5

اصلاح‌طلبان صادقانه از مردم عذرخواهی کنند

  • کد خبر : 300806
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶

یک کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان «اصلاح طلبان صادقانه از مردم عذرخواهی کنند» در مورد نحوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین نوشت: بهتر است آقایان به جای فرافکنی، صادقانه از مردم عذرخواهی کنند و عملکرد خود را در دولت اصلاح کنند.

یک کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان «اصلاح طلبان صادقانه از مردم عذرخواهی کنند» در مورد نحوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین نوشت: بهتر است آقایان به جای فرافکنی، صادقانه از مردم عذرخواهی کنند و عملکرد خود را در دولت اصلاح کنند.

به گزارش افق انلاین ، لطف الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در یادداشتی با عنوان «اصلاح طلبان صادقانه از مردم عذرخواهی کنند» در مورد نحوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین نوشت:

اجرای سهمیه‌سازی مصرف سوخت به رغم نقدهایی به نحوه اجرای آن درحال انجام است. توطئه شورش و اغتشاشات عناصر خودفروخته استکبار جهانی- ضدانقلاب با قدرت امنیتی – انتظامی ایران خنثی شد، مردم هوشمندانه صف خود را پس از سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)از شورش‌گران جدا کردند، در عین حال توجه به چند نکته توسط مسؤولین مربوطه مهم است.

۱- اشکال طرح شناسایی با رویکرد جلوگیری از فشار به اقشار محروم.

۲- کنترل دقیق و درست بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت؛ متأسفانه برخی صنوف قیمت‌ها را افزایش دادند باید شدیداً برخورد شود والا اگر برخورد قاطع انجام نگیرد، تجربه نشان داده مانند یک دومینو گرانی شروع می‌شود که آن وقت غیرقابل کنترل است.

۳-  افزایش قیمت بنزین در قیمت تمام شده ارائه کالا و خدمات دقیق محاسبه شود و اگر لازم است دولت جبران کند.

۴- مردم در جهت نظارت و همکاری برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها مشارکت داده شوند.

۵- دولت برنامه‌ای برای جمع‌آوری نقدینگی ناشی از پرداخت نقدی را تدبیر کند و با حساسیت از افزایش نرخ تورم جلوگیری کند.

۶- دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی در آستانه انتخابات پیش‌بینی لازم را هم برای از بین بردن بردن ایجاد بستر اعتراضات، هم از تدارکات برای بر هم زدن برنامه دشمن به عمل آورند.

۷- رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار زمینه فعال شدن واحدهای تولید و اشتغال را فراهم نمایند.

۸- استانداران همان شهر برای رسیدگی به حاشیه‌نشینان و حل مشکلات معیشتی اشتغال و خدمات‌رسانی آنها اقدام قوری به عمل آورند.

حوادث ناشی از اجرای طرح مصرف بنزین از دو بُعد قابل توجه است:

۱- از بُعد امنیتی: جریان استکبار، ضدانقلاب بعد از شکست سخت در ایران در سال ۹۸ به دنبال انتقال بودند، نیروهای خود را آموزش و سازماندهی کرده بودند، مترصد یک فرصت بودند، از این حادثه سوءاستفاده کرده و دست به اغتشاش زدند و به صورت گسترده در رسانه‌ها و فضای مجازی از این اغتشاشات و نوع رفتار وحشیانه اینها حمایت کردند و تشویق به استمرار آن کردند. توجه داشته باشیم این خط دشمنی مستمر استکبار است و به هر بهانه دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

۲- بُعد دوم: اعتراض مردم از مخفی بودن اعلام طرح و نگرانی از افزایش قیمت بنزین و به تبع آن سایر کالا، طبیعی است مردم به علت سیاست‌های ارزی، بیکاری، گرانی، تورم تحت فشار اقتصادی هستند و اگر بنزین هم بار بر این فشار شود نگرانی آنها دو چندان شده و معترض خواهند بود.

راه‌حل این است که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، انتظامی و قضایی عناصر اصلی آشوب‌ها را شناسایی و به اشد مجازات برسانند و حرکات دشمن و ضدانقلاب را رصد کنند تا از تکرار حوادث جلوگیری شود.

دولتمردان هم اعتماد مردم را با عمل به وعده‌ها جلب کنند، اطلاع‌رسانی کنند، از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند، با متخلفین برخورد قاطع نمایند.

متأسفانه در این اثنی جریان اصلاحات به جای پذیرش اشکالات عملکرد اقتصادی خود و همفکران در دولت، علت اصلی را اشکال در رابطه حاکمیت با مردم ذکر کرده‌اند، واقعیت این است رابطه مردم و دولت باید ترمیم شود. دولت است که با عملکرد ضعیف اعتماد مردم را از دست داده است، مردم نسبت به روش اجرای دولت نقد دارند، بهتر است آقایان به جای فرافکنی، صادقانه از مردم عذرخواهی کنند و عملکرد خود را در دولت اصلاح کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=300806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر