته است، آن هم پس از آنکه بنیامین نتانیاهو به رووین ریولین رئیس این رژیم اعلام کرد که در تشکیل دولت شکست خورده است.

پایگاه عبری والاه در اشاره به مامور شدن بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت در پی ناکامی نتانیاهو نوشت از سال ۲۰۰۹ میلادی که نتانیاهو نخست‌وزیری را به دست گرفت، وی در انتخابات به عنوان پیروز یاد می‌شد و بلافاصله از سوی رئیس اسرائیل مامور تشکیل دولت می‌شد، به همین سبب شخص دیگری وجود نداشت که نامزد تشکیل دولت شود.

«باراک رابید» تحلیلگر مسائل سیاسی کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد یکی از مفاهیم مربوط به بازگرداندن ماموریت تشکیل دولت به رئیس اسرائیل از سوی نتانیاهو، مسئله روانی است، بسیاری در صحنه سیاسی اسرائیل این نظر را داشتند که نتانیاهو یک جادوگر سیاسی و رئیس همیشگی دولت است که آن را در انحصار خود قرار داده است، این نظریه ضربه خورده است.

این رسانه افزود بیانیه صادره از دفتر ریولین(رئیس رژیم صهیونیستی) مبنی بر اینکه مسئول این دفتر نزد روسای احزاب خواهد رفت تا تصمیم ریولین برای موکول کردن ماموریت تشکیل دولت به بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) به اطلاع آنها برساند و اینکه وی بر اساس قانون مهلت ۲۸ روزه برای تشکیل دولت دارد.

بر اساس قانون رژیم صهیونیستی، ریولین باید در خلال سه روز به یک عضو دیگر کنست موکول کند یا به رئیس کنست ابلاغ کند که امکان دستیابی به تشکیل دولت وجود ندارد.

این رسانه رژیم صهیونیستی افزود نتانیاهو از طریق نوار ویدئویی که در صفحه شخصی خود در فیسبوک و توئیتر منتشر کرد، گفته بود از زمانی که ماموریت به من واگذار شد بدون خستگی و آشکارا و علنا برای تکشکیل دولت وحدت فراگیر تلاش کردم، این چیزی است که مردم می‌خواهند و این چیزی است که اسرائیل خواهان آن است، طی هفته‌های گذشته تمام تلاش‌های خود را به کار گرفتم تا بنی گانتس را پای مذاکرات بکشانم، ولی متاسفانه او نپذیرفت، وی پیشنهاد رئیس(ریولین) را هم پس از نشست با من نپذیرفت و پس از آن با اعزام تیم مذاکراتی‌اش و سرانجام با بررسی توافقی که پیشنهاد دادم، مخالفت کرد.

به موازات این تحولات، شماری از سران حزب لیکود تصریح کردند که سناریوی رعب و وحشت این است که دولت اقلیت نه برای اینکه به وظیفه خود عمل کند، بلکه برای خارج کردن نتانیاهو از دفتر نخست وزیری شکل گیرد. این شخصیت‌ها گفتند مسئله از نظر نتانیاهو این است که آیا آویگدور لیبرمن رئیس حزب اسرائیل خانه ما اجازه تشکیل چنین دولتی را خواهد داد، بر اساس مسائل نظری، اگر اعضای حزب اسرائیل خانه ما در نشست رای گیری برای تشکیل چنین دولتی حضور نداشته باشند یا از رای دادن امتناع کنند، فقط رای منفی این حزب مانع بروز چنین وضعیتی خواهد شد، ولی لیبرمن تا کنون از متعهد شدن به اینکه چگونه عمل خواهد کرد، خودداری کرده است.

مسئول سابق موساد خواستار حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از «قسد» شد

«حاییم تومار» رئیس سابق بخش اطلاعات موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) خواستار حمایت تسلیحاتی این رژیم از گروه‌های مسلح کردی موسوم به قسد شده است، گروه‌هایی که مورد حمایت آمریکا قرار دارند. این مقام سابق رژیم صهیونیستی گفته است اسرائیل باید در خصوص سرنوشت کردها صریح و شفاف باشد، زیرا تغییرات رخ داده در منطقه و رفتاری که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیش گرفته و روابط اسرائیل با کردها همگی مستلزم هوشیاری بیشتر اسرائیل است.

وی افزود یک مسئله اساسی ممکن است در محیط پیراموی اسرائیل در پی عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شمال شرقی سوریه و به طور مشخص از مناطق کردی رخ دهد و شکی نیست که منصرف شدن ایالات متحده از منطقه در برابر دستاوردهایی که طرف دوم محقق می‌کند، اثرات خود را بر تغییرات اساسی که منطقه شاهد است، به جا می‌گذارد.

مسئول سابق موساد افزود نگاه به سکوتی که در ایالات متحده آمریکا بر موضوع اسرائیل حاکم شده، نگران کننده است، ترامپ خصمانه عمل می‌کند و از زمانی که برایش ثابت شد که بنیامین نتانیاهو قادر به تشکیل دولت نیست، گزینه قرار گرفتن در اردوگاه بازندگان را انتخاب کرد.

حاییم افزود این مسئله مهم است که اسرائیل موضع مشخصی در قبال مسئله کردها اتخاذ کند، تماس‌ها و ارتباطاتی از قدیم میان اسرائیلی‌ها و کردها برقرار بوده است، به خاطر اینکه هر کس در سمت اسرائیل با این موضوع مرتبط است، صدایش را بالا نمی‌برد، مرا ناراحت می‌کند، من به شما می‌گویم که اسرائیل می‌تواند به کردها کمک کند، زیرا آنها در نهایت به سلاح نیاز دارند. وی گفت اسرائیل می‌تواند دست به امور پیچیده‌ای در این بحران بزند، سرنوشت کردها با سرنوشت یهودیان گره خورده است و نادیده گرفتن این حقیقت درست نیست.

این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی افزود در اسرائیل سخن درباره نیاز به صحبت کردن با همپیمان جدیدی که بتوان به وی اعتماد کرد مانند ولادیمیر پوتین مطرح است، ما به طور مستمر با روس‌ها صحبت می‌کنیم، ولی اسرائیل خود را در حالت ضعف داخلی می‌بیند، پوتین دسوت ما نیست، زیرا او همیشه با اردوغان در حال حرف زدن است،در نهایت اسرائیل به ایجاد بازیگر بین المللی نیاز دارد که بتواند در هر لحظه‌ای که لازم باشد دخالت کرده و رویارویی نظامی فراگیری را مدیریت کند، البته باید بر این مسئله تاکید کرد که در سیاست برای هر چیزی باید بهایش را پرداخت کرد.

نگرانی اسرائیل از تبدیل شدن به سرنوشت دیگر همپیمانان آمریکا

خبر دیگر اینکه روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی از نگرانی‌های واقعی این رژیم از اینکه اسرائیل به سرنوشت برخی از همپیمانان آمریکا در منطقه دچار شود، پرده برداشت. این روزنامه نوشت ترامپف ارتش آمریکا را به مزدوران تبدیل کرده و در نتیجه اجرای معادله رئیس جمهوری آمریکا : حمایت در برابر پول بعید نیست.

این رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از منابع بلندپایه اقتصادی و مالی نوشت توقف کمک‌های آمریکا به اسرائیل فقط مسئله زمان است، از امروز به بعد و از همین امروز، واشنگتن به دریافت بهای اقتصادی هر کمکی که به اسرائیل ارائه می‌کند، خواهد پرداخت.

هاآرتص در گزارشی به این اشاره کرده ست که توافق ۲۰۱۹/۲۰۱۲۸ که بر ارائه کمک‌های سالیانه به اسرائیل از سوی آمریکا تصریح می‌کند و میزان آن حدود سه میلیارد و سیصد میلیون دلار است، خیلی سریع به زباله‌دان‌های تاریخ انداخته خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا درماه اکتبر سال گذشته از آغاز اجرای سند تفاهم میان ایالات متحده و اسرائیل خبر داده بود که ارزش کمک‌های امنیتی برای ۱۰ سال آینده به این رژیم را مشخص می‌کند.

کمک‌های آمریکا به اسرائیل،حدود ۱۵ درصد بودجه وزارت امنیت اسرائیل را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=297711

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر