1

مکانیسم مبادلات بشردوستانه آمریکا تله‌ای برای تحریم ایران است

  • کد خبر : 298095
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵

معمار تحریم‌های ایران معتقد است که مکانیسم مبادلات بشردوستانه آمریکا تله‌ای برای تحریم بیشتر ایران است.

مکانیسم مبادلات بشردوستانه آمریکا تله‌ای برای تحریم ایران است

به گزارش افق آنلاین ، وزارت خزانه داری آمریکا دیروز جمعه ادعا کرده بود که این وزارتخانه اقداماتی را برای حصول اطمینان از تامین کمک‌های انسان دوستانه به ایران همزمان با تداوم تحریم‌ها انجام می‌دهد.

در همین ارتباط خزانه‌داری آمریکا مدعی شده بود با هدف حمایت از مردم ایران، مجوز برخی اقدامات تجاری مجاز را صادر خواهد کرد، هرچند این وزارت خانه همزمان با پیگیری سیاست‌های ضدایرانی خود از تداوم تحریم‌ها خبر داده بود.

ادعای عوام فریبانه مکانیسم مبادلات بشردوستانه واشنگتن برای تهران در حالی مطرح می شود که المانیتور برخی از ابعاد شیادی مذکور از سوی دولت آمریکا را فاش کرده است.

در مقاله المانیتور در این باره آمده است: چندین کارشناس حوزه تحریم ها در دولت‌ های پیشین آمریکا اعلام کرده اند که مکانیسم شفاف سازی جدیدی که در مبادلات بشردوستانه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای ایران تدارک دیده شده بیش از تسهیل مبادلات بشردوستانه شامل صادرات غذا و دارو به ایران، به عنوان مکانیسمی به منظور جمع آوری اطلاعات برای دولت آمریکا است تا بتواند برای اعمال تحریم‌ های جدیدتر بسترسازی کند.

در ادامه این مقاله آمده است: «رایان اوتول» (Brian O’Toole) یکی از مقامات سابق دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: این مکانیسم کمکی به ایران نخواهد کرد و در واقع احتمالا شرایط را بدتر می‌کند. به نظر می‌رسد این اقدام تلاش می‌ کند تا اروپایی‌ها را به چالش بکشد.

المانیتور در ادامه به نقل از «ریچارد نفیو» معمار تحریم‌های ایران می افزاید: اعلام مکانیسم شفاف سازی مبادلات بشردوستانه در بیانیه وزارت خزانه‌ داری آمریکا  با عناوین پولشویی در واقع تردیدها را به تله تحریم‌ ها بیشتر می‌ کند.

«ریچارد نفیو» در این خصوص  می افزاید: در قالب اطلاعات جمع‌ آوری شده اجرای بند ۳۱۱ من به شخصه بیش از آنکه فکر کنم که این مکانیسم یک کانال مبادلات غذایی و دارویی است، در این باره تردید دارم که مکانیسم مذکور به منظور جمع‌ آوری اطلاعات و فراهم کردن شرایط برای اعمال تحریم‌ های بیشتر برای آمریکا به شمار می رود.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=298095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر