1

شکایت یک نماینده مجلس از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه پیرو فوت یک مادر ۲۲ ساله

  • کد خبر : 297739
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۱۰

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی از تهیه نامه شکایت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و معاونت درمانی آن به کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد و گفت: باید چند عدد دستگاه تصفیه خون در هر مرکز استانی موجود باشد، اما چند ماهی است که این دستگاه در استان موجود نیست.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی از تهیه نامه شکایت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و معاونت درمانی آن به کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد و گفت: باید چند عدد دستگاه تصفیه خون در هر مرکز استانی موجود باشد، اما چند ماهی است که این دستگاه در استان موجود نیست.

روایت «خضری» از مرگ مادر باردار و جنینش پیرو بی‌کفایتی ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی/شکایت به کمیسیون اصل نود

افق انلاین ، رسول خضری از تهیه نامه شکایت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و معاونت درمانی آن به کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد.

وی با بیان اینکه متن این شکایت مربوط به مرگ و میر مادران باردار در آذربایجان غربی است، گفت: متاسفانه ۹ مهر ۹۸ یک خانم ۲۲ ساله‌ای که بارداری ۲۳ هفته و یک روزه داشت و به شدت اورژانسی بود به دلیل نبود دستگاه تصفیه خون به تبریز اعزام و متاسفانه این حرکت منجر به فوت مادر و جنینش می‌شود.

خضری با بیان اینکه این حادثه نشان از عدم احساس مسئولیت و بی‌کفایتی ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و معاونت درمان ایشان در تجهیز امکانات درمانی استان دارد، تصریح کرد: قاعدتا باید چند عدد دستگاه تصفیه خون در هر مرکز استانی موجود باشد، اما چند ماهی است که این دستگاه در این استان موجود نیست و ریاست دانشگاه علوم پزشکی ارومیه علی‌رغم تاکیدات فراوان پزشکان حاضر در استان، هیچ توجه به این مسئله نداشته و این دستگاه را خریداری نکرده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: چطور می‌شود در یک استان ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری رئیس دانشگاه علوم پزشکی آن و معاونت درمانش در زمینه تهیه این دستگاه اینقدر تعلل کرده باشند تا این مسئله منجر به فوت مادر و جنین­‌اش شود، البته موارد دیگری از این قبیل هم وجود دارد.

وی بیان داشت: مستندات این شکایت به کمیسیون اصل نود ارائه خواهد شد.

خضری بیان داشت: به نظر بنده هر کس به جای رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و معاونت درمان بود برای دلجویی از خانواده عزیزانی که جانشان را بدین صورت و به دلیل سهل‌انگاری و عدم احساس مسئولیت از دست داده‌اند، کاری می‌کرد. حتما وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید به این مسئله ورود پیدا کند.

میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=297739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر