6

فوتبال تهران اسیر مهندسی انتخابات/ پایتخت در چالش چسبیده‌ها!

  • کد خبر : 298425
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

برگزاری انتخابات ریاست هیئت فوتبال تهران به یک چالش برای فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.

به گزارش افق انلاین ، برگزاری انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان تهران در هفته‌های اخیر به یکی از چالش‌های مهم بین فدارسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تبدیل شده است.

این انتخابات که از زمان معرفی نامزد‌ها حواشی زیادی اطراف آن وجود داشته پس از تائید ۱۳ نفر به نام‌های حبیب الله ابولحسن شیرازی، مهدی ملک آبادی، علیرضا یزدانی، بهزاد عباسی، علی ایلیکا، حسین صالح، مجید کیومرثی، اسماعیل گودرزی، علی اصغر زرگر، غلامرضا سعادتی زهرائی، ابولفضل خداقلی پور، حسین خبیری و نیما نکیسا قرار بود ۱۴ شهریور برگزار شود، اما در فاصله یک روز مانده تا برگزاری این انتخابات به دلیل اینکه رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان تهران با غیر قانونی اعلام کردن هرگونه تغییر در اعضای این مجمع و اینکه طبق اساسنامه دبیر مجمع باید بین ۷ تا ۱۵ روز قبل از برگزاری آن فهرست افراد حاضر در مجمع را به نامزد‌های انتخاباتی ارسال کند، اقدام عباس تیموری (دبیر هیئت فوتبال تهران) برای تغییر در اعضای مجمع (حذف حیدر بهاروند، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به دلیل ساکن نبودن در تهران، حذف نماینده تیم بانوان ستارگان ورامین و اضافه کردن نماینده هیئت فوتبال جنوب شرق) را خلاف اساسنامه دانسته و در نهایت با پیگیری هایش مهدی تاج را مجبور کرد انتخابات را لغو کند.

پس از این اتفاق رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد تا مشخص شدن تاریخ جدید برای برگزاری مجمع، حبیب الله ابوالحسن شیرازی، رئیس هیئت فوتبال تهران به عنوان سرپرست به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این موضوع تنش بین فدراسیون و وزارت ورزش را افزایش داد تا جایی که سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای را به سئول نشین‌ها ارسال کرده و در آن قید کرد که ادامه کار فردی که به عنوان نامزد قرار است در دوره آتی انتخابات شرکت کند ایراد قانونی دارد، اما فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد طبق ماده ۲۱ اساسنامه هیئت‌های استانی اگر بنا به هر دلیلی پس از مهلت مقرر، برگزاری انتخابات به تاخیر بیفتد، رئیس فدراسیون فوتبال می‌تواند فردی را برای اداره امور در هیئت فوتبال انتخاب کند.

البته فدراسیون در شرایطی به این اساسنامه استناد می‌کند که اساسنامه مذکور جای تصویب در مجمع فدراسیون فوتبال، در هیئت رئیسه آن تصویب شده است.

در طول ماه‌های اخیر نامه‌های زیادی به فدراسیون فوتبال درباره رفع ایراد و ابهام‌های قانونی برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال تهران ارسال شده است.

ابتدا محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان پس از دریافت نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره ایراد‌های موجود در برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست هیئت فوتبال تهران مانند استناد به اساسنامه هیئت‌های استانی مصوب هیئت رئیسه فدراسیون، ادامه فعالیت رئیس هیئت پس از اتمام دوره ۴ ساله و انجام نشدن ثبت نام از متقاضیان ریاست هیئت فوتبال به دنبال گذشت ۸ ماه از این دوره از سوی دبیرمجمع، در تاریخ ۱۳ شهریور این نامه را به مهدی تاج ارسال می‌کند.

پیرو نامه داورزنی به تاج، رضا گل محمدی هم این نامه را به عباس تیموری دبیر هیئت فوتبال تهران و دبیر مجمع ارسال می‌کند.

روز ۱۴ شهریور ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال نامه‌ای به رضا گل محمدی ارسال کرده و با پذیرش ابهام‌های قانونی اساسنامه هیئت‌های استانی اعلام می‌کند با توجه به اینکه تمامی هیئت‌های فوتبال زیر نظر فدراسیون و مطابق با اساسنامه هیئت فوتبال استان‌ها فعالیت می‌نمایند، استان تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این نامه با پاسخ مدیرکل ورزش و جوانان تهران همراه می‌شود و او ضمن غیرقانونی خواندن ادامه فعالیت حبیب الله شیرازی در هیئت تهران به عنوان سرپرست، از رئیس فدراسیون فوتبال می‌خواهد نسبت به معرفی سرپرست جدید و برگزاری انتخابات اقدام عاجلی به عمل آورد.

متن نامه گل محمدی: «دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال، بدین وسیله اشعار می‌دارد قبول ایراد قانونی نامه سربازرس محترم بازرسی کل امور ورزش و جوانان از سوی آن فدراسیون محترم، دلالت بر خواست قانونی این اداره کل مبنی بر لزوم معرفی سرپرست هیئت پس از پایان مهلت چهارساله است؛ لذا با عنایت به کاندیدا شدن آقای شیرازی، ریاست محترم سابق هیئت و لزوم ارائه فرصت‌های برابر برای کلیه داوطلبین خدمت در هیئت، درخواست می‌شود نسبت به معرفی سرپرست هیئت با صلاحدید آن فدراسیون محترم و برگزاری انتخابات ریاست هیئت تهران اقدام عاجل صورت پذیرد. بدیهی است عدم اقدام آن فدراسیون و موکول نمودن آن به اصلاح اساسنامه از نظر این کل به صلاح نبوده و از آنجایی که اساسنامه هیئت فوتبال به تصویب مجمع نرسیده است ادامه حضور نامبرده در رأس هیئت مغایر با قانون تلقی گردیده و حتی تأیید اساسنامه نیز، عطف به ماسبق نمی‌گردد که امید است با دستور و درایت جنابعالی به حق قانونی جامعه بزرگ فوتبال استان تهران محقق گردد.»

به نظر می‌رسد تلاش و پیگیری فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج برای باقی ماندن شیرازی در مسند ریاست هیئت فوتبال با وجود اذعان سرپرست دبیرکلی فدراسیون به موجه نبودن اساسنامه هیئت‌های استانی استان تهران از ۲ حالت خارج نیست. یا او سعی دارد با حفظ شیرازی که در جایگاه عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ هم فعال است، انتخابات استان تهران و تغییر اساسنامه هیئت‌های استانی را تا زمان برگزاری مجمع آتی فدراسیون که تاریخی هم برای آن اعلام نشده به تعویق اندازد و به نوعی دست به مهندسی انتخابات بزند تا در صورت فراهم شدن حضور مجددش در انتخابات فدراسیون، رای شیرازی را به سود خودش داشته باشد یا تاج و سایر همکارانش بیم دارند با تن دادن به دستور‌های مسئولان اداره کل ورزش و جوانان پایتخت و وزارت ورزش، اقدامی که برای ادامه فعالیت رئیس هیئت برخی استان‌ها پس از اتمام دوران تصدی شان انجام داده اند به صورت یک تخلف بزرگ مطرح شود.

با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور هرچه سریع‌تر باید اساسنامه هیئت‌های استانی تغییر کرده و از مجمع فدراسیون مصوبه بگیرد. شاید برگزاری مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال راهی برای خارج شدن از این شرایط سخت باشد.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=298425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر