3

خیانتهای آمریکا سابقه ای دیرینه دارد .

  • کد خبر : 3012
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: آمریکا دشمن مشترک ایران و سودان است و خیانتهای بسیار زیادی به هر دو کشور انجام داده است. پایگاه خبری افق –  مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار با وزیر فرهنگ سودان با بیان اینکه یکی از نمودهای بارز دشمنی بر علیه سودان که توسط آمریکا صورت گرفت […]

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: آمریکا دشمن مشترک ایران و سودان است و خیانتهای بسیار زیادی به هر دو کشور انجام داده است.
پایگاه خبری افق –  مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار با وزیر فرهنگ سودان با بیان اینکه یکی از نمودهای بارز دشمنی بر علیه سودان که توسط آمریکا صورت گرفت جدایی جنوب سودان از این کشور بوده است، گفت: این خیانتها سابقه ای دیرینه دارد .

وی اضافه کرد: بسیار خوشحالیم از اینکه شما به شهری پا نهادید که توسط فرزندان پیامبر خدا(ص) و در قرن اول هجری ساخته شده است .

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: امروز آثار پرباری از قبور مطهر صحابه، تابعین و اولیا الله و همچنین فرزندان پاک رسول خدا در شیراز و استان فارس وجود دارد و این تاحدی است که تا بحال یک هزار از آنها نام گذاری شده است.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: استان فارس از دیر باز مهد هخامنشیان و ساسانیان در نظر گرفته شده و اثر گذاری آن در فرهنگ گذشته نیز  بسیار  زیاد بوده است.

وی گفت: در این شهر دو معلم بزرگ در فرهنگ و ادبیات بشر آرمیده اند سعدی و حافظ، همچنین این شهر محل نشو و نما و زندگی فیلسوف بزرگ اسلام ملاصدرای شیرازی بوده است که امروز مدرسه ای به نام وی برپاست.

نماینده ولی فقیه در فارس اذعان داشت: از دیرباز تاکنون انجمنهای فرهنگی، هنری و ادبی فراوانی در شیراز وجود داشته و امروز در عرصه فرهنگ و هنر این حوزه ها در حال گسترش است.

وی سبک معماری فلسفی را خاص شیراز دانست و گفت: آثار این سبک معماری امروز در هند و تاج محل قابل مشاهده است.

ایمانی در پایان با اشاره  به تعداد ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید استان فارس گفت: این استان در مباحث دینی و مبانی اسلامی همیشه پیشتاز بوده است و شهدای زیادی را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده که می توان به شهید آیت الله سید عبد الحسین دستغیب به عنوان شهید بزرگواری که دارای فقاهت بوده اند اشاره کرد.

در ادامه این دیدار وزیر فرهنگ سودان در باره حضور خود در شیراز گفت : پس از دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و جهت شرکت در دومین هفته فرهنگی سودان به ایران آمدیم و پس از اقامت در تهران و در جریان سفر به شیراز متوجه شدیم مشترکات زیاد فرهنگی بین ایران و سودان وجود دارد.

وی گفت: مهمترین اشتراک ایران و سودان مقابله آنها با استکبار جهانی است و اینکه هر دو این کشورها به دنبال ایجاد نوعی وحدت در بین کشور های اسلامی هستند.

مسوال خلف الله القریش افزود: همواره اسم تهران، قم و شیراز را شنیده بودیم و امروز از نزدیک با مشاهده این شهرها با دستاورد های مهمی که در این شهر های مهم ایران به وجود آمده آشنا شدیم.

وزیر فرهنگ سودان همچنین با اشاره به تاثیر معنوی روح امام خمینی(ره) بر جوانان و مردم سودان گفت: از دوران جوانی بسیار علاقه مند به اندیشه امام خمینی (ره) بوده ام و تلاش کردم تا اندیشه های این بزرگوار را گسترش دهم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3012

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر