3

آمارها نشان می‌دهد، فضای اقتصادی کشور رو به بهبود است

  • کد خبر : 298081
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

وزیر امور اقتصادی و دارایی روند تورم در کشور را امیدوارکننده دانست و گفت: اگرچه تورم ۴۸ درصد زیاد است، اما تورم نقطه به نقطه ۲۸ درصد است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه امسال واردات کالاهای اساسی ۲۲ درصد رشد داشته است، گفت: آمارها نشان می‌دهد، فضای اقتصادی کشور رو به بهبود است.

فضای اقتصادی کشور رو به بهبود است/ تورم سالانه ۴۸ درصد؛ نقطه به نقطه ۲۸ درصد

به گزارش افق انلاین ، فرهاد دژپسند عصر امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی اظهار داشت: آمارهای رشد تولید و اشتغال نشان می‌دهد که کارهای منتهی به بهبود و رفاه در جامعه انجام شده است.

وی تصریح کرد: شرایط اکنون نسبت به سال گذشته به گونه‌ای سازمان یافته است که آن تلاطم خوابیده و روندی با ثبات و رو به بهبود شکل گرفته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: گزار‌ش‌های امروز نشان می‌دهد که رشد غیرنفتی در سه ماه اول سال جاری ۰٫۴ درصد بود و در ۶ ماه سال نیز میزان مثبت بودنش بیشتر می‌شود.

دژپسند بیان کرد: آمارهای که از رشد تولید و اشتغال خراسان رضوی داده‌اند، نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌ها  در این استان است و یافته‌هایی را تایید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود فشارهای دشمن، در تابستان سال جاری ۸۴۰ هزار اشتغال ایجاد شده و در تجارت خارجی نیز آمار خوبی داریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در هفت ماه نخست سال جاری با وجود تحریم‌های همه‌جانبه، بیش از ۲۴ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم، یعنی ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد در این خصوص داشته‌ایم.

دژپسند عنوان کرد: صادرات غیرنفتی از نظر وزنی ۱۷ درصد رشد داشته که این رقم با توجه به فشارهای دشمن دارای اهمیت است.

وی افزود: واردات کالاهای اساسی ۲۲ درصد رشد داشته است و آمارها نشان می‌دهد، فضای اقتصادی کشور رو به بهبود است.

دژپسند بیان کرد: با توجه به اعلام نهاد بین‌المللی مسئول، رتبه ایران در فضای کسب‌ و کار به ۱۲۷ رسیده است، یعنی برای نخستین‌بار یک رتبه نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده‌ایم.

تورم سالانه ۴۸ درصد؛ نقطه به نقطه ۲۸ درصد

وزیر امور اقتصادی و دارایی روند تورم در کشور را امیدوارکننده دانست و گفت: اگرچه تورم ۴۸ درصد زیاد است، اما تورم نقطه به نقطه ۲۸ درصد است.

وی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی بیرون‌نگر برشمرد و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون‌زا و برون‌نگر است و قرار  نیست در مسیر توسعه درون‌زا حصار به درون کشور بکشیم.

دژپسند افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی از جامع‌ترین بسته‌هایی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، راه رسیدن به رونق را برخورداری ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌های کشور از توانمندی و پویایی لازم برشمرد و در خصوص خراسان رضوی گفت: رشد اشتغال و تولید در خراسان رضوی نشان داد که این استان در مسیر اقتصاد مقاومتی قابلیت الگو شدن برای سایر استان‌ها را دارد.

وی ادامه داد: این استان ظرفیت‌های خوبی در بخش معدن، باغ، زراعت و تجارت دارد که این‌ها  در آمایش سرزمین جزو فرصت‌های خوب تلقی می‌شوند.

دژپسند وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را مایه برکت برای استان دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های خراسان رضوی آستان قدس رضوی است که اعلام  آمادگی کردند ما را در رفع موانع کشور و توسعه آن یاری کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد درست اقتصادی است که مبانی آن بر مالیات استوار باشد و اداره کشور از طریق درآمد نفت سم است، گفت: باید با فرمولی جلوی فرار مالیاتی را بگیریم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=298081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر