2

مصون سازی اقتصاد از تحریم ها با حمایت همه قوا از تولیدکنندگان داخلی

  • کد خبر : 300524
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کشور و تحریم های ظالمانه اقتصادی  از سوی دشمنان ضرورت ارجاع به همان اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری و عدم وابستگی به اقتصاد نفتی راهگشا است.

سید کاظم دلخوش اباتری

افق انلاین ، سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، گفت:فرمایشات رهبری مثل همیشه راهگشا است و بخشی از آن حمایت از تولیدات داخلی و مصون سازی اقتصاد کشور از تحریم ها است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت رهبری از تصمیمات سران قوا در راستای قوی سازی اقتصاد کشور، افزود:رهبر انقلاب اسلامی در این برهه حساس از قوای سه گانه حمایت کردند برای اینکه آسیبی به کشور نرسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش بی بدیل رهبری معظم انقلاب ،مطرح کرد: ایشان اعلام کردند که در این کار تخصص ندارم درحالی که شکسته نفسی می کنند؛ چراکه ایشان نخست وزیر کشور بوده اند،ایشان تاکید دارند که کار باید تخصصی باشد و به مردم آسیبی نرسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تجربه را تجربه کردن خطا است، ادامه داد: ایشان ضمن اینکه تصمیمات مسولان را تایید کردند ما بعد از انقلاب بسیاری از موارد را تجربه کرده ایم و الان اگر بخواهیم دوباره آن ها تکرار کنیم کار درستی نیست. مواردی که بارها و بارها تجربه شده از طرف مسولان کار ناصوابی است.

دلخوش در ادامه افزود:دونرخی و سه نرخی کردن برخی کالاها را در اوایل انقلاب داشتیم که چیزی جز فساد برای کشور ندارد و ایجاد سه نرخ برای بنزین ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و باید مراقب بود.

دلخوش با اشاره به موضوع طرح مدیریت مصرف سوخت،تاکید کرد:باید مراقب بود که در اجرای این طرح با مبالغی که قرار است به مردم واریز می شود، درحق کسی اجحاف نشود ،چراکه اگر بر افزایش قیمت ها نظارت نشود و قیمت ها سه برابر شود دارا و ندار باهم می سوزند.دستگاه های اقتصادی و نظارتی باید با قدرت جلوی افزایش قیمت هارا بگیرند. کسانی که با مسافرکشی و جابجایی مسافر زندگی را می گذرانند با این موضوع دچار آسیب می شوند و باید کمکشان کرد.

وی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ برای کالاهای ضروری مردم درنظر گرفته شده بود، اما برای ارز۴۲۰۰ تومانی به اندازه ارز آزاد هزینه شد،مطرح کرد :باید از طرح مدیریت مصرف بنزین مراقبت کرد و تمام جوانب را سنجید و همه قوا به اجرای آن کمک کنند تا فشار اقتصادی کمتری بر مردم باشد،چراکه افراد فرصت طلب ممکن است از آن سواستفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری براینکه وابستگی به درآمدهای نفتی حتی در بودجه‌ جاری  آسیب‌زا است،ادامه داد: در شرایط فعلی کشور و تحریم های ظالمانه اقتصادی  از سوی دشمنان ضرورت ارجاع به همان اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری و عدم وابستگی به اقتصاد نفتی راهگشا است.همچنین توجه به تولیدات داخلی کشور و برداشتن موانع از سر راه تولیدکنندگان بسیار مهم است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه طبق فرمایش رهبری، تولیدکنندگان فرماندهان و خط‌شکنان صفوف مقدم عرصه‌ تولید داخلی و رونق اقتصادی هستند، مطرح کرد: رهبری معظم  راهبرد اساسی کشور را بر مصون‌سازی کشور از آسیب تحریم ها عنوان کردند. مجلس محل صحبت ها و کار کارشناسی است و باید در مسائل کلان کشور با نمایندگان مردم مشورت کرد؛مخصوصا در مسائل کلان اقتصادی کشور کارشناسان و متخصصین حضور دارند و دست دولت هم باز است.نمایندگان حلقه وصل مردم و مسولان در بررسی مسائل مهم کشور هستند.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=300524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر