2

آشتیانی: رفتار مدیران استقلال و پرسپولیس پوپولیستی است

  • کد خبر : 298727
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

امیررضا واعظ آشتیانی مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال تهران گفت: باید مشخص شود پول خرید بازیکنان خارجی از چه منبعی تامین می‌شود و این بازیکنان با چه معیاری جذب می‌شوند که کیفیت لازم را ندارند.

Image result for ‫امیررضا واعظ آشتیانی‬‎

به گزارش افق انلاین ، امیررضا واعظ آشتیانی در ارتباط با معضلاتی که خرید بازیکنان خارجی و بدهی‌های سرخابی‌های پایتخت به دنبال دارد، اظهار داشت: باید به طور شفاف مشخص شود پول خرید بازیکنان خارجی از چه منبعی تامین می‌شود و این بازیکنان با چه متر و معیاری جذب می‌شوند، چون اکثر آن‌ها کیفیت لازم را ندارند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت مالی این دو باشگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه باشگاه‌ها شفافیت مالی ندارند و خودشان هم تکلیف هزینه‌ها و درآمدهای‌شان را نمی‌دانند. اصلا نظارتی وجود ندارد و وزارت ورزش نمی‌داند چه اتفاقاتی در استقلال و پرسپولیس می‌افتد. وقتی حسابرسی صورت نمی‌گیرد و جلسات مجمع برگزار نمی‌شود، بدهی باشگاه‌ها هم به صورت شفاف ارائه نخواهد شد.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال تهران پیرامون عملکرد مالی دو باشگاه بزرگ پایتخت تصریح کرد: اگر حسابرسی انجام می‌گرفت و نتیجه آن مشخص می‌شد، وزارت ورزش می‌دانست استقلال و پرسپولیس چقد بدهی دارند. به صورت کلی نظارتی وجود ندارد به خصوص در بحث خرید بازیکنان که بی‌محابا عمل می‌شود و هزینه این کار‌ها از کجا پرداخت می‌شود؟ از بیت المال.

وی در مورد عملکرد مدیران استقلال و پرسپولیس گفت: هر مدیری می‌آید اصلا توجهی به منافع باشگاه ندارد و فقط به دنبال رفتار‌های پوپولیستی است. خرید بازیکنان خارجی در استقلال و پرسپولیس به صورت هندوانه دربسته است و اصلا مشخص نیست بازیکنی که قیمت آن ۸۰ هزار دلار بوده چگونه به یک‌باره به ۵۰۰ هزار دلار رسیده است. چرا بازیکنی که فصل قبل ۵۰۰ ملیون تومان گرفته فصل بعد دو میلیارد می‌گیرد؟ انگار در فوتبال ایران هیچ متر و معیاری برای سنجش بازیکن و سرمربی، ایرانی و خارجی وجود ندارد. به همین دلیل بازیکنان خارجی بدون هیچ سنجشی خریداری می‌شوند.

واعظ آشتیانی درباره سایر معضلات مدیریتی فوتبال ایران افزود: مشکل دیگر ما این است که به بازیکن، به عنوان هزینه نگاه می‌شود در حالی که در فوتبال دنیا، بازیکن سرمایه است و از آن درآمد کسب می‌شود. این اتفاقات رخ می‌دهد، چون ورزش ما دولتی است، ولی مدیران آن توانمند نیستند. متاسفانه برخی مدیران متعهد نیستند و هیچ قید و بندی به بیت المال ندارند. آن‌ها بازیکنان خارجی جذب می‌کنند که کیفیت ندارند و مبالغ آن‌ها هم نجومی است. سرانجام خرید بازیکنان بی‌کیفیت هم این است که بخشی از پول‌شان را می‌گیرند و برای بخشی که نگرفته‌اند به فیفا شکایت می‌کنند و مبالغ سنگین و محرومیت روی دست باشگاه می‌گذارند. این مدیران، هیچ تاوانی برای تصمیمات اشتباهی که می‌گیرند، نمی‌دهند و همه هزینه آن را بیت المال می‌دهد.

وی در پایان در ارتباط با خرید بازیکنان خارجی در زمان مدیریت خود گفت: هنگامی که من مدیر استقلال بودم تنها یک بازیکن خارجی خریداری شد که رینالدو، هافبک تیم ملی پرو بود. او دو فصل در استقلال بود و بعد از آن به کیه‌وو ایتالیا پیوست که نشان می‌دهد بازیکن باکیفیتی بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=298727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر